צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

"מפקירים את תושבי הדרום": שר בכיר בקבינט נגד הממשלה

ברקע חילוקי הדעות בין הדרג המדיני לצבאי ובתוך הדרג המדיני עצמו באשר למדיניות אותה יש לנקוט מול טרור העפיפונים, מאשים שר בכיר בממשלה את נתניהו וליברמן ב"הפקרת הדרום". לדבריו, "ישראל מורתעת מחמאס וחוששת להגיב על העפיפונים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר בכיר בקבינט עולה להתקפה נגד נתניהו וליברמן ומאשים אותם ב"הפקרת הדרום" – כך דווח הבוקר בגלי צה"ל. ע"פ הדיווח של העיתונאי צחי דבוש, השר טוען כי "ישראל מורתעת מחמאס וחוששת להגיב על העפיפונים למרות שיש לה את כל הלגיטימציה".

"הם מפקירים את תושבי הדרום", דברי השר.

אמש דיווחנו כי גורמים בכירים במערכת הביטחון הבהירו לאנשי הדרג המדיני כי לעמדתם, הדרך להתמודד עם מפריחי עפיפוני ובלוני התבערה היא באמצעות תקיפת יעדים של חמאס, ולא על ידי פגיעה במפריחים עצמם.

בצה"ל מזהים כי המספר ההולך וגדל של עפיפוני ובלוני התבערה הנשלחים מהרצועה גורם לתושבי העוטף לאבד את סבלנותם, והם דורשים ממקבלי ההחלטות לפעול בהתאם ואף להחריף את התגובה כלפי המשלחים.

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנסו היום לדיון על המצב ברצועת עזה דרשו מהרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט לחסל את המחבלים מרצועת עזה שמשגרים עפיפונים ובלוני תבערה לעבר ישראל וגורמים להצתת שטחי חקלאות רבים בדרום. הרמטכ"ל אמר לראשי הקבינט שחמאס הוא שמנהל את שיגור העפיפונים, והסביר כי יש בעיה משפטית להגדיר את כל משגרי העפיפונים כמי שמסכנים חיים.

בדיון בהשתתפות בכירים במערכת הביטחון, שבו הבהירו האחרונים לאנשי הדרג המדיני כי לעמדתם – אין צורך בפגיעה ישירה במשלחים אלא ביעדים אסטרטגיים של חמאס. זאת, במטרה לגבות מהארגון מחיר ולהפעיל עליו לחץ להפסיק את תופעת הצתת השדות ביישובי הדרום.

25,000 דונמים של שטחים חקלאיים, שדות חיטה, מרעה טבעי ויערות • צפו


כאשר החלה הפרחת עפיפוני ובלוני הנפץ, בצה"ל סברו כי המענה הטכנולוגי מספק והחליטו להכיל את התקריות הללו. ואולם, ככל שהנזקים הופכים משמעותיים יותר עבור האוכלוסייה הישראלית בעוטף עזה, הקריאות למצוא פתרון יעיל לסוגיה גוברות.

בצה"ל נוטים להימנע מאפשרות של פגיעה ממוקדת במשגרים, בין השאר מכיוון שלהערכתם תקיפה כזו עלולה להביא לנפגעים רבים. בכירים בצבא הבהירו בכל הזדמנות בימים האחרונים למקבלי ההחלטות כי הם אינם רואים הצדקה מבצעית לתקיפה ישירה של המשלחים וסברו שאין לשנות את המדיניות באשר לכך.

גורמים בכירים בצה"ל סבורים כי תקיפה של יעדי חמאס ברצועה תביא לאפקט גדול יותר נגד התופעה, מאשר התמורה שתהיה לתקיפה ממוקדת של אזרחים. האפשרות השנייה, להערכת הבכירים, עלולה להוביל לסבב אלים שבצה"ל מנסים לדחות ככל שניתן.

גורם צבאי בכיר אמר לתושבים בעוטף כי "החלופה לטרור העפיפונים היא מלחמה. אם נגיב בעוצמה גדולה מדי, זה יכול להיגרר להסלמה. אתם תהיו בממ"דים, ואתם לא רוצים את זה, בעוד בניית המכשול נגד המנהרות עדיין לא הסתיימה".

בקק"ל מדגישים כי הנזק לשטחים הפתוחים מעפיפוני התבערה עבר כבר את הנזק המצטבר ב-50 ימי הלחימה של מבצע 'צוק איתן' ב-2014, אז נשרפו 3,500 דונם של יערות כתוצאה מנפילת רקטות.

אין פתרון: גורמים צבאיים "החלופה לטרור העפיפונים – מלחמה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד. סוף סוף מישהו מעיז קצת לדבר לענין בממשלה הפחדנית הזאת שמפחדת מהצל של עצמה.
ממשלה שמפקרת אזרחיה, עוד מאז צוק איתן, כל הזמן רק מגיבים, ולא יוזמים. [בקושי] ורק פוגעים במכוניות ריקות לאותת לאויב, כאילו שזה יעזור, הממשלה משדרת תבוסתנות ורפיסות. במקום להשיב להם מנה אפיים ולהחזיר את הביטחון לאזרחים. מגיע לאזרחים ביטחון. אם הממשלה לא יכולה לספק זאת, אז פשוט שיניחו את המפתחות על השולחן וזהו. דוגמא למשל: לפני כשבוע הצבא הפציץ מנהרת טרור, למה ? דובר צה"ל אמר שזה בתגובה ואיזה משהו שכבר אני לא זוכר. ואני הצעיר שואל, אם זו מנהרת טרור אז למה צריך כל הזמן להצטדק ולהתנצל, הרי מדובר במנהרת טרור שמיועדת לפגוע בנו , זהו חובה לפגוע מהר ככל האפשר מבלי להתנצל ולהרגיש אשמים. יש כאן פשוט בעיה של טעות יסודית בכל המהלך המחשבה של ממשלת הנמושות הזו.
נתניהו הוא פחדן גדול.
נראה לי שאם טראמפ היה ראש הממשלה המצב היה אחרת, ואולי בעצם זה רעיון. ה' יעזור

ליברמן הרשע.
נלחם בבני הישיבות בחוק הרסני ועכשיו נלחם בתושבי הדרום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture