צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

"חמאס משתמש בהליום שאנחנו מעבירים לבתי חולים כדי לשגר רחפנים"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים הבוקר סיור בעוטף עזה והתייחס לשורה של נושאים שעל סדר היום. על פסגת טראמפ - קים: "הישג ופריצת הדרך המשמעותית ביותר בשנים האחרונות. מעבר לחתימה על ההסכם - יישומו זה המבחן האמיתי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סייר הבוקר בעוטף עזה ביחד עם אלוף פיקוד הדרום הנכנס, הרצי הלוי. "עצם העובדה שלמרות כל מאמצי הטרור אנחנו ממשיכים בשגרת חיים כולל פה בעוטף עזה, כמעט באין מפריע, זה בזכות אותם חברה צעירים שעומדים פה בגבורה ופועלים בצורה מקצועית ונחושה", אמר.

הוא הוסיף: "אני גם רוצה להעביר מסר לשכנינו פה ברצועת עזה, תושבי עזה, אתם למעשה הפכתם לבני ערובה של שלטון החמאס. אתם יכולים לבנות עתיד הרבה יותר טוב עבור הילדים שלכם, אתם יכולים לקבל את כל הסיוע ההומניטארי, הכלכלי, האזרחי, אבל דבר ראשון תעיפו את שלטון החמאס. אנחנו מבקשים עוד פעם ופונים אליכם, תפעילו אתם לחץ על ראשי חמאס קודם כל להחזיר שבויים ונעדרים. עצם החזרת השבויים והנעדרים פותחת צוהר ענק, מבטיחה סיוע הומניטארי וכלכלי עבור כל תושבי עזה, ועד ששלטון חמאס יימשך לצערי הסיכוי לדו-קיום, לשיתוף פעולה, לעתיד טוב יותר לתושב עזה- פשוט לא קיים".

על טרור העפיפונים: "אנחנו מתמודדים כמו שכבר אמרתי, כולל בדיון בכנסת אתמול, שני שליש מכל העפיפונים והרחפנים אנחנו מצליחים ליירט, למרות גידול בשימוש בכלי הזה גם כאן חמאס מנצל בצורה הכי נבזית וצינית את המערך הרפואי של רצועת עזה. אותו הליום שאנחנו מספקים לבתי חולים, לציוד רפואי, לשימוש בעיקר ב-MRI, במקום שההליום הזה ילך אכן לאותם חולים שזקוקים לשירות MRI הם משתמשים בו לרחפנים כדי לשגר ולהצית שדות פה בדרום. לכן אנחנו יודעים עם מי יש לנו עסק, אנחנו מכינים תשובה גם לאותו שליש של אותם מעופפים שמשגרים לכאן, אני חושב שהם מותחים את החבל יותר מדי ובסופו של דבר החבל הזה ייקרע."

על הסדרה אפשרית עם חמאס: "אנחנו לא מתנגדים, בטח ובטח לסיוע הומניטארי, אבל גם אנחנו מבקשים מחווה הומניטארית אנושית הכי מתבקשת, לפחות לתת לצלב האדום לגשת לראות שבויים ונעדרים שלנו, אנחנו מבקשים קודם כל סידור עבור שבויים ונעדרים, אני חושב שזו דרישה הומניטארית מתבקשת. אחרי זה יהיה הרבה יותר קל, לא להגיע איתם לשום הודנה ארוכת טווח אבל להעניק סיוע הומניטארי לתושבי עזה. אני אגב לא יודע איזה קצינים אתה שומע, אני שומע בדיוק הפוך, אבל כל אחד שומע מה שנוח לו לשמוע. מה שאני לא שומע מאותם גורמי תקשורת וגם מחלק מאישי הציבור בישראל, את האצבע המאשימה, מי שדרדר את המצב אני מזכיר שלמרות הרמאדאן, למרות הכול, עד היום אבו מאזן בקושי שילם חצי משכורת של חודש אפריל, לא לדבר על החצי השני של חודש אפריל, לא לדבר על חודש מאי, על כל הקיצוצים שהוא ממשיך למערכת הרווחה, למערכת הבריאות של תושבי עזה, ומצד שני הוא זה שרץ ל-ICC, למועצת הביטחון ולעצרת הכללית ומאשים את ישראל. צריך להבין שהספוילר העיקרי פה, מי שמדרדר ומנסה לשחק משחק כפול זה קודם כל אבו מאזן.

אמרת לפני שבועיים כאן שאתה ממליץ לצה"ל לירות במי ששולח את העפיפונים ושמענו את זה מעוד שרים בקבינט וזה לא קורה. למה?
"כמו שכבר אמרתי אנחנו נמצא את התשובה הכי אפקטיבית ונכונה לטרור העפיפונים ואם מישהו חושב שאנחנו מתכוונים להמשיך בשגרה כמו שהיא היום- לא."

על אי קידומו של עופר וינטר בסבב המינויים הנוכחי: "אנחנו לא דנים במינויים בתוך הצבא מעל מרקע הטלוויזיה ולא בתקשורת, כל מה שצריך לומר יאמר ואני לא מתכוון להמשיך בדיון הזה בתקשורת".

על פסגת טראמפ קים: "אנחנו כמובן מברכים, אנחנו חושבים שזה הישג ופריצת הדרך המשמעותית ביותר שראינו בשנים האחרונות, אני מקווה שמעבר לחתימה על ההסכם גם השלמת ההסכם בפועל ויישומו זה המבחן האמיתי, ואני בטוח כמו שארה"ב והנשיא טראמפ נחוש היה להגיע להסדר, אני בטוח שהם כמובן יפקחו גם על יישום ההסכם וזו תהיה הדוגמה הכי טובה גם למדינות אחרות ולאנשים אחרים."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture