Yonatan Sindel/Flash90

הגרש"מ עמאר נגד נתניהו: רגב תקדם את מתווה הכותל הרפורמי?

נתניהו פנה לשרה רגב בדרישה כי תכנס את הוועדה בראשותה היא עומדת כדי לאשר את הרחבת שטח התפילה המעורב. מנגד, הגיע לפגוש אותה הגרש"מ עמאר בבקשה כי לא תאשר את הכותל הרפורמי • נתניהו אמר לרגב כי החרדים תומכים, אך הם הכחישו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ על שרת התרבות מירי רגב לכנס ועדה עליה היא מופקדת כדי לאשר עבודות בינוי נרחבות בקשת רובינסון, במטרה להרחיב את רחבת התפילה המשותפת לנשים וגברים בכותל. נגד ביצוע העבודות, שבוצעו בשנה האחרונה בהיקף מצומצם, הוגשה באפריל עתירה לבג"ץ בטענה שגרמו נזק לאתר. אישור הוועדה בראשות רגב נדרש כדי שהמדינה תוכל להודיע לבג"ץ שהגדלת רחבת התפילה קיבלה את כל האישורים הנדרשים.

על פי דיווח בעיתון הארץ, במשרד ראש הממשלה אמרו לרגב כי שר הפנים אריה דרעי וח"כ משה גפני תומכים בסיכום שלפיו הזרמים הלא-אורתודוקסים יתפללו בקשת רובינסון, וכי אין סיבה שלא תאשר לכנס את הוועדה. עם זאת, השר דרעי אמר ל"הארץ" כי "כל הכותל המערבי קדוש ואין מקום בשום חלק לתפילה מעורבת" וגפני הוסיף כי הוא "לא נתן שום הסכמה" לכך.

אתמול, פגשה השרה רגב בלשכתה בכנסת את רבה של ירושלים, הראשון לציון הגרש"מ עמאר שליט"א יחד עם אישים נוספים ולדברי שניים מהגורמים שהשתתפו בפגישה, רגב התחייבה שלא לכנס את ועדת השרים שבראשותה כדי לאשר את עבודות הבינוי ברחבה המשותפת לגברים ונשים בכותל המערבי, בניגוד לבקשת לשכת ראש הממשלה.

על פי דיווח באתר וואלה! NEWS, בפגישה השתתפו פעילים נגד פעילות התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית בכותל המערבי, מנכ"ל עמותת "עטרת כהנים" מרדכי בניטה ויו"ר העמותה מתי דין. אליהם הצטרפו גם גורמים מקצועיים במשרד התרבות ועוד. לפי שני הגורמים שהשתתפו בפגישה, רגב התחייבה לא לכנס את הוועדה כדי לאשר את השיפוץ וציינה כי היא נמנעת בשלב זה מהתערבות, זאת משום שבג"ץ דן בעתירה שהגישה עמותת הימין "בצדק" נגד העבודות המצומצמות שנעשו במקום בשנה האחרונה בטענה כי הן גורמות נזק לאתר.

עם זאת, רגב הבהירה כי שככל שבג"ץ יחייב אותה, היא תפעל אחרת. בנוסף, השרה אמרה לנוכחים בפגישה כי השר אריה דרעי וסגן השר יעקב ליצמן הביעו תמיכה בעבודות להגדלת הרחבה. "איך אני יכולה להתנגד אם הם תומכים?", תהתה בפניהם. אלה אמרו לה כי "אין סיכוי" שקיימת תמיכה כזו. בלשכת ליצמן הכחישו ומסרו כי "לא מוכר דבר כזה" ויו"ר ש"ס דרעי הכחיש ומסר כי "כל הכותל המערבי קדוש ואין מקום בשום חלק לתפילה מעורבת".

רגב עומדת בראש ועדה שבה חברים גם השר לשירותי דת דוד אזולאי ושרת המשפטים איילת שקד. לפי סעיף 29 לחוק העתיקות, כל עבודה באתר דתי מחייבת את אישורה. את השיפוץ ברחבה בקשת רובינסון התחייב נתניהו לקדם לאחר שהממשלה, בלחץ החרדים, ביטלה את "מתווה הכותל". המתווה נועד לאפשר תפילה מעורבת של גברים ונשים ברחבה הדרומית בכותל המערבי, אך כלל גם הקמת מועצה ציבורית חדשה לניהול רחבת התפילה, בשיתוף נציגים של התנועה הרפורמית, הקונסרבטיבית ועוד. בשל לחץ ציבורי, החרדים, שהביעו תמיכה במתווה, נסוגו ממנו ודרשו מראש הממשלה לבטלו.

עמותת הימין הדתית "בצדק" שפועלת בירושלים עתרה לבג"ץ נגד רשות העתיקות בטענה שהעבודות לא חוקיות. עמדת העמותה מגובה בחוות דעת של המועצה הארכאולוגית על הנזק שגרמו העבודות לאתר ההיסטורי. כתוצאה מכך החל פרץ, בהנחיית נתניהו, להכין בתיאום עם רשות העתיקות תוכנית שתסדיר את העבודות בקשת רובינסון כך שיהפוך להיות "אתר תפילה דתי לזרם הפלורליסטי". לפי סעיף 29 לחוק העתיקות, כל עבודה באתר דתי מחייבת אישור ועדת שרים בה חברים השר הממונה על רשות העתיקות, במקרה זה השרה רגב, השר לשירותי דת דוד אזולאי ושרת המשפטים איילת שקד.

בשבועות האחרונים לוחץ נתניהו על רגב לכנס את הוועדה, ובעקבות זאת קיימו בשבועיים האחרונים רגב, פרץ, מנכ"ל רשות העתיקות ישראל חסון ונציגי היועץ המשפטי לממשלה דיונים בנושא, שבהם הוצגו ההשלכות הארכיאולוגיות של העבודות. במקביל, הרבנים הראשיים פנו במכתב לוועדת השרים וביקשו להיפגש עם הוועדה ולטעון בפניה כי הכותל המערבי כולו הינו אתר דתי אורתודוקסי וכי אין לתת דריסת רגל לתפילה מעורבת.

בתוך כך, בשבועות האחרונים מארגנים ארגונים אורתודוקסיים קמפיין נגד נתניהו והשרים רגב, שקד ואזולאי לא לאשר את העבודות ולסגת למעשה מהפיצוי שניתן לתנועה הרפורמית בארה"ב על הנסיגה ממתווה הכותל.

מלשכת השרה רגב נמסר: "מתוקף תפקידה כיו"ר הוועדה למקומות קדושים וכשרה הממונה על רשות העתיקות, נפגשת שרת התרבות והספורט מירי רגב עם מספר גורמים שביקשו להשמיע בפניה ובאוזניה את דעתם בעניין הבנייה וההרחבה במקום המכונה 'קשת רובינסון' במתחם הכותל. בשלב זה השרה רגב שומעת את טיעוניהם ודעותיהם של הגורמים השונים ולומדת את הסוגיה על מרכיביה השונים. לכשתצטרך השרה רגב למסור את חוות דעתה והמלצותיה בנושא, היא תעשה זאת מול הגורמים הרלוונטיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו! מי כמוך יודע עד כמה החרדים מצטערים עמך על כל התלאות שאתה עובר על לא עוול בכפך, אף אחד לא מצפה שתהיה חרדי או דתי, אבל למה להתכחש? אתה אף פעם לא מזכיר את הקדוש ברוך הוא, צמד המילים: "בעזרת השם" או "ברוך השם" לא יוצאים מפיך, וכעת אתה רוצה לחלל את הקודש ולהכניס צלם במקדש? ביבי! תתעשת!

נתניהו רוצה ללכת לבחירות? מלחמה שלו בעד הרֶחַבַה הרפורמית זהו דבר טוב בעיניו ללכת עליו לבחירות?

רוצים לטמא את שריד בית המקדש.ועוד מי רוצה לטמא? יהודים לא שומרי תו"מ. הם לא מבינים את ההבדל בין יהדות לדת. בדת הנצרות יש רפורמים אבל ביהדות לא קיים דבר שישנה את התורה.
ביהדות אין ברית חדשה. אין תורה אחרת. רק אחת. לא תהיה מוחלפת.תורה לנצח נצחים. יש רק סוג אחד. אורטודוכסים וזהו.החרדים ודתיים לאומים . רפורמים זה לא חלק מיהדות.זה פסול.יהודי נורמלי לא נהיה רפורמי.
אז תגידו לי, אם ביבי ראש הממשלה אמור להיות נורמלי, הכיצד הוא מנסה להרשות דבר שכזה? ומדוע הוא בעד חלקה מעורבת לרפורמים במקום הכי מקודש ליהדות? תשובה; ביבי לא נורמלי. הוא הצתנן בוירוס הציניות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture