צילום: פלאש 90

הגר"מ מאזוז במכתב לגר"מ צדקה: "יתן ה' ויפקח עיניהם של השלטונות"

מרן ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א במכתב חיזוק מיוחד לראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה שליט"א, "לקראת עצרת התפלה שאתם עושים על-יד קברו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, אני מברך אתכם ומתפלל שלא תפול משערת ראשכם"

מרן ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א במכתב חיזוק מיוחד לראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה שליט"א לקראת עצרת תפילה המתקיימת הערב (שני) על קברו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

במכתב שנפתח במילים: "לכבוד מרן הגאון ר' משה צדקה שליט"א ראש ישיבת "פורת יוסף" גאולה. ולאחַי היקרים ראשי הישיבות ותלמידיהם, ה' עליהם יחיו". מברך הרב את הציבור, ומחזק את באי עצרת התפלה, וכותב: "לקראת עצרת התפלה שאתם עושים הערב על-יד קברו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל (והיום יום אזכרה של עמיתו בתורה הגרב"צ אבא-שאול זצ"ל) – אני מברך אתכם ומתפלל שתתחזקו בתורה ובמצוות, ולא תפול משערת ראשכם ארצה".

בדבריו ציין הרב כי יש להרבות בתפלה לביטול הרדיפה כנגד לומדי התורה, כך גם כאן במכתב מסיים הרב בתפלה וכותב: "יתן ה' ויפקח עיניהם של השלטונות להבין שאין צריכים לגייס בחורי ישיבות כלל, ואדרבא בזכות התורה לא נצטרך לחרב ולחנית כלל. כי ה' אלוקיכם ההולך עמכם להלחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם".

בשיעורו השבועי במוצאי-שבת האחרון תקף הגר"מ מזוז את המפגינים כנגד החכי"ם החרדים, ואמר כי אין זה דרכה של תורה בהבפגנות, אלא הסוגיה צריכה להיפתר על ידי שמיעת דעתם של כל גדולי ישראל ולקבל את החלטת הרוב שתהיה מקובלת על כולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו