Yonatan Sindel/Flash90

חוק הגיוס: נתניהו אמר כי לא מפחד מבחירות; בקואליציה יגייסו את לפיד

בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה הודיעו שלושת ראשי המפלגות החרדיות לראש הממשלה כי יתנגדו לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית. נתניהו הגיב כי הוא אינו מפחד מבחירות אך בקואליציה מקווים להצליח להעביר את החוק בתמיכת מפלגת יש עתיד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי בשבוע הקרוב יביאו את חוק הגיוס להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. את הדברים אמר בישיבת ראשי סיעות הקואליציה למרות התנגדותם של שלושת ראשי המפלגות החרדיות, השר אריה דרעי, סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני שהודיעו כי יתנגדו לחוק במתכונתו הנוכחית, כפי הוראת גדולי ישראל.

"בשבוע הבא יסתיימו 21 יום של תזכיר חוק הגיוס ואז נוכל להביא את החוק לקריאה ראשונה בכנסת", אמר להם ראש הממשלה נתניהו. לדבריו, "לאחר הקריאה הראשונה תתקיים התדיינות בין כל מרכיבי הקואליציה על מנת להגיע להסכמה רחבה לקראת הקריאה השנייה והשלישית".

בסיום ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, הוחלט בניגוד לעמדת החרדים, כי הצעת החוק הממשלתית בנוסח שגיבש משרד הביטחון תעלה לקריאה ראשונה ביום שני הבא, ולאחר אישורה, הנוסח יובא לדיון בועדה מיוחדת בכנסת.

בהתייחסות לדרישת החרדים אמר נתניהו כי הוא מתנגד לבקשת דחייה נוספת מבג"ץ. נתניהו אמר להם כי הוא אינו חושש מבחירות. "אני לא רוצה בחירות אבל לא מפחד מהן. אם יהיו בחירות – נהיה בסדר", אמר נתניהו לראשי המפלגות המרכיבות את הקואליציה.

למרות הודעת המפלגות החרדיות כי יתנגדו להצעת חוק הגיוס, בקואליציה מקווים כי יצליחו להעביר את הצעת החוק בתמיכת מפלגת יש עתיד מהאופוזיציה, וזאת בעקבות דבריו של יו"ר המפלגה, ח"כ יאיר לפיד שהודיע כי מפלגתו דווקא תתמוך במתווה הנוכחי, בתנאי שלא יכניסו בו שינויים כדרישת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

בשבוע האחרון אמר לפיד כי "מתווה הגיוס שהונח בידי הוועדה של צה"ל ומשרד הביטחון הוא בעצם חזרה לחוק של יש עתיד. הממלכתיות והלאומיות אמרו את דברם. הפעם גם צה"ל והרמטכ"ל חתומים על המתווה. אם הממשלה תשנה מילה אחת במתווה הזה, זה כבר לא פוליטיקה. זו בגידה בכל חייל שמגיע לבקו"ם. במתווה יש סנקציות כלכליות משמעותיות על הישיבות. יש יעדי גיוס קבועים בחוק ולא נתונים למשחקים פוליטיים. אם לא יעמדו ביעדים, אחרי שלוש שנים גם הסנקציות הפליליות יחזרו. יש פה עידוד משמעותי ליציאה לעבודה".

"התנאי המרכזי, הוא שלא ישנו בו מילה אחת. מראש הממשלה אין לי שום ציפיות. כניעתו אומנותו. אבל לא ייתכן ששר הביטחון יסכים לשנות אפילו אות מהמתווה. שר הביטחון, האיש שמאחורי גבו כתוב "מילה זו מילה", התחייב בפני הציבור שייתן גיבוי מלא למתווה של צה"ל ומשרד הביטחון. אם ישנו את המתווה, הוא נכנע. בנושא הזה, אסור להיכנע".

כזכור, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הכריעה במהלך ישיבתה בראש חודש תמוז האחרון כי על חברי הכנסת להתנגד לחוק הגיוס בנוסח המוצע על ידי הוועדה שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן, וכי אם החוק יעבור במתכונתו הנוכחית – עליהם לפרוש מהקואליציה.

השר אריה דרעי מסר היום: "בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שהתקיימה היום הודעתי לראש הממשלה, כי על פי הוראת מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן ראש הישיבה שליט"א, סיעת ש"ס מתנגדת לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית ותצביע נגדו במליאת הכנסת.

לדברי דרעי, "כפי שהבהרנו עם קבלת תזכיר החוק, אנו רואים בלימוד התורה ערך עליון בעם ישראל ונעמוד בתוקף שכל לומד תורה יוכל לשקוד על תלמודו ללא הפרעה. לא ניתן יד לשום פגיעה בלומדי התורה או במעמדם של בני הישיבות".

האדמו"ר מויז'ניץ: להתפלל בציון ה'אור החיים' לביטול גזירת הגיוס • האזינו

גבאי: נצביע נגד חוק הגיוס. לפיד: המתווה משמעותי יותר מבעבר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הלוואי ויתקיים בנו מקרא שכתוב ומלאה הארץ דעה את ה' וכולם אכן יבינו שעל ציפור נפשינו בני הישיבות מחזיקי העולם לא מתפשרים בכי הוא זה

נתנייהו נדבק בחולי לפיד . תמיד אמרתי שהוא נהנתן על חשבון המדינה . הוא ודאי שונא יהודים הוא מסתיר זאת עבור כבוד וכסא . בושה לך ראש ממשלה שבחרתי בו . יש שופט בשמיים משלם לשונאיו להאבידם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture