צילום מתוך דף הפייסבוק של אבי סלמן

"השוק לא יכול להמשיך להתנהל כך": המועמד החילוני שתומך בעמדת ליצמן

אבי סלמן הוא האיש הראשון שהכריז על התמודדותו לראשות העיר ירושלים. הסקרים אמנם לא מאירים לו פנים, המפלגות החרדיות לא חושבות לתמוך בו, אבל בראיון לJDN הוא משוכנע: אני הולך לנצח • וגם: השוק, מתחם התחנה ומה שביניהם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

רשימה ארוכה של מועמדים מבקשים לעמוד בראשות העיר ירושלים אחרי עידן ניר ברקת, חלק מהם מוכרים ברמה הארצית, אחרים מוכרים לתושבי העיר ירושלים, אך יש גם מועמד אחד ששמו פחות מוכר למרבית הירושלמים, הלא הוא אבי סלמן, שאומנם עבד במשך כמה שנים בעירייה, אך לא כדמות פוליטית אלא באגף לקידום עסקים ואצל היועץ המשפטי של העירייה.

סלמן היה הראשון להודיע על התמודדותו לראשות העיר ירושלים ובראיון שערכנו עימו, ביקשנו להבין למה הוא חושב שצריכים להצביע עבורו, בזמן שמתמודדים מולו אנשים מוכרים ברמה הארצית, כמו השר זאב אלקין, ח"כ רחל עזריה ומשה ליאון.

"הערך המוסף שלי הוא שירושלים רוצה וצריכה מישהו שגדל בתוכה ונולד בה ומכיר את המורכבויות שלה. הייתי 12 שנה בתפקידים בכירים בעירייה, ובתקופה זו עבדתי רבות מול המגזר החרדי. זה שמגיע מישהו מלמעלה בגלל שירושלים מהווה בשבילו קרש קפיצה לתפקידים יותר גבוהים – מאסנו בזה. הציבור הירושלמי רוצה מישהו שמכיר את העיר ואת העירייה".

יש עוד מתמודדים ירושלמים לתפקיד

"נכון, אבל אני חושב שהיה להם את ההזדמנות במועצת העיר להוכיח את עצמם והם לא עשו זאת", עונה סלמן. הוא מפרט: "אנחנו רואים שהמגזר היהודי בירושלים קטן בצורה מגמתית. ירושלים זה בירת ישראל. דווקא בגלל שאני חדש, בא עם חשיבה מחוץ לקופסא, בא עם יוזמות שהם אפשריות ומבין שצריך לעשות שינוי, כי העיר הולכת היום לצורה לא חיובית, דווקא אני שמגיע מלמטה עם חזון לעיר, לכן אני מתאים להנהיג את העיר הזאת".

חלק מהמתמודדים לתפקיד, בדגש על משה ליאון וזאב אלקין, עושים הכל בתקופה זו על מנת לזכות בתמיכת המפלגות החרדיות, שכן הציבור החרדי מוערך בלמעלה מארבעים אחוז מתושבי ירושלים היהודים. סלמן אומר לנו כי לא פנה לבקש את תמיכת המפלגות החרדיות, שכן, "אני עובד מול הציבור עצמו כרגע".

עם זאת, סלמן אינו מסתיר את דעותיו בנוגע בנוגע לסוגיות המרכזיות העומדות על סדר היום בבחירות אלו. "כשיש סוגיה שעולה, אני לא בורח ולא מסתיר את עמדתי", אומר לנו סלמן, שמתחיל במאבק על שוק מחנה יהודה, אותו דורש סגן השר יעקב ליצמן לסגור בלילות, תוך שהוא מתנה את תמיכתו במועמד שיתחייב לעשות זאת.

המועמדים מתחייבים להתמודד עד הסוף ומעלים את הסיכוי לניצחון חרדי


"קח לדוגמה את המאבק על שוק מחנה יהודה, כל המועמדים, בטח אלה שהם חובשי כיפה, גמגמו. אני היחיד שאמרתי שהשוק לא יכול להמשיך ולהתנהל במתכונת הזאתי. הלכתי והשתתפתי בעצרת שארגן הרב בניהו שמואלי ואמרתי לו בצורה ברורה: זה לא מלחמה דתית. לא יכול להיות שזה אזור מגורים ובאים כאלה שהופכים אותו לאזור עסקי ואין פיקוח ואין אסדרה וחיי התושבים נפגעים.

"יש ציבור חרדי לא קטן שגר באזור זה ואין שום התחשבות בדבר, זה בדיוק המפתח לבוא ולגלות מנהיגות. לא יכול להיות שהמועמדים בורחים מעיסוק בסוגיות האלה. ירושלים זה עיר של איזונים, סולידריות וחיבורים. דווקא במקום הזה צריכים לגלות אחריות ומנהיגות ולא להיות פופוליסטי כדי לקושש כמה קולות. אני היחיד שבא ואמר את דברו בצורה אמיצה בלי לעשות חשבון כמה קולות אני יקבל מכאן או מכאן".

מאבק נוסף הוא סביב מתחם התחנה, וגם בנושא זה, למרות שדעתו אולי לא תנעם לאוזן החרדית הממוצעת, סלמן לא מסתיר את דעתו, ומנמק אותה היטיב. "צריך לשים את הדברים על השולחן בלי לזגזג, כמו שבמחנה יהודה צריכים להסדיר ולצמצם את הפעילות, באותה נשימה אני אומר, ואני אומר את זה גם לרבנים שאני מדבר איתם והם מבינים את זה: בסוף צריכים אוכלוסייה יצרנית בעיר, אנחנו רוצים שטובי בנינו החרדים יישבו וילמדו תורה אבל יש כאן גם אוכלוסייה יצרנית שמחזיקה את העיר עליה. ואחד מהצרכים שלה, זה מקומות בילוי בסופי שבוע. כמו שאני רוצה לתת מענה לצרכי האוכלוסייה החרדית, אני גם רוצה לתת מענה לציבור החילוני ואני חושב שמתחם התחנה צריך לתת להם מענה בסופי שבוע".

בשלב השני של הראיון, עברנו לשוחח מעט על פוליטיקה. כפי שכבר צוין בכתבה, סלמן היה הראשון להודיע על התמודדותו, אך בסקרים – מצבו אינו מזהיר בלשון המעטה. הוא זוכה לאחוז בודד של תמיכה בסקרים הגרועים, וגם באלו שמאירים לו פנים, הוא זוכה למספר חד ספרתי של תמיכה. בנוסף במערכת הפוליטית המקומית יש המדברים כי הוא מועמד קש של אחד המתמודדים ובסוף יודיע על תמיכה בו בתמורה לתפקיד בכיר.

סלמן מכחיש מכל וכל את הטענה הזאת ומשוכנע כי בסוף הוא ינצח. "אני אומר לך בצורה חד משמעית. אני הראשון שהודיע על התמודדות עוד לפני שניר ברקת החליט שהוא עובר לזירה הארצית, כי אני אחד שמודאג מהנעשה בעיר ירושלים. לא עשיתי את זה בשביל למצוא ג'וב. כמו שהודעתי ראשון שאני מתמודד, אני מודיע לך מפורשות אני הולך לרוץ עד הסוף, אין לי שום דיל עם אף מועמד. אני מתמודד עד הסוף ומתכנן לנצח".

לאור מצבך בסקרים, נראה לך ריאלי לדבר על ניצחון?

" אנחנו רואים שהקולות מאוד מפוצלים, כל אחד מוציא סקר שמציג תוצאה אחרת, ואין אף מועמד שמציג ניצחון חד משמעי. הסקר שלי הוא השטח, וכשאני מסתובב בעיר, גם עם קבוצות חרדיות, גם מסורתיים, גם דתיים לאומים וגם חילונים, אני רואה תמיכה גדולה מאוד במועמדות שלי. אני אומר לך שהולכת להיות הפתעה גדולה מאוד בבחירות האלה, ואני הולך לנצח במירוץ לראשות העיר וגם להכניס כמה נציגים למועצת העיר".

הזכרת שאין לך תמיכה מפלגתית חרדית, ואתה טוען שיש חרדים שתומכים בך?

" קיבלתי תמיכה מהרב בניהו שמואלי ואני בקשר עם כמה רבנים נוספים. אם יש תמיכה בי לראשות העיר? אני כרגע לא יכול לפרט, אבל העובדה היא שכפי הנראה קולות החרדים יתפצלו בבחירות האלה והם לא יצביעו למועמד אחד, ויש תמיכה לא מעטה במגזר החרדי דווקא במועמדות שלי".

מדאיג: בלי מועמד חרדי ברקוביץ צפוי לנצח בבחירות לראשות העיר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באו נאמץ אותו לראש עיר של החרדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture