צילום: פלאש 90

בעקבות המלחמה בדרום סוריה: חשש בישראל מאלפי פליטים על הגבול

בישראל נערכים בישראל להתמודד עם אפשרות של גל פליטים שיגיע לאזור הגבול ברמת הגולן. פקיד ישראלי בכיר: "נסייע הומניטרית אבל לא נכניס אותם". הרמטכ"ל יצא לפגישת עבודה עם הרמטכ"ל האמריקני, הקבינט יתכנס ביום ראשון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע המבצע אליו יצא צבא סוריה בדרום המדינה, נערכים בישראל להתמודד עם אפשרות של גל פליטים שיגיע לאזור הגבול ברמת הגולן. מאות עקורים סורים שנמלטו מאזור הקרבות במרחב דרעא שבדרום סוריה כבר הגיעו בימים האחרונים לרמת הגולן, במרחק של קילומטרים בודדים מגבול ישראל. בתמונות שצולמו ליד אלוני הבשן נראים מחנות הפליטים שהוקמו עבור העקורים.

במערכת הביטחון מעריכים כי אל מוקדים מסוימים בצפון רמת הגולן עלולים להגיע עשרות עקורים סורים, ובדרומה – אלפים ויותר, מאחר שהאזור מוגדר בטוח יחסית שכן לא מתקיימים בו חילופי אש. בישראל מודאגים מאוד מהתרחיש הזה ומבהירים כי לא יאפשרו כניסת פליטים סורים לשטח ישראל.

בימים האחרונים הודיעו שלטונות ירדן כי לא יאפשר לפליטים סורים לחצות את הגבול ולהתיישב בערי אוהלים בשטח הירדני.

פקיד ישראלי בכיר אמר אמש ל'חדשות 10' כי "אף פליט סורי לא ייכנס לשטח ישראל, אך היכן שנוכל לסייע ברמה ההומניטארית אנחנו נסייע".

בדרום רמת הגולן, מול תל פארס ותל חזקה, קיימים מחנות פליטים כבר כמה שנים. בעקבות הקרבות בימים האחרונים בדרעא, ההערכה היא כי חלק מהנמלטים יגיעו למחנות אלה. בימים האחרונים הגיעו לערי האוהלים לכל עשרות פליטים לכל היותר.

בשנים האחרונות מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה קיימה ישראל מאמץ נרחב למתן סיוע הומניטארי ואספקת מזון ותרופות לאוכלוסייה האזרחית שבצד הסורי של הגבול ברמת הגולן, המזוהה עם המורדים במשטר אסד. במסגרת זו גם נכנסו אלפי סורים לטיפולים רפואיים בבתי חולים בישראל, במקרים רבים טיפולים מצילי חיים במסגרת ההבנות שהתפתחו בין הצדדים בשנים האחרונות פעלו אותן קבוצות מורדים כדי לשמור על השקט באזור הגבול ולמנוע כניסה של גורמי טרור.

על רקע המבצע של צבא סוריה בדרום המדינה לא ברור עדיין כיצד ישראל תסייע לפליטים ולאותם גורמי אופוזיציה סורים עמם פעלה בתיאום בשנים האחרונות והאם תעניק להם הגנה מפני צבא אסד בשטח סוריה. אחת האפשרויות היא שישראל תפעל מול רוסיה כדי שכוחות המשטרה הצבאית הרוסית שנמצאים בדרום סוריה ימנעו מעשי טבח נגד האוכלוסייה האזרחית הסורית שנמצאת באזור הגבול ברמת הגולן. בשבועות האחרונים מנעה המשטרה הצבאית הרוסית בכמה מקרים ביצעו מעשי טבח נגד אוכלוסייה באזורים בצפון סוריה עליהם השתלט צבא אסד מידי המורדים.

הרמטכ"ל איזנקוט הוקפץ אמש במפתיע לביקור עבודה שלא מן המניין אצל עמיתו הרמטכ"ל האמריקני, ראש המטות המשולבים, הגנרל ג'וזף דנפורד. "במפגשים עם גורמי הביטחון והצבא בוושינגטון ידונו הצדדים בהיבטי שיתוף הפעולה הצבאיים אל מול האתגרים הבטחוניים המשמעותיים בזירות השונות במזרח התיכון", נמסר מדובר צה"ל. גורמי ביטחון בכירים אמרו כי מטרת הנסיעה היא תיאום מהלכים צבאיים
בין צה"ל לצבא האמריקני בסוריה ומול האיראנים.

בתוך כך, ביום ראשון יקיים הקבינט המדיני-ביטחוני ישיבה בנושא היערכות העורף האזרחי בישראל להסלמה בגבול הצפון. הדיון אינו מתקיים על רקע הערכה כי עלול לפרוץ עימות בקרוב אלא מדובר בדיון בסיסי יותר על רקע הפערים הגדולים במיגון העורף בצפון הארץ. שר הביטחון אביגדור ליברמן מעוניין לקבל תוספת תקציב של כמה מיליארדי שקלים לצורך יישום תכנית להיערכות העורף למלחמה בצפון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture