פלאש 90

שתולים: השמאל מנסה לפקוד אלפים למפלגת הליכוד

הליכוד הרחיק 10,000 מתפקדים כפולים, רובם היו רשומים כמתפקדים גם במפלגות העבודה ומרצ. ח"כ מיכאלי ממפלגת העבודה אמרה במפגש עם חברי קיבוץ: "אל תתפקדו למפלגת העבודה, תתפקדו כל הקיבוצניקים לליכוד ותבחרו את הרשימה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תנועת הליכוד גרעה לאחרונה מעל לעשרת אלפים ‘מתפקדים כפולים’ שהיו חברים במקביל במפלגות אחרות. מעל לשבעים אחוזים מהמתפקדים הכפולים היו רשומים במקביל לליכוד גם במפלגות שמאל: 5,750 במפלגת העבודה ו-1,718 במרצ. 2,800 היו פקודים גם למפלגת הבית היהודי.

“התפקדות למפלגה בנסיבות אלה מהווה עבירה על דיני המפלגות ועל החוק הפלילי והיא פוגעת בסדרי השלטון הדמוקרטיים במדינה”, אומר ל’מידה’ היועץ המשפטי של הליכוד, עו”ד אבי הלוי, שהורה על הרחקת המתפקדים הכפולים מהמפלגה. על פי דיווח באתר מידה, ניפוי המתפקדים הכפולים משורות הליכוד מתרחש על רקע מאבק כולל של התנועה בחברי מפלגה שאינם מזדהים עם ערכי התנועה. “הליכוד פועלת להפסיק חברותם של מתפקדים אשר גורסים כי ‘התפקדות לחוד והצבעה לחוד’, כלומר של אזרחים שקוראים להתפקד לליכוד רק כדי לבחור ולהיבחר מטעמו לכנסת ולמוסדותיו הפנימיים, מבלי להצביע לליכוד בבחירות לכנסת”, אומר הלוי.

יועמ”ש הליכוד מכוון בדבריו להתארגנות השמאל ‘הליכודניקים החדשים‘, אשר מייסדה ומנהיגה ליאור מאירי הבהיר בעבר כי מבחינתו חברות בליכוד אינה מחייבת הצבעה לליכוד בבחירות הכלליות. מאירי הודח לאחרונה מהליכוד, ביחד עם 18 בכירים נוספים ב’ליכודניקים החדשים’, שעתרו לבית הדין של התנועה, בבקשה לבטל את הרחקתם של המתפקדים הכפולים ובמקום זאת לערוך להם שימוע.

לטענתם, כ-550 מחבריהם נפסלו על רקע התפקדות כפולה, אך אין מדובר במתפקדים כפולים אלא בטעות שנובעת מ”אי-סדרים ברשימות שמוגשות לרשם המפלגות”. לדברי ‘הליכודניקים החדשים’, תנועת הליכוד התעלמה מאסמכתאות המוכיחות לכאורה את טענתם, וזאת לאחר שהם פנו בעצמם לפני שלוש שנים למשרד המשפטים על מנת שהליכוד ינקה משורותיו מתפקדים כפולים.

מנגד, חלק מפעילי ‘הליכודניקים החדשים’ הודו כי הם פועלים לפקוד אזרחים למפלגת העבודה. “אני אישית פקדתי כמאה אנשים לעבודה”, כתב פעיל הליכודניקים החדשים אלון אנטין, שגם הלין על כך שלא מספיק אנשים נהגו כמותו על מנת לסייע למפלגת השמאל: “אם היו טורחים להתאגד, אולי לעבודה היה תפקיד משמעותי”. אנטין גם התגייס לפני הבחירות האחרונות לטובת סתיו שפיר בפריימריז של מפלגת העבודה.

ממפלגת מרצ נמסר: “לא היינו מודעים לקיומם של מתפקדים כפולים. גם אנחנו גורעים אנשים אם אנחנו מגלים שהם חברים במפלגה אחרת”.

מהליכודניקים החדשים נמסר: “הליכודניקים החדשים היו הראשונים שפנו כבר לפני כ-3 שנים לרשם המפלגות ודרשו הצלבה מול מפלגות אחרות לפסילת מתפקדים כפולים, כאשר המפלגה ביצעה הצלבה חלקית רק בתחילת 2018. לפי הרשימות שלנו נפסלו כ-550 מתפקדים בלבד מקרב הליכודניקים החדשים – מיעוט קטן מתוך 14,000 חברי הקבוצה. לפי בדיקה שערכנו רובם ככולם אינם מתפקדים כפולים כלל, והמקור לטעות הוא אי-סדרים ברשימות שמוגשות לרשם המפלגות.

לצורך הסדרת העניין מפלגת הליכוד דרשה ממתפקדינו אסמכתאות מהמפלגות האחרות המוכיחות שלא היתה התפקדות כפולה. מאות אסמכתאות כאלה נשלחו לליכוד אך מינהלת הליכוד התעלמה מהן לחלוטין.

פנינו בעניין לרשם המפלגות ולמבקר המפלגה שהוציא דו”ח חמור בעניין שגם ממנו התעלם יועמ”ש הליכוד. הגריעה עצמה נעשתה ללא הודעה וללא שימוע למרות המתחייב בחוקה ועל כן אחד הסעדים שאנו מבקשים בעתירתנו הוא התייחסות לאסמכתאות המוכיחות שלא היתה התפקדות כפולה”.

במקביל, ישי פרידמן פרסם בעיתון מקור ראשון כי ח"כ מירב מיכאלי ממפלגת העבודה קראה לחברי קיבוץ להתפקד בהמוניהם למפלגת הליכוד. "תתפקדו לליכוד, תשנו את הרשימה במפלגת השלטון", נזפה בהם. "עם כל הכבוד, אתם, הקיבוצים, אחד המגזרים היחידים והאחרונים בישראל שעוד איכשהו מאורגנים. יודעים מה, אל תתפקדו למפלגת העבודה, תתפקדו כל הקיבוצניקים לליכוד ותבחרו את הרשימה, אבל תעשו משהו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליכודניקים אמיתיים, התפקדו בהמוניכם לליכוד, זה כעת התשובה היחידה לליכודניקים החדשים. הרי המוני ליכודניקים חדשים לא התפקדו למפלגה אחרת, ואין לליכודניקים האמיתיים שום אפשרות להרחיק אותם מהליכוד. התשובה היחידה כעת היא לפקוד המוני ליכודניקים אמיתיים לליכוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture