צילום אילוסטרציה: משה שי / פלאש 90

הונאת ענק: 500 משפחות איבדו 40 מיליון ש"ח ב"לימודי השקעות"

משפחות רבות הפקידו סכומי עתק בחברה, שהציגה עצמה כחברה ללימודי השקעות בשוק ההון. לאחרונה הודיעה החברה על פירוק ומנהליה נעלמו. "כשמישהו מציע הצעה טובה מדי היא מסוכנת" אמר ח"כ אייכלר במהלך דיון שקיימה הועדה לפניות הציבור בנושא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הועדה לפניות הציבור קיימה אתמול דיון מיוחד בחשש להונאה מצד חברות ללימודי השקעות בשוק ההון באמצעים שונים. מפניות שהגיעו לוועדה עלה כי אזרחים רבים מצאו עצמם בימים האחרונים עומדים בפני שוקת שבורה לאחר שהחברה הודיעה על פירוק בגלל חובות וחוסר יכולת להחזיר את כספי המשקיעים ומנהליה נעלמו.

יו"ר הועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר כי מדובר בתופעה מסוכנת שקשורה להונאות בשוק ההון. "בדיון לא נעסוק בחברות ספציפיות אבל כל השקעה פיננסית כרוכה מטבעה בסיכונים. השקעת כספים בהשקעות שאינן מפוקחות כפופה לסיכונים רבים ומשמעותיים יותר, שהתממשותם עלולה להביא לאובדן כל כספי ההשקעה. חבל שאנשים מאבדים את מיטב כספם שנחסך בעמל רב, משום שהשקיעו אותו בהשקעות פיננסיות שנראות מבטיחות במיוחד ובעלות תשואות גבוהות. אין ארוחות חינם. בחלק מהמקרים אין כלל סיכוי להרוויח שכן מדובר בהשקעה בעלת סיכון גבוה ובמקרים אחרים מדובר בתרמיות בנושא השקעות כספיות."

לדברי היו"ר פעילות לא מפוקחת עלולה להוות קרקע לפעולות מרמה ו"הונאות פונזי" (פירמידה), שמביאים בסופו של דבר לאובדן מלא של כספי ההשקעה. "הונאות מסוג זה מתבצעות על ידי שימוש במונחים פיננסים מורכבים שמושכים את המשקיעים מתוך אמונה וידע שמשקיעים לא מנוסים ולא מתוחכמים יהיו פחות חשדניים בגלל חוסר ידע וחוסר הכרות עם התחום. הציבור צריך להיזהר להשקעות מתוך לחץ והצעות של "רק היום", לא להאמין להבטחות דמיוניות".

חה"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "חשוב להסביר שיש הבדל בין השקעות כושלות לבין הונאות כמו הבטחות שווא על 10% תשואה מצד חברה מסוימת שפתאום נעלמת עם הכסף. מישהו סיפר לי כיצד נפגע מהשקעה של 200 אלף ₪ שהופקדה באמצעות חשבון נאמנות, שכל פעולה בתיק אמורה להיות מפוקחת ואחרי חודש כל הכסף נעלם. בבנק לא היו מוכנים לדבר אתו ושלחו אותו להגיש תלונה במשטרה, אנחנו צריכים לפרק את שרשרת הכשלים הזאת ואז לראות איפה המדינה יכלה למנוע את המצב האיום שבו בחודש אחד משפחות איבדו את כל כספם. אני לא בעד להטיל על המדינה את כל האחריות אבל אם יש לה אחריות אז צריך למנוע את המקרה הבא. כאן אף אחד לא לוקח אחריות, אין פה אבא ואמא".

עו"ד עדי פיגל המפרק הזמני לחברות הקורסות אמר כי חברות כאלו הן זרוע שיווקית שבה אנשים נדרשים להפקיד את כספם ולסחור בחשבון. "לאנשים הוסבר שכספם יותר בטוח מאשר בבנק. אמרו להם שזה מוחזק בחשבונות נאמנות של בנקים בארץ ובחו"ל. הייתה פה פעילות מכוונת כמעשה הונאה. התברר שהכסף מיום ראשון לא היה בחשבונות נפרדים, לקחו את כספם והשתמשו בו. היה פה מסע שיווק וחלק גדול מהנפגעים זאת אוכלוסייה חלשה בחברה, אלה צעירים ופנסיונרים שאין להם עכשיו אפילו כסף לאוכל. הם האמינו שכספם מוחזק בנפרד וכל זה באמצעות מצגי שווא. לצורך העניין אין חשיבות אם בעלי השליטה החביאו כסף בחו"ל או השתמשו בו. הטעו אנשים וכ-500 משפחות איבדו לכל הפחות כ-40 מיליון ש"ח במה שנחשד כהונאת ענק. עובדים פה עשרות גופים שממשיכים לעשות את אותו הדבר וקריסה של חברות נוספות עלולה לחזור על עצמה. הפרשה הזאת צריכה לקבל תעדוף".

עו"ד אמיר וסרמן היועץ המשפטי לרשות לניירות ערך: "אלה השקעות לא מפוקחות וזאת תופעה רחבה ומקיפה מקרים רבים. זאת תופעה שתמיד הייתה קיימת – חברות כאלו הן לא תחת פיקוח של אף רשות. אנחנו רואים שהחל מ-2013 התופעה התעצמה בפרסומים ומיזמים שקמים בכל מיני מישורים באמצעות גיוס כספים. סביבת הריבית הנמוכה גרמה לאנשים לחפש אפיקי השקעה עם תשואה גבוהה יותר ויש גם את ההתפתחות הטכנולוגית שקשורה לכך. יש פנייה בדרך כלל לציבור רחב עם גיוס כספים בהיקפים גבוהים. יש סיכונים של היעדר שקיפות, ניגודי עניינים, גביית עמלות גבוהות וקריסה של הגוף במידה והוא מבצע הונאה. יש פעילויות מסוימות שלא מפוקחות ואז יש צורך להסדיר אותה. צריך להרחיב את החקיקה".

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר שב והזהיר את ציבור המשקיעים ופנה לרשות לניירות ערך על מנת שתקדם חקיקה ראשית בנושא. "הוועדה פונה לשר לביטחון פנים על מנת שפרשה זו תקבל תעדוף. הוועדה תפנה גם למפקחת על הבנקים כדי שתבדוק את הנושא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכי מצחיק לקרוא את הכתבה הזו ולראות מתחת את הפרסומת של "דרושים שותפים משקיעים" …… 🙁

אמא שלי למדה אותי שכסף שומרים בכיס ואני אלמד אתכם עוד כלל אם כל האנשים שמשכנעים אתכם שהמליון שלכם יכולים לעשות שני מליון אז הם היו עושים את זה בעצמם….

ממש כך!!

שוקת שבורה. מי המציא את האימרה המצחיקה הזאת? ולמה הלך כל הכסף? כי משקיעים בטכנולוגיה של איך לגנוב כסף.

חברות שהם מפעילות כיתות לימוד מסחר בשוק ההון זו פירצה הקוראת לגנב סיפורים אלו חוזרים על עצמם כבר עשרות שנים וכך הציבור מפסיד את כספו אין מושיע אין נחמה ואין הגנה ולא לומדים מלקיחי העבר

לא מלמד על הכלל, אני למשל השקעתי את כספי ממכירת ביתי והיום אני בעל אמצעים ואפי' יותר מזה יש לי כמה דירות בחו"ל וכן כמה דירות באיזור המרכז, ופנטאוז באיזור ירושלים והכסף לא מפסיק לי לזרום, וכל זה לקח לי פחות משש שנים.
(נכתב לפני שפשטתי רגל)

הלנו אתה או לצרינו, לא הבנתי אתה בעד להשקיע או נגד, אנא תסביר את עצמך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture