צילום: Orel Cohen/FLASH90

השרה רגב: "הרבנות צריכה להיות הגורם היחיד שקובע לגבי מעמדו של הכותל"

השרה רגב שהתפטרה מתפקיד יו"ר הועדה למקומות הקדושים אמרה הערב כי "הכותל מסמל את העם היהודי ששומר על המסורת". שטייניץ: "הוועדה נועדה לאשר הרחבה של קשת רובינזון במטר וחצי". עימות בקואליציה על הצורך באישור המינוי של שטייניץ ונתניהו

השרה מירי רגב, מהליכוד, שהתפטרה מתפקיד יו"ר הועדה למקומות הקדושים בגין סירובה לתמוך בהעברת מתווה הכותל ואישור שיפוץ הרחבה הרפורמית התראיינה הערב ל'קול חי' והסבירה את עמדתה "הרבנות הראשית צריכה להיות הגורם היחיד שקובע לגבי מעמדו של הכותל, לא הכנסת והממשלה, ובטח לא ועדה. אין לי שום דבר נגד הרפורמים, שיעשו בבתי הכנסת שלהם כהבנתם. הכותל מסמל את העם היהודי ששומר על המסורת".

השר יובל שטייניץ שמונה אתמול כחבר בוועדה אמר במשדר כי "הוועדה למקומות הקדושים לא עוסקת ולא תעסוק במתווה הכותל. אני לא מבין את השרים שעשים מהזבוב הזה פיל. מדובר על וועדה שנועדה לאשר הרחבה של קשת רובינזון במטר וחצי עם תמיכה של עמוד".

מינויו של שטייניץ כחבר הועדה ושל ראש הממשלה כיו"ר הועדה אושר אתמול במשאל טלפוני בין שרי הממשלה אך עדיין צריך את אישור מליאת הכנסת. בשעה זו יש עימות בין נתניהו שמעוניין לאשר את המינוי עוד היום לפני ההצבעה על חוק הגיוס אך במפלגות החרדיות מסרבים לכך, בשיחה ל'כאן חדשות' אמר גורם במפלגות החרדיות כי נתניהו "סחטן".

https://archive.jdn.co.il/breakingnews/1019325

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו