צילום: Basal Awidat, פלאש 90

"אנשי הציונות הדתית הפכו לבשר תותחים של הצבא" / חיים ולדר

ביחידות הקרביות ישנם 50 אחוזים לוחמים דתיים, כל קורס קצינים קרבי בצה״ל מונה בין 30% ל - 40% חובשי כיפה. וחמישים אחוז מהמח"טים הם דתיים. כמה אחוזי דתיים יש בפיקוד הבכיר של הצבא? אתם לא תאמינו: אפס אחוזים!!! / הטור המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

1.
זה שהצבא לא מקום מתאים לאנשים דתיים, זה דבר ברור מאיליו. החרדים ידעו את זה תמיד ולכן הדירו רגליהם משם. הדתיים לאומיים דגלו בשירות בצבא אם מתמימות ואם משום שראו בצבא ערך גבוה כל כך ששווה את הסכנה הטמונה בו לאורח חיים דתי. אבל מרוב שגורמים אנטי דתיים עסוקים בלנסות לגייס את החרדים לצבא (ומעניין מתי הם סוף סוף יבינו שזה בחיים לא יקרה), פתאום התגלו כמה נתונים מעניינים מאד.

לא רק חרדים לא מתגייסים. גם שמאלנים משתדלים להשתמט מהצבא, ואם כבר מתגייסים זה ליחידות שאין להם סיכוי להיהרג, ולעומת זאת יש להם סיכוי לרכוש מקצוע ולהתעשר לאחר השירות. ועדיין זה לא היה איכפת לחובשי הכיפות מפני שהם אמרו "יופי שילכו השמאלנים ואנחנו נישאר ונשלוט בצבא ומי ששולט בצבא שולט גם במדינה".

אז הם התגייסו בהמוניהם עד כדי כך, שביחידות הקרביות ישנם 50 אחוזים לוחמים דתיים ביחידה המובחרת מגל״ן 70% מהלוחמים דתיים. זאת ועוד: כל קורס קצינים קרבי בצה״ל מונה בין 30% ל – 40% חובשי כיפה. וחמישים אחוז מהמח"טים (מפקדי חטיבות) הם דתיים. אז החזון הגדול התגשם לא? אוטוטו הצבא יהיה דתי (אם חובש כיפה נחשב אוטומטית לדתי). אז זהו שלא.

2.
השבוע התברר כי הכל נעצר שם. בדרגת המחטי"ם. ברגע שזה עולה לכיוון שדרת הפיקוד הבכיר המספרים מצטמצמים באופן מבהיל.
בואו נעשה הערכה קטנה: אם יש שבעים אחוז לוחמים דתיים חמשים אחוז מחטי"ם דתיים וארבעים אחוז מסיימי קצונה דתיים, אז כמה אחוז דתיים צריכים להיות בפיקוד הבכיר?

חמישים אחוז? אין חמישים אחוז! שלושים אחוז? אין שלושים אחוז! עשרה אחוזים דתיים? אין עשרה אחוזים דתיים! שני אחוזים? אין אפילו שני אחוזים. אז כמה??? כמה אחוזי דתיים יש בפיקוד הבכיר של הצבא? אתם לא תאמינו: אפס אחוזים!!!

3.
צריך לשפשף את העיניים כדי להאמין. מכל מאות אלפי החיילים הקצינים המחטי"ם לא מצאו אפילו חובש כיפה אחד לשים אותו במטכ"ל. שימו אחד. מה כפת לכם. לקישוט, לניראות, להרגשה טובה. הרי אפילו באיראן יש חבר פרלמנט יהודי, וכולנו יודעים כמה הם אוהבים יהודים אבל חשוב להם לתת אפילו לעצמם הרגשה שהם לא שונאים יהודים. אבל בצבא? לא חשוב להם להראות כלום. חשוב להם שלא יהיה אפילו חובש כיפה אחד במטכ"ל.

אז היה אחד שכמעט הגיע לשם, תת אלוף מרדכי כהנא (תא"ל זו הדרגה שלפני אלוף). רגע לפני שהיה צריך להתמנות מצאו אצלו אקדח חלוד שנשאר בקראוון שלו, והעיפו אותו כמו כלום מהצבא. וכעת עוד אחד בשם עופר וינטר שפיקד על חטיבת גבעתי, עליו לא מצאו אפילו אקדח חלוד או מחסנית חלודה או קליע או תרמיל, ואפילו לא חלודה באוטו. אבל הוא לא מונה לאלוף כי בצבא לא רוצים אף כיפה בפיקוד הבכיר. במקומו מצאו אחד בשם פינקלמן, שהוא כמעט חסר ניסיון קרבי, ואפילו ננזף חמורות בגלל שגנבו ממנו 33 כלי נשק, אבל מצד שני אין לו כיפה. אותו קידמו במקום וינטר.

כעת תשאלו מה העניין שלי בכיפות שיש או לא בצבא שאנחנו החרדים ממילא לא הולכים אליו?

4.
העניין שלי הוא בהוכחה שיש כאן (אם בכלל צריך הוכחה) לכוונת המכוון של השליטים האמיתיים כאן – אנשי השמאל. שימו לב שאלה שמטיחים כנגד החרדים "למה הילדים שלכם לא נהרגים בצבא" – הם עצמם או שלא שרתו בקרבי (יאיר לפיד) או שלא שירתו בכלל (כמו בכיר מפלגתו יעקב פרי שגם עמד בראש הוועדה לשוויון בנטל). (אני כמובן לא מכליל. יש אנשי שמאל שאיבדו ילדים במלחמות, אך רוב רובם של אנשי השמאל לא משרתים בקרבי. והדברים ידועים.)

מכיוון שצבא חייב להכיל אנשים שמוכנים להיהרג, והם לא. הם חייבים כמה שיותר אנשים חדורי אידיאולוגיה שיהיו מוכנים להיהרג בשבילם.
אנשי הציונות הדתית מתאימים לזה כמו כפפה לאגרוף והם אכן הפכו לבשר תותחים ואחוז האבידות מביניהם הוא הגבוה ביותר בצבא כבר עשרות שנים.

5.
ברם, כידוע לכל דבר יש מחיר. כשאנשים לוחמים ואף מקיזים דם הם אמורים להתקדם בסולם הדרגות. טבעי היה שהדתיים המשרתים בצבא, יתפסו אחוזים ניכרים בהנהגתו. אבל את המחיר הזה השמאל לא מוכן לשלם. ולא רק את המחיר הזה. אפילו מחיר כלשהו. הם לא יכולים להעלות על הדעת שישב במטכ"ל אלוף שיתחשב בצרכיהם הדתיים של החיילים, או שיחליט למשל שלחיילים מותר להגן על חייהם מפני מחבלים המבקשים לדקור אותם, לסקול אותם, ולזרוק עליהם לוח שיש מקומה רביעית. המטכ"ל הוא מקום בו צריך לשים קבוצה של אנשים שיפקחו על העניינים. עם כל הכבוד לזה שהענקנו לכם את הזכות להיהרג לא ייתכן שניתן לכם גם להגן על עצמכם. ולכן החובש המצטיין אליאור עזריה ישב בכלא ופינקלמן שנגנבו ממנו 33 כלי נשק יקודם וישב במטכ"ל.

בתור פיצוי, הם גם מגרשים ברישעות את אנשי הציונות הדתית מבתיהם ומישוביהם, מה שלעולם לא היו עושים חלילה לערבים. והם גם עושים את זה בצורה הכי צינית שניתן להעלות על הדעת (אפילו יותר מהטור הזה). יש חריגה של ארבעים סנטימטר ב"דרך האבות"?, אנחנו נוריד חמישה עשר בתים. אז נכון שאין אף ערבי שמתלונן שלקחו לו משהו, ונכון שאפשר לגמור את העניין בפיצוי, אבל אתם הדתיים לאומיים הרי הולכים לצבא, נכון? ובתמורה לזה שאתם משרתים כלוחמים ושופכים דם, אנחנו לא ממנים אתכם לשום תפקיד פיקודי בכיר, נכון? אז למה שנפצה את הערבים שאפילו לא התלוננו על גזילת קרקע אם אפשר לפצות אתכם אחרי שנפנה אתכם מביתם ונגרש אתכם מישובכם?

6.
כי השמאל רוצה רק דבר אחד. לשלוט. ואת זה הוא עושה הכי טוב מאז קום המדינה, וגם אחרי המהפך הפוליטי שהעלה את הימים שלטון לפני ארבעים שנה. יבואו בגין ושמיר ושרון ונתניהו אבל מי שישלוט יהיה תמיד השמאל. וכדי לשלוט, לא צריך מיליון איש ואפילו לא אלף איש. רק כמה עשרות קודקודים שישבו בבית המשפט במטכ"ל, בראשות המשטרה ובפרקליטות. כל השאר הם נתינים. זו יכולה להיות גם אוכלוסיה של עשרות מיליונים כמו בצפון קוריאה. מה שחשוב זה "קים ג'ונג און" כלשהו שישלוט על כמה עשרות שישלטו על כמה מאות שישלטו על כמה אלפים שישלטו על כל המיליונים.

וכדי לשלוט צריך להשפיל את נתינך ולזרוע בהם אימה. איך משפילים? לא נותנים אפילו ייצוג של כיפה אחת במטכ"ל. הרי יכולנו לעשות את זה כדי שתרגישו טוב, אפילו באיראן עושים את זה. יהודי אחד שיושב על כיסא. אבל זהו, שאנחנו לא רוצים שתרגישו טוב. כי אם תרגישו טוב אולי יהיה לכם כוח להתארגן ולעשות לזה סוף. לכן אנחנו שוברים אתכם במיליוני צורות. מגרשים אתכם, הורסים את הישובים שלכם, לוקחים נער שלכם בן 16 עם כיפה ופיאות שלא עשה דבר, ומענים אותו בעינויים שאפילו מחבלים ערבים לא מענים, כי אנשי השמאל לא אוהבים שמענים ערבים. זה לא בא להם טוב. אבל ילד יהודי? מתנחל? עם כיפה? שיענו מה רע? ומה שבעיקר עושים אנשי השמאל, זה לצחוק להם מול העיניים. שיבינו את מקומם ולא יעלו על דעתם באמת לקבוע כאן את הלך הרוח.

7.
אני כותב את הדברים בציניות שמחרידה אפילו אותי. ואם למישהו נראה שהדברים נכתבים מתוך איזושהי שמחה לאיד, אינו מעלה על דעתו איזו סערה פנימית מתחוללת בתוכי. כאב נורא שמקורו בתחושת אי צדק, עצב וכעס אין אונים. על אחים יקרים שסובלים מהתעללות נוראה מצד אשני השמאל. בשעת כתיבת הדברים נכנסו לחדרי שני אנשים וראו במו עיניהם את הסערה שאני שרוי בה. האם אני רואה משהו שלא רואים בנט ושקד ונתניהו? מדוע הם שותקים? מדוע הם נותנים לדברים שכאלה להתרחש. מדוע הם נותנים שיצחקו עליהם ועל תומכיהם בעיניים.

ובה בשעה, אני חושב על גדולי הדור שלאורם הלכנו מאז ומעולם. כשאף אחד לא ראה את מה שהם הזקנים, החכמים ראו. לפחות אנחנו לא נמצאים במשחק הציני הזה מאז הקמת המדינה. הם יכולים לשנוא חרדים בגלל שהם לא הולכים לצבא כמו שהם שונאים דתיים לאומיים למרות (או בגלל) שהם כן הולכים. הם יכולים להצר את צעדינו, להוריד את זכויותינו ולרדוף אותנו, אבל לפחות יש לנו את עצמנו. ומעולם לא השתייכנו לעולמם. לפחות איננו בובות בתאטרון שהם יצרו. לכן היכולת שלהם לפגוע בנו באמת אינה קיימת. ויש בי מעט נחמה.

התנכלות? הקצין הדתי המוערך שוב לא קיבל קידום

אלי ישי תוקף: איזו דוגמא הצבא נותן לציבור הדתי והחרדי?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
23 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עצובבבבבב כמה שזה נכון!!!

כמה שזה נכון!! אין מילים ניכרים דברי אמת!!

סלח לי חיים היקר, מבלי להכנס לכל הנושא הנפיץ,אבל זו דמגוגיה בגרוש! מקווה שבשאר מאמריך אתה בודק את הנתונים קצת יותר,ומקווה שלא ימחקו את תגובתי. האלוף יאיר נווה חובש טורבן? האלוף אלעזר שטרן (כן,אותו אחד מעצבן שמכהן כח"כ מיש עתיד שימש כראש אכ"א,והופיע לאחרונה בפני הוועדה שכתבה עכשיו את המתווה החדש) חובש צילינדר? יעקב עמידרור ,כן האיש והזקן…לא חובש כיפה? אז מה זה השטויות האלו…?! מקווה שתיתן הבהרה קטנה (ולא, אל תכתוב שהתכוונת למצב הנוכחי כיום,כי בכל רגע נתון הרכב המטכ"ל משתנה בהתאם לגילאי הפרישה וקידום/אי קידום האלופים)

גילוי נאות- לא קראתי את כל הכתבה.
אבל
אין מה לדאוג.
ההיסטוריה מלמדת שככל שיש התנכרות לדתיים
השלב הבא הוא התקרבות לדתיים.
השם מנהל את העולם
אבל
טוב שאתה מתריע

למנדלה מוכר ספרים
מתוך מאות ואולי אלפי אלופים בצה"ל אי פעם מצאת שלושה? שאחד מהם (אלעזר שטרן) הוא בכלל חילוני חובש כיפה שכל מה שהוא עשה בצבא זה להילחם בדתיים לאומיים ו בישיבות ההסדר, ומאותה סיבה הלך זרזיר זה אצל העורב (יאיר לפיד) כדי להמשיך ו להילחם בדת, גיור גיוס, בתי הדין, רפורמים , וכו'? פשוט שחיים ולדר צודק, אנא בפעם הבאה לכתוב קצת יותר מדויק

בושה שחרדי כך כותב

אוי כמה שאהמאמר הזה צודק.
גם לי כואב מאוד המצב ההזוי הזה, יש כאן כפייה דיקטטורה מטורפת.
אגב, היו אלופים וחברי מטכ"ל דתיים, בטלים בשישים, אולם לנוכח קמפיין ההדתה שמדתה ושאר מילים מוכבסות, עופר ווינטר שהעיז להקריא בדף קרבי את שמע ישראל לפני כניסה לעזה בצוק איתן, סומן על ידם ואיתו כל הקצינים הדתיים, שבסבב המינוי הנוכחי הושמטו כוווולם עד האחרון שבהם.
יש כאן דיקטטורה וכפייה חילונית, וחיייבם להתקומם להביא לזה סוף.

למנדלי מוכר ספרים: אלעזר שטרן הוא איש שמאל מובהק והוא דת"ל בדיוק כמו שדב ליפמן חרדי…

השמאל שולט במדינה גם בלי מפלגת שלטון ותמיכת העם הם שולטים דרך ביהמ"ש והארגונים צה"ל והקרן קיימת החדשה

למוכר ספרים לא הבנת את הנקודה שלו הוא לא מתכוון לכל מי שחובש סמרטוט על הראש הוא מתכוון לחובשי כיפה המתנחלים הימנים לא אלו שחובשים כיפה ליופי

צריך לצמצם את הכתבה לכמה שורות ולהפיץ ברשתות.מרוב קוצר רוח זה ארוך מדי בכדי להתייחס

