Nati Shohat/Flash90

גפני: אם שר האוצר לא יפתור את סוגיית מחירי החלב נפנה לחקיקה

במהלך דיון סוער סביב עדכון מחירי החלב שבפיקוח שמתעכב נוכח העדר חתימת שר האוצר, ציינו מספר מחברי ועדת הכספים כי בכוונתם להצביע נגד בקשות שיובאו לוועדה מצד האוצר עד לחתימתו: "שר האוצר מוביל את שוק החלב לכאוס", טענו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני קיימה דיון בנושא 'החלטות שר החקלאות ופיתוח הכפר ושר האוצר בעניין עדכון מחירי החלב והשפעתם על עובדים בתעשיית החלב' וכן בהצעה לסדר של ח"כ מיקי לוי: 'החשש מפיטורי עשרות עובדים בתעשיית החלב בגלל מחלוקות בין שרי האוצר והחקלאות'.

הדיון התקיים על רקע ישיבת הוועדה בחודש שעבר, במסגרתה הצהיר שר החקלאות כי על רקע המלצת ועדת המחירים, הוא מוכן לחתום על העלאת מחירי מוצרי החלב שבפיקוח אם גם שר האוצר יחתום לאחר מכן, זאת נוכח מצוקת החברות והמחלבות על רקע העלייה במחירי הגלם.

במהלך הדיון שוב צפה תמונת המצב במסגרתה שר האוצר מעכב את חתימתו על המלצת ועדת המחירים דבר המעכב את העלאת מחירי החלב שתחת פיקוח, במסגרת הדיון הציג מנכ"ל תנובה את מצוקת החברה המעסיקה אלפי עובדים בישראל וקרא לשרים לכבד את התחייבותם שעה שב-3 מועדים קודמים חתמו שרי האוצר על הורדת מחירים בעקבות המלצות הוועדה. חברי כנסת תקפו את העיכוב מצד שר האוצר ומספר מחברי ועדת הכספים הודיעו כי יסרבו לאשר בקשות תקציביות שיובאו לוועדה מצד האוצר. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני הציג מספר אפשרויות לפתרון אך ציין כי במידה ולא תהייה התקדמות וחתימה מצד השר תפנה הוועדה לחקיקת הוראת שעה שתעלה את המחיר בלי תלות בשרים.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "הנושא חוזר, זה היה גם בלחם ועכשיו זה גם בחלב, מצד אחד כולם רוצים שהמחירים יהיו נמוכים ומצד שני רוצים שעובדים יעבדו ולא יפוטרו כי המפעלים לא יוכלו לעמוד בעלויות. המציאות כרגע היא שאם לא מעלים בסכום מסוים אז עובדים יפוטרו, לא יוכלו להחזיק את העובדים האלה ולזה לא נסכים".

לדברי ח"כ יעקב וקנין: "יש הסכם שאם יש עלייה במחירי התשומות אז צריך לעדכן את המחיר של מוצרי החלב וכן להיפך אם יש ירידה. יש שיטתיות שחוזרת שיש ירידה מורידים את המחיר, שיש עלייה לא מעדכנים למרות שיש הסכם ברור. אני מעביר מסר לשר האוצר – אם אתה רוצה שנתקע את כל מה שיש לך פה נתקע, לא יכול להיות שאתה מכבד הסכמים רק שנוח. החברות משלמות למחלבות את מחיר המטרה במלואו, אתם מביאים את המצב לכאוס".

אייל מליס, מנכ"ל תנובה אמר: "אנחנו מעסיקים 6,000 עובדים ועומדים בקשר הדוק עם 1,700 חקלאים כל יום. 4,300 מעובדי החברה הם עובדי פריפריה, 80 אחוז מחומרי הגלם שלנו הם כחול לבן – של חקלאיי ישראל אבל בישראל 2018 מאוד קשה לקיים תעשייה ואת עצמנו במכלול הרגולטורי. עם דבר אחד אנחנו לא יודעים להתמודד – להתמודד מול מדינה ומול ממשלה שאינה מכבדת את ההסכמים עליהם היא חתומה. 3 שנים ברציפות ב-3 פעימות ירדו מחירי החלב, ועדה מקצועית שהשרים החליטו עליה קיבלה את ההחלטה ואנחנו מכבדים זאת ורצנו להתאים את המציאות והורדנו מחירים, אבל כאשר אותה ועדה היא שמה את ה-3.4 אחוז על השולחן שלא מפצים ולו חלקית את ההפסד שאנחנו מעבירים לרפתנים אין מענה. מינואר 2017 שילמנו 150 מיליון ₪ נוספים ועד סוף השנה זה יהיה 200 מיליון על פער בעלות החלב הגולמי. התעשייה חלק מבשרה של המדינה, אני מבקש שאמנת בחירות קרובה לא תהייה זו שתביא אותנו לחשש להמשך קיום".

אחיאב שמחי, יו"ר ארגון עובדי תנובה: "אנחנו העובדים חרטנו על דגלנו את הורדת יוקר המחייה בהתייעלות, בהחלפת מכונות, אנחנו לוקחים החלטות ומביאים אותם לתוצאות. להיות מנהיג זה גם אומץ, מדובר בביטחון התעסוקתי של העובדים שלנו שלא יודעים מה ילד יום. האגרות שנלחמים עליהם זה המשכורות של העובדים שלנו".

לדברי ד"ר אסף לוי, סמנכ"ל משרד החקלאות: "השר אמר שהוא מתכוון ורוצה לחתום, הוא רק רוצה לדעת שכוונת שר האוצר לחתום. לפני שבועיים הציע שר החקלאות לשר האוצר להעביר את הנושא לסעיף של היתר ההעלאה שאינו מצריך חתימות שרים".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון "מירב בן ארי, אני מבקש שאת ואני נבוא בדברים עם שר האוצר. אין אחד מחברי הוועדה שלא אמר שזה מה שצריך לעשות – לעדכן את המחיר. אי אפשר להתנהל ככה מול תעשיית החלב במצב שיש הסכם, הם משלמים לרפתנים את המחיר המלא ושיש עלייה נעלמים להם, במצב הזה אם הם לא ירוויחו לבסוף הם יפטרו כמות גדולה של עובדים. בפנינו כמה אפשרויות, אני קורא לשר לחתום או לפנות לפתרון אחר ובמידה וזה לא יעשה יש לנו אפשרות שהיא האחרונה בסדרי העדיפויות אך נפנה עליה אם נצטרך והיא לחוקק הוראת שעה שתקבע את העלייה ואז אנחנו יכולים להימנע מבקשה של השרים, אני מקווה שלא נצטרך להגיע לזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישהו יכול להסביר בקיצור מה הסיפור לגבי מוצרי חלב ???????

בשוק חומרי הגלם נוצרה פרודקציה שנתחלקה אטופרודוקציה ולמנופרודוקציה וע"י ויסות אקסצניולי המחירים חייבים לעלות זה כל הסיפור מקוה שעזרתי במשהו…..

3 פעמים הורידו את מחיר הפיקוח על מוצרי חלב, כי החברות הרוויחו מספיק ע"כ.
כעת: בשנה האחרונה הם הפסידו, ובשנה הנוכחית הם מפסידים עוד יותר, והם רוצים שיעלו את המחירים בקצת כדי לעמוד בנזק שיש להם, כפי ההסכם שחתמו אתם כשהורידו את המחירים, (שאם ידרש אז המחירים יעלו גם) ובמשרד האוצר אין קושבת.
ח"כ גפני שהוא ראש הוועדה לעניין זו, פנה לכחלון, ואמר: או שאתה (כחלון) מטפל ברצינות בדבר, או שאפנה (גפני) להעבירה לחקיקה ואז יעקפו את משרד האוצר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture