צילום: פלאש 90

עושים עלינו סיבוב על חשבון זיכרון השואה? / פרשנות

מה לקח ל'יד ושם' יותר משבוע להגיב להצהרה המשותפת של ממשלות ישראל ופולין שבכלל נטען כי היו בין מנסחיה? האם לשכת ראש הממשלה חושבת שבאנגלית אפשר לעבוד עלינו? שמואל בן צבי מנסה להבין מי עושה עלינו סיבוב על חשבון זיכרון השואה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשבוע שעבר הגיעו ישראל ופולין להסכמות בנוגע לחוק השואה הפולני שבמסגרתה הוסר הסעיף הפלילי של החוק וישראל ופולין פרסמו הצהרה משותפת באנגלית. אתמול פורסמה תרגום של ההצהרה הזאת בעברית במספר עיתונים בישראל. הפרסום המחודש והקמפיין שממשלת פולין עשתה עם ההצהרה הזאת הובילה לסערה מחודשת למרות שכשההצהרה פורסמה לא היו התנגדויות משמעותית.

אתמול בצהריים פרסמו ביד ושם הודעה ארוכה ומנומקת שבה הם מסבירים למה הם נגד ההצהרה הזאת, בנוסף ציינו ביד ושם כי הסרת הסעיף הפלילי מהחוק אינו מספק. גם שר החינוך נפתלי בנט פרסם הודעה בה כינה את ההצהרה של שתי הממשלות "חרפה רווית שקרים" ואמר כי הוא דורש מראש הממשלה לבטל אותה או להביא אותה להצבעה בממשלה.

לא ברור על מה המהומה המחודשת כי כאמור ההצהרה פורסמה באנגלית לפני כשבוע וכעת רק תורגמה לעברית ופורסמה בעיתונים. האם 'יד ושם' ובנט לא יודעים לקרוא אנגלית שרק אתמול אחרי הפרסום בעברית החליטו להוציא הודעה שמתנגדת להצהרה כשביום ההגעה למסקנות דווקא ברכו על ריכוך החוק. כך שלא ברור הזעם של גורמים מדיניים על הפרת הסיכומים בפרסום ההצהרה בשפות נוספות ומצד שני לא ברור מה לקח ליד ושם שבוע להתייחס להצהרה.

דובריו של בנט טענו אתמול כי הסיבה שהוא התייחס לכך רק אתמול היה כי הוא חיכה לעמדה המקצועית של יד ושם. פנינו לדוברות יד ושם בבקשה להבהיר את העניין והם טרם ענו לפנייתנו. יציין בנוסף כי לשכת ראש הממשלה צירפה להודעת הדוברות שלה על ההגעה לסיכומים, תרגום לעברית של ההצהרה וכותב שורות אלו קרא את המודעה שפורסמה בעיתונים לעומת התרגום שפרסמה הממשלה הפולנית בעיתונים בישראל והם זהים למעת שינוי ניסוח שמקורם בכך שתורגמו מאנגלית על ידי אנשים שונים.

דבר נוסף שהוא תמוה, הרי לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, ההיסטוריונית הראשית של 'יד ושם' לקחה חלק בניסוח ההצהרה, האם יד ושם לא הסכימו בסופו של דבר לנוסח שפורסם אז למה לא הודיעו על כך לציבור מיד, ואם לא היו מעורבים בניסוח ההצהרה אז למה לא הכחישו את הודעת ראש הממשלה על חלקם בניסוח ההצהרה?

לסיכום, נשארנו עם שאלות על יד ושם, על השר בנט ועל ראש הממשלה. בינתיים כל אחד מתדרך נגד השני ופרסומים סותרים בעניין לא מפסיקים לזרום. נקווה שמישהו לא עשה עלינו סיבוב פוליטי או מדיני על חשבון הזיכרון לאחד האירועים המזעזעים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי.

"חרפה": בנט ו'יד ושם' נגד ההצהרה המשותפת לישראל ופולין

גורמים בלשכת רה"מ על בנט: "מערב שיקולים פולטים בתהליך מוצלח"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סבא שלי ניצול שואה ואנחנו במשפחה לא מאלה שמזלזלים בזכרון השואה אבל עם כל זה מה שאתה כותב "האירוע המזעזע ביותר בהיסטוריה של העם היהודי" זה פשוט לא נכון. האירוע המזעזע ביותר של העם היהודי היה חורבן בית מקדשנו ויציאה לגלות רומי הטרם לא נגמרת הזאת…
לא להיסחף לרקוריקה החילונית בשעל פיה היסטוריה של עם ישראל התחילה ב1939 למניינם עם השואה (כמה שנים לפני הקמת מדינת השמד)… תודה

נתניהו פושע !!! שהוא עשה את ההצהרה המשותפת השערורייתית עם פולין האנטישמית, וכל מילה בתגובה של יד ושם נכונה!!! הפולנים המלשינים ורוצחים ובוזזים היו בכמויות אדירות, ואילו חסידי אומות העולם היו תופעה נדירה! הממשל הפולני הנוכחי אנטישמי! וצריך להיות נאיבי להתכחש לכך! הגושפנקה שנתנה ממשלת ישראל להכחשת השואה המדוברת, הינה שערוריה של ממש!!! והכל בשביל מה? ~ בשביל עוד קצת יחסים דיפלומטיים.. בשביל עוד קצת כסף של סחר בינלאומי.. ומה לביבי אכפת? ~ לתאם עם הפולנים שההצהרה לא תפורסם בעברית! בשביל שהבוחרים עם ההערצה העיוורת אליו לא ייברחו לו מהסקרים! כן, זה אותו ביבי שאמר בזמנו שהיטלר ימ"ש לא רצה להרוג את היהודים אלא שהמופתי של ירושלים שיכנע אותו בכך! עד היום פולנים מתגוררים בדירות שסביהם בזזו מהיהודים! פולין מפחדת שיקומו יהודים רבים בתביעות רכוש, ופולנים רבים ייאבדו את "רכושם", אז הם מפילים חיתתם על היהודים על-ידי חוקים אנטשימיים ומכחישי שואה! החוק הפולני במהותו נשאר על כנו, כך לפי דברי יד ושם! רק הסנקציות של הכלא הוסרו! ביבי איבד את זה… אין לו כבר כוח למאבקים, הוא תשוש! וגם יש לו שכרון כוח מתוצאות הסקרים! לכן הוא גם נכנע לטרור העפיפונים, ולרפורמים! מבחינתו: הדרום נשרף, אז מה בוער?
ביבי לך הביתה! מציע לחרדים לשקול חבירה פוליטית עם בנט ושקד ולעלות את הדתיים לשלטון, שלא יהיו רק חברים בממשלת בובות של נתניהו!

שוב אני מזכיר מה חשוב לביבי.
חשוב לו להצתלם עם כל מי שיהיה איתו שותף לספרי היסטוריה פרסום וגדולה, הכסא, במילים אחרות. אם הוא נפגש עם ממשלת פולין העיקר התמונות,הפרסום הגדולה . לא משנה על מה מדובר, אפילו הכחשת השואה זה בסדר. העיקר הכסא.הוא ידבר אנגלית כמו גוי בשביל הפרסום. לא למען המדינה ולא למען היהודים. אלא בשביל האינטרס שלו. הוא בקיצר אינטרסנט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture