צילום: @ataragerman1 בטוויטר

מתלוננים על בחורי הישיבות? קשטו עצמכם תחילה / דעה

מרביתם של העיתונאים שנצפו אז במליאה, לא שירתו בצה"ל. אותם ח"כים, יכולים בקלות להשתמש בהם כדוגמה להסתה נגד הציבור החרדי, כיצד ייתכן כי צעירים בגילאי העשרים מסתובבים כל היום במסדרונות הכנסת, בזמן שצעירים בני גילם מוסרים את נפשם?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשעה שהתכנסו חברי הכנסת לדיון מתוח במליאה לקראת ההצבעה על חוק הגיוס, נצפו ביציע העליון, בה יושבים הקהל המבקשים לצפות בדיוני הכנסת, קבוצה של בחורי ישיבה, לבושים בחולצות לבנות ומכנסיים שחורים, אשר צפו בנאומי חברי הכנסת שדנו בעתידם של אותם בחורים. מפעילי ערוץ הכנסת, המעבירה את דיוני המליאה בשידור חי, מיקדו את מצלמותיהם פעמים רבות לעבר אותם בחורי ישיבה.

בטוויטר, מקום מפלטם של העיתונאים, בהם גם אלו הנמנים על הציבור החרדי, התעוררה סערה. האשימו את אותם בחורי ישיבות בחילול ה', והיו שאף עיוותו את לשון הפסוק וטענו לעומתם: "למה תתראו?".

ייתכן והם צודקים. אולי היה עדיף שאותם בחורי ישיבות יחשבו מעט, סוף מעשה במחשבה תחילה, ויבינו כי אין זה הזמן המתאים להגיע אל מליאת הכנסת. אין עניין לספק טיעונים, מגוחכים ככל שיהיו, אל אותם שוהי המשכן שהסתתם נגד לומדי התורה – אומנותם. אך לא עלי מוטלת מלאכת חינוכם. הם לומדים בישיבות, ויש להם ר"מים ומשגיחים שיורו להם את הדרך בה יילכו.

מתחת ליציע העליון בו ישבו אותם בחורים, לאחר מחיצה של זכוכית, נמצא יציע העיתונאים בהם יושבים אנשי התקשורת העוקבים אחר דיוני המליאה על מנת להביא את דיווחיהם אל קהל הקוראים. תמונה שצולמה מתוך יציע לעבר יציע הקהל באותה שעה, הציגה תמונת מראה מגוחכת: בשתי היציעים נצפו צעירים חרדים, בשחור לבן, הצופים בדיוני המליאה. ההבדל ביניהם? הצעירים שישבו למטה, עובדים בכלי תקשורת שונים, והצעירים מהיציע העליון, אולי רואים את עצמם כעיתונאים בעוד כמה שנים, ובינתיים קוראים ומאזינים בשקיקה לכל הגה היוצא מפיהם.

ויש עוד הבדל. הצעירים היושבים למטה, רובם ככולם נמצאים בפער גילאים קטן מהיושבים למעלה, היו אלה ששיתפו פעולה עם ההסתה החילונית נגד היושבים למעלה, ובכך השתתפו, בעקיפין, בהסתה נגד לומדי התורה. הח"כים החילונים המתבטאים נגד היושבים ביציע, יודעים כי מדובר בשעת לילה, לאחר תום סדר לימודם בישיבה. הדבר אינו מפריע להם להתבטאות נגדם על מנת להשחיר את פניהם של בחורי הישיבות השוקעים במהלך היום בעולמה של תורה.

ח"כים אלו יודעים היטיב כי גם בתקופת המבחנים באוניברסיטאות, להבדיל, מוצאים הסטודנטים זמן בערבים לעיסוקי הפנאי שלהם. הם מבינים את הדמגוגיה בה הם משתמשים, ולמזלם, ישנם צעירים חרדים, עיתונאים במקרה זה, המשתפים איתם פעולה במקום להתמקד בעובדות ולקרוע את מסיכת הצביעות מעל פניהם.

מרביתם של העיתונאים שנצפו אז במליאה, לא שירתו בצה"ל. אותם ח"כים, יכולים בקלות להשתמש בהם כדוגמה להסתה נגד הציבור החרדי, כיצד ייתכן כי צעירים בגילאי העשרים מסתובבים כל היום במסדרונות הכנסת, עובדים לפרנסתם, בזמן שצעירים בני גילם מוסרים את נפשם למען הגנת המולדת. אין בכוונתי לתת נשק וטיעונים למסיתים נגדנו, כי אם לנצל את הבמה לאותם עיתונאים וצייצנים צעירים: מי שמכם לאיש? האם העובדה שאתם מקבלים משכורת תמורת הנייעס שהייתם מדברים בכל מקרה בחדר הקפה, הופכת אתכם לבעלי דעה? חז"ל לימדו אותנו: קשוט עצמך תחילה, ואחר כך קשוט אחרים.

ועוד משהו לסיום: ההערצה של בחורי הישיבות לחברי הכנסת ולאותם עיתונאים, נובעת לא מעט מאשמת כלי התקשורת החרדים, המרבים להלל ולשבח את פועלם של חברי הכנסת, ומתעסקים רבות בטפיחה עצמית על השכם, בלי להדגיש את העובדה כי בסופו של דבר, הפוליטיקאים הם רק שלוחי דרבנן ומכוחם הם פועלים. לא הם מהווים עבורנו מודל חינוכי. את ילדנו אנו שואפים לגדל להיות אלו שהפוליטיקאים עולים אצלם להתייעצות, לא להיפך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על הקטע האחרון
שקר וכזב, והלואי והיו משבחים מספיק את חברי הכנסת שמוסרים נפשם למען עולם התורה, ואדרבא אם יכבדו זה יגרום שילמדו עוד תורה כי כל הכבוד זה ע"ז שהם דואגים לתורה וא"כ מחדירים שהתורה זה הערך העליון וא"כ כולם ירצו ללמוד תורה, אך הבעיה הפוכה לגמרי שמחדירים שכל אחד כל עיתונאי משוגע הוא מאן דאמר, אז גם הם השוליים בעלי האייפון רוצים להרגיש עצמם עיתונאים ומבינים מה קורה בכנסת, ואף לצייץ באותו מכשיר טמא דברי קנאות ורהב,
ואדרבא הכבוד הגדול לפעול בשליחות רבנן למען עולם התורה,
ובוודאי ששבח הכי גדול בעולם הןא להיות רבנן בעצמם, גדולי הדור, וחס ושלום לא צייצני דעות…..
וכאן אנו קוראים לכל אותם שוליים אין לכם זכות להשתמש באדרת תורתו אומנתו, מי שיושב במקום כזה זה אומר שראשו ורובו שם, ובמכשירו..
די לבלבול מוח, מי שגמר עכשיו שלוש סדרים לא בא שלם ואין לו מכשירים טמאים,
אלה לא ראוים לעטרה תורתו אומנתו והם בכלל מחללי שם שמיים, וצריך להזהירם שאם ימשיכו כך יורידו להם את הדיחוי, ושיהיו בסכנת צבא,
מי שלא אכפת לו לסכן את כל עולם התורה וודאי איננו צריכים לדאוג לו,
וכבר אמר מרן הקהילות יעקב שמי שעובד ואינו לומד ומשתמש בהכרה של תורתו אומנות הרי הוא רודף!!!, וכ"ש כאן, וד"ל

שהגיעו והראו בפנים לחילונים 'אנחנו לא מתביישים ממכם' ואם תרצו אז אתם החילונים תתביישו מאיתנו ' ולכן העיתונאים התעצבנו ושיהיה להם בהצלחה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture