קובי הר צבי

המועמדים מתחייבים להתמודד עד הסוף ומעלים את הסיכוי לניצחון חרדי

זאב אלקין, משה ליאון, עופר ברקוביץ יוסי חביליו ואבי סלמן הצהירו פומבית במהלך השבוע האחרון כי ימשיכו עד לסוף המירוץ לראשות העיר ירושלים, דבר שמעלה משמעותית את סיכויי הניצחון של המועמד החרדי, אך במפלגות החרדיות לא ממהרים להחליט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לקראת הבחירות המתקרבות לראשות העיר ירושלים, פנה מקומון "כל העיר" אל רשימת המתמודדים הארוכה המבקשת לרשת את מקומו של ניר ברקת שבחר לעבור לזירה הארצית, וביקש לשמוע מהם האם ימשיכו במירוץ עד לשלב האחרון. חמשת המועמדים שכבר הצהירו סופית על התמודדות, השיבו בחיוב.

השר זאב אלקין מסר: "אני רץ עד הסוף וברור שאין לי שום כוונה לפרוש. אני נחוש לנצח ולעבוד למען ירושלים. קיבלתי את ההחלטה ואני שלם איתה לחלוטין. הדברים מבחינתי פשוטים וברורים – אני בהתמודדות עד הסוף. אני מקווה לקבל, ומעריך שזה יקרה, את תמיכת הליכוד וראש הממשלה, אבל גם אם לא אני מתכוון להתמודד עד הסוף ולנצח".

"אני אתמודד מול כל סיטואציה ועם כל מועמד נוסף שיצטרף למרוץ", מדגיש אלקין. "אני לא חושב שהסיכוי גבוה שיצטרף מועמד חרדי, אבל הוא כן קיים. במקרה שכזה, אני חושב שמכל המועמדים הקיימים אני היחידי שיכול בסבירות גדולה לנצח את המועמד החרדי, כמובן בהנחה שלא יהיה פיצול קולות. היתרון שלי הוא שאני לא מאפשר למועמד החרדי להתרחב לעבר כיוון הקולות של החרד"לים (חרדים לאומיים) ושל הדתיים הלאומיים, שבהם יש לי תמיכה גדולה. ושוב, זה תלוי כמובן בכך שהמועמדים האחרים יבינו שפיצול קולות יביא את המועמד החרדי לנצח, כי אז תהיה לו אפשרות להגיע ל-40 האחוז הנדרשים כבר בסיבוב הראשון".

משה ליאון מסר: "אני רץ כדי לנצח – וכך יהיה. אין לי ספק שבזכות ארגז הכלים ויכולות הניהול המוכחות שצברתי לאורך השנים בעסקים בכלל, ובזירה הציבורית בפרט, ובייחוד בחמש השנים האחרונות כחבר מועצה וכמחזיק תיק המנהלים הקהילתיים, אני מגיע מוכן ובחרדת קודש לתפקיד. ירושלים היא יהלום לא מלוטש, שממתין לתהליכים גדולים ומשמעותיים בכדי להפוך ליהלום שבכתר. איך זה יקרה? על ידי ניהול, מנהיגות והובלת העיר למעצמה כלכלית, כך שתהיה אבן שואבת לצעירים כמוקד תעסוקה, בילויים והתחדשות עירונית. אני בא לחולל מהפך מתוך אהבה לעיר. ותושבי ירושלים, אותם מאות אלפים שנשכחו, ירגישו זאת עם שיפור איכות חייהם מן הרגע הראשון".

עופר ברקוביץ מסר: "התשובה היא די פשוטה – אני כמועמד הממלכתי הציוני המוביל בהחלט מתכוון לרוץ עד הסוף ולנצח. יש כאן בסוף בחירה, בעיני, בין שלושה מועמדים כרגע – שניים – אלקין וליאון, שמחזרים אחרי הקול החרדי, ומועמד ממלכתי שיידע לעבוד בשיתוף פעולה הנדרש עם החרדים ולא יישלט על ידם. אם רוצים לוודא שירושלים נשארת של כולנו, של כל החברה הירושלמית והישראלית, אני מקווה מאוד שכולם יצטרפו ויתמכו ונסיים את המסע המשמעותי והמדהים הזה בהצלחה גדולה ונתחיל להבטיח עתיד טוב יותר בירושלים".

יוסי חביליו מסר: "התשובה העקרונית שלי היא כן, אני מתכוון לרוץ עד הסוף. אבל אני מזכיר את הצעתי לעופר ברקוביץ לעשות סקר משותף חודש לפני הבחירות – ומי שיוביל בסקר, השני יסיר את המועמדות שלו, וזאת על מנת לאחד את הכוחות. אני ועופר היחידים שמייצגים באופן אמיתי את הציבור הפלורליסטי בירושלים. אם עופר יסכים להצעתי אני עומד מאחוריה – או שהוא יסיר או שאני יסיר את המועמדות. אני חייב להגיד – אני חושב שחשוב מאוד שראש העיר הבא ייצג את הציבור הפלורליסטי בירושלים ולא ימכור את ירושלים לחרדים. מי שעונה להגדרה הזו זה אני ועופר ברקוביץ. אין יותר מתאים, אבל עופר ברקוביץ בעיקר דיבר ואני בעיקר עשיתי. אני חושב שחשוב להצביע לי כמי שמייצג את הציבור הפלורליסטי, וכאדם שיילחם אחרי הבחירות עבור הציבור, ולא יתחשב בשיקולים פוליטיים קואליציוניים".

אבי סלמן מסר: אני רץ עד הסוף. אני הייתי הראשון להכריז על ריצה לראשות העיר, ואני מזכיר לכולם שזה קרה עוד לפני שהיה ידוע אם ניר ברקת מתמודד או לא. קל וחומר כעת, כשראש העיר המכהן לא רץ, אני אתמודד עד הסוף ואני אסיים ראשון ואנצח את הבחירות. אין בכוונתי לסגור שום דיל ולהצטרף למישהו אחר. היו אמנם הצעות אבל דחיתי את כולן. אני הודעתי והכרזתי ראשון שאני מתמודד לראשות העיר ואני מתכוון לממש את הבטחתי לציבור ולרוץ עד הסוף".

בלי להתייחס כרגע להצהרות המקוממות כלפי הציבור החרדי שנשמעו מפי חלק מהרואים עצמם מתאימים לתפקיד, נראה כי ריבוי המתמודדים עשוי להגדיל את הסיכוי לניצחון חרדי, במקרה ואכן יחליטו להריץ את יוסי דייטש לתפקיד. עם זאת, חילוקי דעות שונים בתוך המפלגות החרדיות מונעות כרגע את האיחוד החרדי הנדרש על מנת לכבוש את ירושלים – עיר הקודש והמקדש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי אמר שטוב הדבר שיכבשו החרדים את עיר הקודש בככר ספרא?

ירושלים אוהבת את יוסי מניסיון

אין כמו יוסי הכי מתאים לעיריה אבל תמיד הפלגות תוקעם מקלות הפעם יש לנו סיכוי לנצח וגם בלי נצחון זה שוה וליוסי יש הכי הרבה סיכוים כמועמד חרדי (לפי הסקרים )

מה זה האנטישמיות הזו? גם אם הם לא ורצים שהחרדי ינצח הם יכולים להתבטא יותר יפה מ "החרדים יכבשו לנו את העיר, לא תישאר לנו ירושלים וכו'"…
למה ככה?

כולם שוכחים דבר אחד, בתקופת ברקת עצרו את כל הבניה בירושלים לציבור החרדי, למעט באיזורים של תושבי חו"ל (שמגר/רוממה), לופוליאנסקי בזמנו קידם בניה מאסיבית לחרדים בין גילה למלחה והכל נעצר.
לעומת זאת באיזור תלפיות קטמון ארנונה, ושאר המקומות החילוניים ישנה בניה מאסיבית של דירות.
רק אם יהיה ראש עיר חרדי יש סיכוי לשינוי המצב, ולבניה מאסיבית, ובפרט עכשיו שיש לנו אוהב ישראל בבית הלבן.
זה הנושא הכי בוער היום בציבור החרדי, יוקר הדירות והמחסור המטורף, מגורים של זוגות צעירים במחסנים ובתת תנאים.

המועמד הכי טוב לכולם ובפרט לחרדים זה אריה קינג

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture