Nati Shohat/Flash90

מזומן ביד ולא מיד / שמחה פשיטיק

סיפור השגחה פרטית נוסף מביא אלינו הסופר שמחה פשיטיק, המלמדנו שוב כי יש שם מישהו למעלה שאוהב אותנו ודואג לנו תמיד להכי טוב שיש, וגם אם לא תמיד רואים זאת, הוא שם בשבילנו, אבא'לה שבשמים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הוא ישב, וטוב שישב. לוּ היה עומד, ספק אם היו רגליו מחזיקות את גופו הרועד. בידו אחוזה הייתה שפופרתו של טלפון, וכנה המיותם המתין בסבלנות. מוחו היה גדוש הרהורים. שתי המיספרות מוחו, על שלל אונותיהן, תפוסות היו במחשבות.

וכל כך למה? שהיה אלישע טרוד עד מאוד במציאת פתרון, לבעיה שזה עתה צמחה בערוגת חייו. בנו – בן התשע (אם התעניינתם) – החל סובל מכאבי שיניים עזים ומרים. תרופות פלא סבתאיות לא הועילו בגרוש (אם הצעתם). נפיחות מעיקה קנתה לה חלקת אדמה אדמדמה תחת לשיניו, ושלחה ענפי כאב אל כל איזור החניכיים. תאמרו: שילך לרופא. וגם אלישע אמר זאת לעצמו, ולא רק אמר בכדי לצאת ידי חובת אמירה, אלא אף קם ועשה מעשה. הרים את השפופרת הלבנה-מאפירה, פתח את ספר הטלפונים, הקיש את מספרו של רופא השיניים הנודע, וביקש להזמין תור. "היום בשעה שבע בערב יש תור פנוי", עודכן. שמח אלישע שמחה גדולה, על שזימן לו בוראו תור כה קרוב. כבדרך אגב הוסיף ושאל על השערת שיעור המחיר עבור הטיפול. "בסביבות החמש-מאות שקלים", נשמעה התשובה. וזו הממה את שומעה.

לא שאין אלישע יודע מחירו של טיפול מהו, אולם כאשר שמע באוזניו את הסכום, צף ועלה לפני פניו תדפיס הבנק ששלף היום מן המכשיר. בתחתיתו הופיעו הספרות 105.50 ולימדוהו על יתרתו המצומצמת. ועל כן לא ידע להשית עצות בנפשו: מניין תגיע ידו כדי עלות הטיפול? אולי כדאי להמתין ולראות האם תיפתר הבעיה מאליה? שמא לא יקבע תור אצל רופא השיניים?

בשלב זה מוצאים אנו את אלישע כשהוא כלוא בין לבטיו. סופו של מעשה, שהחליט אלישע בהחלטה גמורה לקבוע תור לבנו המתייסר. וכסף מנא ליה? מן השמים. שם בטחונו בה’, והזמין תור.

לא יצאה השעה, ודפיקות בדלת בישרו על אורח. פתח אלישע הפתח, והנה על הסף ניצבת דמות, בידה אחוזים שטרות חמישה, וסכומם הכולל: חמש-מאות שקלים. שמא תסברו כי אליהו הנביא היה זה? לא ולא. איש בין אנשים היה. וסיפורו בצדו: אלישע מיודדנו עוסק לתוספת פרנסתו בהקניית רזי הנגינה ותוויה לכל מבקש. ילד או נער כי יחפוץ לדעת פרק כיצד מנגנין, יבוא וייכנס אל בית אלישע, ויצא ממנו כשנהירים לו שבילי הסולמות ופיתולי תוויהם. הקלידים והמקצבים יהיו שגורים על אצבעותיו, וידע הוא לנגן כל שיר שיצא מתנור המלחינים וייחטף על ידי חובבי הנגינה ובאי עולם המוזיקה.

בנו של האורח דנן, אף הוא נמנה בין תלמידי אלישע. ומכיון שכך, סכום כסף קצוב עובר מדי ראש-חודש בראש-חודשו, מכיס אבי הילד אל ארנק אלישע. קפידה יתרה נודעת לו לאותו אב, להעביר התשלום במועדו, מבלי לפגר ולאחר כלל וכלל. בא ראש-חודש – בא התשלום. באותו חודש בו אירע סיפורנו, נטרדה השעה לאב הילד, ופרח מזיכרונו דבר התשלום הקבוע. ראש-חודש חלף לו, החולצות הלבנות השחירו מאז, וכעת, שבועיים לאחר הזמן והעת, שב ופרח דבר התשלום הנ"ל, אלא שהפעם פרח הוא אל תוך זיכרונו. כיונת דואר הפורחת לדרכה, ושבה כעבור תקופה.

התנצל האיש על האיחור, ברם אלישע קטעה להתנצלות באִיבה. "אין צורך כי תתנצל. מן השמים זימנוך בזמן המתאים והטוב ביותר מבחינתי. זקוק אני לכסף זה כאוויר לנשימה וכשיניים ללעיסה. ואילו היית משלם זה התשלום בראש-חודש, כמנהגך, היה הכסף מתכלה עד כעת. ועל כן אודה את ה’ כי שלחך עתה".

*

אחי ורעי, סיפורים נוצצים, כדוגמת הסיפור האמיתי דלעיל, מתגלגלים תחת לתנורינו, ולאו דווקא תחת לגשרים רחוקים ובלתי ידועים. אם רק נחפשם ככסף וכמטמונים – נמצאם. וכאשר נמצאם, יימלא ליבנו גיל ורננה על שזכינו להיות בניו של מלך רחמן, העונה לקוראיו בעת שוועם אליו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ישר כוח

נפלא! על ניסיך שבכל יום…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture