צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שרים בקבינט זועמים: "דנו בצעדים מאולתרים, שום דבר חדש"

שרים בקבינט הביעו הערב ביקורת על אופן התנהלות ישיבות הקבינט. "לא הביאו שום דבר אמיתי לדיון או משהו חדש. לא היה שום דיון על אסטרטגיה או על בעיות היסוד בעזה. כל מה שהוחלט זה לקדם צעדים שוטפים". נתניהו הודיע כי תתקיים ישיבה נוספת בנושא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום אחר הצהריים התקיים ישיבת קבינט מדיני – ביטחוני בנושא המצב ההומניטרי ברצועת עזה ודנו באופציות מדיניות לפתרון המצב. חברי הקבינט דנו גם בתופעת טרור העפיפונים, והשבת החיילים והאזרחים המוחזקים על ידי חמאס. ראש הממשלה אמר בתום הישיבה כי סוגיית עזה תידון גם בישיבת הקבינט הבא.

אך לדברי שרים בקבינט לא מתנהל דיון רציני וענייני בנושא וכי ראש הממשלה מעדכן את השרים, נותן לכל השרים לומר את דעתם וללא מסקנות משמעותיות. לדברי שר בקבינט ל'חדשות 10' השרים קיבלו עדכונים ולא התקבלו החלטת. לדברי השר, חלק גדול מהצעדים ההומניטאריים לטווח הקצר שנדונו בישיבה בתחומי החשמל, המזון והמים אינם מהלכים תשתיתיים שישנו את המציאות ברצועת עזה. "כל הצעדים לטווח הקצר מתרחשים ממילא כבר היום בלי צורך בקבינט. אבל זה לא שיקום באמת של הרצועה אלא יותר כמו כדור אקמול".

שר אחר שהשתתף בישיבת הקבינט אמר כי "הדיון היה על כל מיני צעדים הומניטאריים מאולתרים לטווח קצר בתחומי החשמל, המים, הבריאות והתעסוקה שאותם לא נתנה בהחזרת גופות החיילים והשבויים. אבל לא היה דיון על פתרון אסטרטגי לבעיות היסוד של עזה".

אחד השרים אמר לאחר הישיבה ל'וואלה' כי "לא הביאו שום דבר אמיתי לדיון או משהו חדש. לא היה שום דיון על אסטרטגיה או על בעיות היסוד בעזה. כל מה שהוחלט זה לקדם צעדים שוטפים".

ב'כאן חדשות' דווח כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לשרים בישיבה כי "מבחינתי, אפשר להעלות כל יוזמה וכל רעיון לדיון". ‏שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הציג את יוזמתו להקמת אזור תעשייה משותף, וכך גם שר האנרגיה, יובל שטייניץ, לגבי אפשרות הקמת נמל בקפריסין.

השר לענייני מודיעין, ישראל כץ, הזכיר את אפשרות הקמת האי המלאכותי ואמר כי נדרש לערוך בהצעה הזו דיון מעמיק ולכן הסיר אותה מסדר היום.

עוד דווח כי השרים בנט וארדן טענו כי יש לירות לעבר חוליות שמשגרות עפיפוני נפץ לעבר ישראל כפי שיורים ירי מדויק לעבר פלסטינים שמנסים לפרוץ את הגדר ולחדור לישראל. פקיד בכיר שמעורה בפרטי הישיבה ציין כי נציגי צה"ל בדיון ציינו כי יש קושי לבצע "הפללה" של משגרי העפיפונים כיוון שהם משוגרים מעומק רצועת עזה וכמו כן יש חשש לירות לעברם כיוון שחלק גדול מאלה שמגשרים את העפיפונים הם נערים או שיש בקרבתם ילדים.

על פי הדיווח, כשעלה נושא סיוע ההומניטרי לרצועת עזה הבהיר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי כל הפרויקטים בתחום התשתית לטווח הבינוני והארוך צריכים להיות מותנים בסוגיית החזרת גופות החיילים והאזרחים שבידי חמאס. לדברי פקיד בכיר נציגי צה"ל לא הציגו עמדה שונה בנושא מזו של ליברמן.

על פי דיווח ב'וואלה' הרמטכ"ל גדי איזנקוט התריע בדיון כי המצב ברצועה מחריף. איזנקוט הדגיש כי ישראל מתנה כל צעד בטווח הבינוני והארוך בהתקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים ואמר שיש לקדם פרויקטים דחופים בלבד, שכבר אושרו בעבר ונועדו למנוע קריסה הומניטרית. מערכת הביטחון הציגה בדיון רשימה של פרויקטים לביצוע בתחום. על פי הדיווח ליברמן הביע התנגדות לחלק מהצעדים שהציגו אנשי צה"ל, ואף עזב את הישיבה מוקדם לפני שידע אם יש הצבעה או לא.

חשש מהידרדרות: הקבינט יתכנס כדי לדון במצב ההומניטרי ברצועת עזה

מיקום ישיבות הקבינט הועבר לבונקר תת קרקעי בירושלים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כפי איך שאנו מכירים את המערכת (ולמי שזוכר ערב מלחמת עזה הראשונה [מה שמו?], שהבכירים במערכת הביטחון נסעו יעני לצפון), המצב נראה ערב מלחמה או איזה שהוא פעולה ענקית.
אז ממילא כל הכותרת "שרים זועמים" וכו' מסתבר מאוד כהטעיה!
אז תפסו אומנות אבותינו בידנו והתחילו/המשיכו לומר תהילים בכוונה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture