אחרי עוד סיפור על "התנהגות ברברית של נוסעים חרדים" שהתברר כשקר זדוני במיוחד, נתן גלנט פונה לגורמים ששוב עשו סיבוב תקשורתי על הציבור החרדי ודורש מהם התנצלות והפקת לקחים / טור זועם

המדינה כולה געשה.
החרדים, שוב פעם, מציקים לכולם.
הם מעכבים טיסות, הורסים את השם הטוב של חברת אל על, משתלטים על המרחב הציבורי, מתנהלים באופן מחפיר, וכמובן:
חושבים שהמדינה שלהם, ועושים מה שהם רוצים.

הכל התחיל מפוסט תמים שפורסם בפייסבוק.
הפוסט, שנכתב בשפה כנה ונוגעת ללב, תיאר אפיזודה מתסכלת במיוחד:
טיסה שלימה, המעוכבת בזמן רב ע"י קומץ חרדים שאינם רוצים לשבת לצד נשים.
הדיילים מנסים לעזור, נוסעים רבים מתערבים ומנסים לפשר, אך ללא הועיל.
שוב פעם, החרדים האלו, החצופים.
לבסוף, לאחר שקומץ החרדים הוציאו מדעתם את כל נוסעי הטיסה, ולאחר עיכוב משמעותי של שעה ורבע (!), יוצאת סוף סוף הטיסה לדרך.
הפוסט מבהיר:
מי ששילמו את המחיר, הינן שתי נוסעות, כאשר אחת מהן הינה אשה בת 70 (!) שמטולטלת למקום אחר, על מנת שהגבר החרדי יוכל לשבת במקומו…

פייק ניוז: האם החרדים אכן עיכבו טיסה במשך שעה ורבע?


מה נאמר ומה נדבר, סיפור מכעיס מאוד, לא?

גם חברת אל על חשבה כך, ומיהרה לשחרר הודעת הסבר, והבהירה כי יתבצע 'חידוד נהלים', לא פחות.
מהיום, כך חברת אלא על, בהודעה חגיגית, נוסע שיסרב לשבת לצד נוסע אחר – יורד מהמטוס, לא פחות.
יפה, אל על, יפה.
מרשים. כל הכבוד על האומץ.

המדינה כולה סערה, טורים נזעמים נכתבו, גינויים רבים הושמעו והדהדו בחלל, פרשנים כבודים וחמורי סבר הקדישו זמן רב ואנרגיה לגינוי החרדים והתנהלותם.
שוב פעם, החרדים האלו.
שיצאו לנו מהווריד כבר, אין לנו כוח יותר.

כמה ימים עברו, ועוד כמה, ולפתע, התגלתה אמת… שונה.
הטיסה עוכבה, בגלל סיבות טכניות כאלו ואחרות.
הנוסעים החרדים עיכבו את הטיסה, אם בכלל, בדקות ספורות.
חברת אל על מודה בעצמה בעובדות, ציטוט:
הטיפול בשני הנוסעים שסירבו לשבת במקומם התרחש אחרי שהמטוס כבר התנתק מהשער, והוא נמשך דקות ספורות בלבד….

דקות ספורות?
אתם בטוחים?
במאה אחוז?
אולי תבדקו שוב פעם, אולי תסרקו את מצלמות האבטחה, אולי תמצאו בכל זאת כמה לבושי שחורים רעי לב, מתנשאים וחצופים שמסרבים לשבת במקומם ומעכבים שעה ורבע את כל הטיסה?…

וכן, זה מקומם.
בכל פעם שמתפרסם סיפור דומה בתקשורת, ממהרים כולם לגנות ולהטיל רפש בכמות נדיבה.
פעם זו חברת התחבורה, פעם המשטרה, פעם מנכ"ל של חברת היי טק כלשהי.

ואני אומר:
אולי די?
אולי הגיע הזמן להרכין את הראש, ופשוט.. להתנצל?

הנה מי שצריך להתנצל, נראה מי מהם יהיה אמיץ דיו לעשות זאת ראשון:

מר חן רותם, הנוסע שכתב את הטקסט הנוגע ללב, וכנראה טעה ב 90% מהפרטים שכתב.

מפרסם הפוסט מגיב: לא אויב החרדים, ביקשתי רק להבין מדיניות


מר חן, שמע נא.
קורה שאנשים טועים, וייתכן שתיארת מצב שאותו חווית בצורה סובייקטיבית, קורה, מקובל, הגיוני.
עם זאת, גרמת לציבור שלם להיגרר אל עמוד הקלון, שלא בצדק.
יהיה נחמד אם תתנצל, ולא רק תסביר את עצמך.
ואגב, עצה ממני: לא כדאי לכנות אף יהודי, אף פעם, 'אדוק וסגפן'.
אתה מבין, הקונוטציה מאוד לא נעימה, מר חן היקר.

מר ברק עילם, מנכ"ל חברת ההיי-טק. הלו, אדוני, תגלה אחריות ותתנצל.
כתבת שטויות? אוקיי, קורה. עכשיו תתמודד, ותתנצל. ולא, לא מולנו. מול אל על.

אה, ואגב אל על. גם אתם צריכים להתנצל.
מר גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על:
לא יכולת לפרסם את העובדות, שהיו בידיך, קצת יותר מוקדם? היית צריך לחכות לפניה של עיתונאית כדי להסיר את ההכפשה מציבור שלם?

מיכאלי יוזמת חקיקה נגד הפרדה במטוסים; אייכלר מאיים בחרם • צפו