מנדלי מוכר הלוקשים, תפסיק לבלבל לנו את המוח, מצאת כמה שמות, כל הכבוד לך… הרי התמונה היא בהירה וברורה, וכל בר דעת יודע כמה שהצבא שמאלני אנטי דתי ושוחר שקר. לך תמכור את השטויות שלך באתרים שלכם, פה לא קונים אותם…

"אבל מרוב שגורמים אנטי דתיים עסוקים בלנסות לגייס את החרדים לצבא (ומעניין מתי הם סוף סוף יבינו שזה בחיים לא יקרה), פתאום התגלו כמה נתונים מעניינים מאד."

הוא פשוט מלא מכיר את הנתונים, החרדים מגויסים בהמוניהם…
אני מתכוון לאלפי(!!!) בני ישיבות מעדות המזרח – לאחר נישואיהם. (בפלח הזה מסתתרים הנתונים האמתיים)

צאו ובדקו, כן, מישהו מילא חלק גדול מהמכסות של גזירת הגיוס.
והנתונים מדברים בעד עצמם!!

צודק, כמה עצוב לקרוא שוב ושוב את האמת, מתי יתפכחו אנשי המזרחי ויבינו שבסה"כ מנצלים אותם?

כתבת נכון זה סיבה הגיונית לגמרי שבשבילה לא להתגייס לצבא כחרדי
ולא נעים הזלזול המובנה שלך בחרדים כי על דבר פשוט ומכובד את מזלזלת בנו החרדים בלגלוג על הטענה הכי הנכונה בעולם
פשוט כואב לנו הבוז העמוק הזה

כמה אמת, שאני בטוח שהנפגעים קרי (הציבור הדתי) לא רק שלא יקבלו את הדברים, אלא יתקפו את כותב המאמר, ואת החרדים, העיקר להצדיק את הטעויות שלהם, שיערב להם…

אני חולק, השמאל אינו מעוניין לשלוט, הוא מעוניין בדם יהודי נשפך.

מקריות התזמון חשודה מאד….

כי בחלק מהגדודים בצה"ל חרדי הוא חצי תקן כלומר שמפקד שהצבא נותן לו 3 תקנים אז זה או 3 חילונים או 6 חרדים
כולי בושה!!!

זה מעניין כי גם ברק וגם ביבי שירתו בסיירת,
אבל ברק כמפקד וביבי כחייל תחתיו,
והיום אנחנו רואים מי יותר חכם ממי,
ועם כל זה השמאלני היה מפקד והימני חייל פשוט עם זה שהוא עובר את המפקד שלו עשרות מונים במנת המשכל שלו,
כל מלה זהב!

הכל נכון מלבד עובדה אחת. השמאל מתגייס בהמוניו לצבא. אלו שלא מתגייסים הם פציפיסטים הבטלים ברוב מוחלט. תבדוק נתונים

הכותב צודק בהחלט
הם רוצים לקבל את התפקידים הבכירים ושהדוסים יהיו בשר תותחים

מתוכן המאמר ניתן להבין שכותב המאמר פשוט לא מכיר את הנתונים – בכל הנוגע לגיוס החרדים! (גזירת הגיוס)
למה?
כי האמת היא שכבר עכשיו החרדים מגויסים בהמוניהם…
כן, אני מתכוון לאלפי(!!!) בני ישיבות מעדות המזרח – לאחר נישואיהם. (בפלח הזה מסתתרים הנתונים האמתיים)
מי שיבדוק את הנתונים יראה שהנתונים מדברים בעד עצמם: "החרדים מגויסים בהמוניהם"!!
יתרה מזאת, גם מי שלא יבדוק את הנתונים – אבל רק יתתבונן לרגע, יבין שמישהו מילא חלק גדול מהמכסות של גזירת הגיוס, ולא הגיוני לומר שמדובר בכמות כל כך גדולה של נושרים.
תכלס, אני חושב שאפשר לסכם את הסוגיה הזאת בארבע מילים: "עיניים להם ולא יראו…"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture