מזכיר המדינה מייק פומפאו במסיבת העיתונאים הלילה. צילום: מזכירות המדינה האמריקנית

עידן טראמפ: ארה"ב הודיעה על פרישה ממועצת זכויות האדם של האו"ם

בהודעה דרמטית הודיעו שגרירת ארצות הברית באו"ם ומזכיר המדינה האמריקני על פרישת ארצות הברית ממועצת זכויות האדם של האו"ם, "המועצה היא אנטי ישראלית באופן כרוני" אמרה היילי. בישראל ברכו את "‏ידידת האמת שלנו שיצאה ממועצת הצבועים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי ומזכיר המדינה מייק פומפאו הודיעו הלילה במסיבת עיתונאים על פרישתה של ארצות הברית ממועצת זכויות האדם של האו"ם. "המועצה היא אנטי ישראלית באופן כרוני" אמרה היילי.

"במשך זמן רב מועצת זכויות האדם הגנה על מדינות שמפירות זכויות אדם באופן שיטתי". אמרה היילי וקראה למועצה "ארגון צבוע, שמשרת את עצמו ושם ללעג את זכויות האדם". לדבריה, מספר ההחלטות נגד ישראל גבוה מזה שהתקבלו נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה ביחד. "ההתמקדות הבלתי-פרופורציונלית והעוינות הבלתי נגמרת של המועצה כלפי ישראל מהווים הוכחה חותכת לכך שהיא פועלת ממניע פוליטי ולא מתוך הגנה על זכויות אדם", אמרה השגרירה היילי.

היילי אמרה כי ארה"ב פורשת מהארגון מכיוון שלמדינות נוספות "לא היה את האומץ" לעזור לה ולערוך רפורמה בארגון. "יש מדינות שמסכימות איתנו מאחורי דלתיים סגורות, אך לאף אחת מהן לא היה האומץ להצטרף אלינו בפרישה" הוסיפה. השגרירה האמריקנית אמרה כי היא מתוסכלת מכך שמדינות בעלות תחושות זהות כלפי המועצה לא היו מוכנות לאתגר את הסטטוס-קוו שלה, או להציג את עמדתן בפומבי.

לדברי היילי ההחלטה לפרוש מהמועצה התקבלה לאחר יותר משנה שבמהלכה ניסה ממשל טראמפ לעודד רפורמה בתוך המועצה, ללא הצלחה. השגרירה ציינה כי אם המועצה תבצע רפורמות, ארה"ב תחזור לפעול במסגרתה.

שגרירת ארה"ב באו"ם חידדה את דבירה ואמרה כי למרות פרישת ארה"ב מהארגון, היא אינה פורשת ממחויבותה לזכויות האדם.

מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר במסיבת עיתונאים כי "ארצות הברית קידמה זכויות אדם באמצעות מוסדות שונים במשך עשרות שנים וממשל טראמפ מחוייב לקדם את החופש של כל האנשים. אולם, הנשיא טראמפ אמר מהיום הראשון כי ישנם מוסדות שאומרים דבר אחד ועושים דבר אחר, וזה בדיוק מה שקורה במועצת זכויות האדם".

פומפאו הוסיף ותקף את הארגון האנטי ישראלי ואמר כי מדובר ב"ארגון צבוע" שמתעלם מההפרות הקשות ביותר של זכויות האדם ומגנה את אלה שלא עברו שום עבירה. הוא הדגיש את נטייתה של המועצה לגנות בחריפות את ישראל וציין כי "עברו יותר הצבעות נגד ישראל מאשר נגד כל העולם ביחד".

בלשכת ראש הממשלה מיהרו לברך על ההודעה שהגיע מוושינגטון ומסרו כי "‏ישראל מודה לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולשגרירה היילי על החלטתם נגד הצביעות והשקרים של מועצת "זכויות האדם" של האו"ם. החלטת ארה"ב לפרוש מהגוף המוטה הזה מהווה אמירה חד – משמעית, עד כאן. ישראל מברכת על ההודעה האמריקנית".

עוד הוסיפו בישראל כי "במשך שנים, המועצה הוכיחה שהיא גוף מוטה, עוין ואנטי-ישראלי שבוגד במשימתו להגן על זכויות אדם. במקום לעסוק במשטרים המפרים באופן סדרתי זכויות אדם, המועצה מתמקדת באובססיביות בישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי הוא "‏מברך את ידידת האמת שלנו שיצאה ממועצת הצבועים המתקראת גם מועצת זכויות האדם של האו"ם. שוב ושוב אנו רואים שאין לישראל ידידה גדולה יותר מארצות הברית".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בירך גם כן על ההחלטה ואמר כי "המועצה לזכויות האדם הפכה כבר מזמן לאויבת זכויות האדם. ארה"ב הוכיחה שוב את המחויבות שלה לאמת ולצדק והבהירה שלא תאפשר לשנאה העיוורת נגד ישראל במוסדות בינלאומיים להיוותר ללא מענה".

דנון שעובד בשיתוף פעולה מלא עם השגרירה היילי הוסיף כי: "אנו מודים לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולשגרירה היילי על המנהיגות שהפגינו וקוראים למדינות נוספות להבהיר במעשיהן כי מוסדות האו"ם אינם חסינים מלתת את הדין על פעולותיהם".

נציב זכויות האדם של האו"ם, זייד בן ראאד אל-חוסיין, התייחס לפרישת ארצות הברית מהמועצה ואמר כי "מדובר בחדשות מאכזבות, אם כי לא מפתיעות. בהתחשב במצב זכויות האדם בעולם כיום ארה"ב הייתה צריכה להגביר את נוכחותה ולא לפרוש".

בחודש שעבר אישרה המועצה את הקמתה של ועדת חקירה להפגנות בעזה, לאחר ש-29 מדינות הצביעו בעדה ו-14 נמנעו. אוסטרליה וארצות הברית היו המדינות היחידות שהתנגדו להחלטה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המועצה מגנה את הנשיא טראמפ ואת מזכיר המדינה פומפאו ואת השגרירה הילי
ומאשימה אותם בהפרת זכויות אדם בצורה חסרת תקדים
באופן המזכיר מדינות מימי הביניים
ומצרה על זה שארה"ב אינה הולכת בדרכן של המדינות הנאורות
כמו איראן טורקיה סוריה וצפון קוריאה
ההחלטה התקבלה פה אחוד ללא מתנגדים
והמתענינים היחידים בה הם החתולים שבפח האשפה
כמו יתר החלטות המועצה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture