פולקסוואגן מנסה להעמיק את חדירתה לשוק הטנדרים הנשלט באופן מוחלט ע"י האסיאתיים והיא עושה את זה בכל הכוח / סקירה

איסוזו די-מקס, טיוטה היילקס, מיצובישי טרייטון אלו הטנדרים הנמכרים בישראל כבר שנים רבות. מתחרים כמו פיאט, סאניונג ואחרים שניסו לחדור את המעטפת הזו נחלו אכזבה רבה. גם פולקסוואגן לא מכרה יותר מידי יחידות עם האמארוק מאז שהגיע לישראל. במאמץ אחרון לשבור את ההגמוניה היפנית החל היבואן להביא את האמארוק עם מנוע חזק במיוחד שמגיע מרכבי היוקרה של הקונצרן ומציע על פניו נוסחה קורצת, שמנו מגפים ויצאנו לדרך.

את הזיכרונות שלנו מטנדרים ניתן לסכם שלא מדובר ברכב מפנק מיוחד, הנהיגה צריכה להיות זהירה ורגועה וצריך לתכנן בלימה והתחושה היא של רכב שקצת מרחף על הכביש. אה וגם האיבזור מתאמץ איכשהוא. פתיחת הדלתות של האמארוק היא קצת הפתעה. תא הנוסעים מזכיר יותר את הגולף מאשר טנדר, הנדסת האנוש מושלמת והמרחבים הם כמו ברכבי שטח מהודרים.

האמארוק אינו ג'יפון מפונק ,בכל אופן מדובר ברכב עבודה, לא תמצאו גג פנוראמי או תאורת לד אישית, אבל יש את כל האיבזור לחיים נוחים ומושבים תומכים לכל משקל אדם, גם אם מדובר בחוואי אמריקאי מפוטם… הקונוטציה האמריקאית לא מגיעה במקרה. המרחבים הנדיבים בשני השורות מזכירים יותר מכל, פיק אפ אמריקאי ממוצע (רק ללא הניקלים הנוצצים… )

נסיעה בטנדר דורשת הסתגלות לגובה הרכב ולמימדים, מה שכאמור גובה בדרך כלל מחיר של נהיגה מעל הכביש ולא "בתוכו". בזכות ההנעה הכפולה הקבועה של האמארוק, קל להתרגל (יחסית יחסית … לא מדובר במיאטה) והעסק מרגיש יותר בטוח מחוויות שהיו לנו בטנדרים אחרים.

בטיחות אקטיבית כך נראה, טרם הגיעה לסגמנט הטנדרים ופסחה בשלב זה גם על האמארוק.

בניגוד למגמה העולמית של הקטנת המנועים וצריכת דלק בהתאם. האמארוק שייכת למקום אחר, היא מצוידת במנוע דיזל, שש צילנדר בנפח של 3.000 סמ"ק ובתיבת הילוכים בת שמונה הילוכים! ההספק עומד על 224 כ"ס זריזים והתאוצה למאה אורכת 11 שניות . אלו נתונים שלא מוכרים מהמתחרים, הכוח זמין בכל רגע נתון ולא משנה כמה נפשות או ציוד הועמסו על האמארוק. צריכת הדלק הייתה בהתאם, 10 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה והרבה פחות בנסיעת מבחן תובענית ביום של כמעט 40 מעלות בראשל"צ.

לעובדה הפשוטה שלטנדר אין תא מטען התוודעתי רק שחזרתי מקניות לחג, זה מחייב להכניס למושב האחורי את כל המוצרים שצריכים קירור וכל מה שעלול לעוף ברוח. ושלא תחשבו שהתלוננתי, הבריכה מאחור בולעת כל מה שלא דמיינתי שאצליח להכניס לרכב כלשהוא שאינו משתייך לתחום המשאיות.

מרווח הגחון המכובד ושילדת הסולם של האמארוק מבטיחים יכולות של רכבי שטח שעולים גם מאה אלף יותר.

במסגרת החידושים של האמארוק ירד המחיר לסכום של 250.000 ₪ לא זול, אבל הוא משתווה למחירם של המתחרים.

סיכום: קל להתרגל ואולי גם להתמכר לאמארוק , המרחבים, הנדסת האנוש והמנוע הגדול מצלחים להכניס קצת פלפל גם בסגמנט כזה שעל פניו נראה שאין מה לחדש בו.

צילומים: יצרן