צילום אילוסטרציה: אדי ישראל פלאש 90

רבני אשדוד: החוף הנפרד עדיין פסול לרחצה

שר הפנים אריה דרעי נכנס לעובי הקורה בניסיון להסדיר את החוף כדרישת רבני הקריות באשדוד • ביום שישי היה נראה שהחוף הוסדר אך ביקורת חוזרת שנערכה במקום גילתה כי הפיקוח על הפרדת החוף נעלם

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בניגוד לפרסומים: ליקויי הצניעות החמורים בחוף הנפרד באשדוד לא סודרו עדיין אך הדבר אינו מונע מגורמים שונים לפרסם כביכול החוף הוכשר לרחצה. בעקבות כך ביקשו בבד"ץ רבני הקריות להבהיר כי איסור הרחצה עומד בעינו ושומר נפשו ונפש ילדיו יחפש חופים אחרים לרחצה עד להסדרת כל ליקויי הצניעות ולהודעת הבד"ץ על כך.

אם לא די בפרסומים המטעים, עולה החשש שהיה מי שניסה לייצר מצג שווא לרבנים ולהוליך אותם שולל. היה זה ביום שישי, לאחר ששר הפנים הרב אריה דרעי פעל מול ראש העיר יחיאל לסרי יחד עם ממ"ק ראה"ע ר' אבי אמסלם והובטח להם שהכל תוקן וישנו פיקוח עירוני על הפרדת החוף. עסקני הצניעות הוזמנו לסיור בשטח בו נוכחו לראות שהליקויים אכן סודרו.

אלא שכל מה שהיה נראה טוב ויפה בשעת הסיור לא נשאר ממנו זכר לאחר גמר הסיור. כמה עסקנים שנשארו בחוף לאחר סיום הסיור נדהמו לגלות כי הפיקוח העירוני נעלם כלעומת שבא רגע לאחר סיום הסיור. לאחר זמן מה חזרו העסקנים לביקורת נוספת ושוב נוכחו לדעת כי הפיקוח איננו. החשש הוא שהפיקוח הובא רק למצג שווא כדי שהרבנים יסכימו להכשיר את החוף.

בעקבות כך ובעקבות תלונות רבות מאנשים שהוטעו מהפרסומים, באו לחוף ונדהמו לגלות שהוא כלל אינו נפרד – ביקשו רבני אשדוד לחדד שוב את שפורסם בשבוע שעבר מבד"ץ רבני הקריות על אזהרה חמורה לפיה החוף הנפרד אינו ראוי במצבו כעת לציבור שומרי תורה ומצוות עד להודעה חדשה שתצא במידה ויוסדרו הליקויים החמורים.

הליקויים החמורים נובעים מסמיכות החוף לחופים מעורבים משני צדיו. אמנם במקום הוצבה מחיצה, אך מאידך המחיצה גורמת גם לשינויים טופוגרפיים חדים בקרקעית החוף שהשנה נמצאו כמי שמסכנים את הרחצה בשטח האמצעי המרוחק מהחופים המעורבים. בשל כך הרחצה מתרכזת ליד המחיצה, מה שמחייב שמירה אדוקה, כפי שהובטח על ידי העירייה, כדי שלא תהיה זליגה מהחופים המעורבים אל החוף הנפרד, וכן להיפך.

ההודעה על איסור הרחצה פורסמה לאחר שהתקבלו עדויות רבות מגובות בתמונות שהוכיחו כי השנה לא נאכפת ההפרדה של החוף הנפרד מהחופים המעורבים הסמוכים ורוחצים גולשים מהם אל תוך השטח של החוף הנפרד. פניות בנידון לגורמים הרשמיים ודרישה שהשטח יהיה סטרילי לא נענו, המציאות בשטח כלל לא השתנתה ואף החמירה, ולכן נאלצו הרבנים לפרסם על איסור הרחצה בחוף.

בהודעה שיצאה מטעם מזכירות הבד"ץ נמסר כי "היות ובשנה זו טרם סודרו דרישות הרבנים כפי שהובטח מהגורמים הרשמיים והיה נהוג בחוף הנפרד בשנים עברו, וכיון שכך קיימים במקום ליקויי צניעות חמורים – על כן החוף אינו ראוי לרחצה לציבור שומרי תורה ומצוות עד להסדרת הליקויים".

ברבני הקריות הוסיפו כי "במידה והחוף יוסדר כדרישת הרבנים – תצא על כך הודעה מיוחדת לציבור הרחב", כשתקוות הציבור החרדי באשדוד – ואף מחוצה לה מאלה הבאים בכל שנה אל החוף הנפרד בעיר – שהעירייה תעמוד בהבטחתה להציב פקחים שישמרו שרוחצים מחופים סמוכים לא יגלשו אל החוף הנפרד, זאת לצד מימוש הקצאת שטח רחב ומרוחק בו יוקם חוף קבוע ונפרד ראוי לשמו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פחדן שאין כמותך

מעניין שהייתי שם כמה פעמים ולא ראיתי זכר לגולשים או פריצות מכל סוג אחר מוזר
בתקווה שכל האיסור לא מגיעה מפוליטיקה וכאלו שרוצים למנוע מהקהילה שלהם את הרחצה בחוף לפני ימי בין הזמנים

איזו תמונה!!!! מושלם.

תושב אשדוד חמוד מה אתה מיתמם אני הייתי שם היום וזה פשוט נורא איך שהחוף החילוני הגיע עד הגדר ובצד השני גם יש רוחצים שרואים אותם ממש קרוב ויש שם ממש פריצות חמורה אני מקוה שאתה לא מאמין בשטויות שכתבת יא חתיכת חי בסרט רע

ציות לרבנים הוא הא' ב' שלנו אבל כולנו יודעים שכל המהלך נועד רק לנגח פוליטית את לסרי ואנו השק חבטות שבו חובטים כמה אינטרסנטים את לסרי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture