נתניהו יכריע: הצמרת הביטחונית קרועה בשאלת המדיניות מול עזה

מצד אחד, שר הביטחון סבור שיש לנקוט פעולה משמעותית מול חמאס, גם אם זו תידרדר לעימות כולל. מצד שני, במערכת הביטחון סבורים ש"לא יוצאים למלחמה בגלל עפפיפונים". בתווך, נתניהו, שנראה שהחליט לאמת את גישת ליברמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


(אש בדרום. צילום וידאו: אוריאל גור דוד, רדיו דרום)

בשבועות האחרונים התפתחו חילוקי דעות משמעותיים בין שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לצמרת מערכת הביטחון בשאלת התגגובה לטרור העפיפונים המשתולל זה למעלה ממאה ימים בדרום הארץ. ע"פ העיתונאי בן כספית, "ליברמן דורש פעולה כואבת, נרחבת, נגד חמאס ובכיריו, גם במחיר של הסלמה וגם במחיר של התדרדרות לעימות כולל בחזית הצפונית. בניגוד לראשי צה”ל ומערכת הביטחון, שמעדיפים לעשות מאמץ לחזור להבנות ולכללי המשחק הקודמים שנקבעו לאחר צוק איתן, מבלי להזדקק לעימות נוסף".

"ליברמן סבור כי המשך התמהמהות בתגובה הולמת יגדיל את המחיר שייגבה מישראל בעתיד, ועדיף לקפוץ למים עכשיו מאשר להמשיך במדיניות של דחיות והכלות והבלגות שרק מגבירה את ההעזה של הצד השני", כך כספית.

המפתחות להכרעה בוויכוח נמצאים בידיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הדברים שאמרו אתמול בישיבות הסיעה נתניהו וליברמן רומזים, לדברי בן כספית, על אימוץ הקו המיליטני של שר הביטחון ע"י ראש הממשלה.

“אתמול מלאו ארבע שנים למבצע צוק איתן, ואני רוצה להבהיר לראשי חמאס ברצועת עזה שאף אחד לא נרתע לא מהסלמה ולא מעימות רחב. אנחנו לא מחפשים עימותים או הרפתקאות צבאיות, אבל בדרך שבה חמאס מתנהל הוא פשוט מתדרדר ועלול לשלם את כל המחיר, מחיר הרבה יותר כבד מאשר בצוק איתן. המציאות הזו, ששורפים לנו יום־יום חורש טבעי ושדות, ועד עכשיו נשרפו 28 אלף דונמים, שזה פחות או יותר שטחה של עיריית נתניה או עיריית רחובות – אנחנו לא מתכוונים לספוג את זה ולא מתכוונים להמשיך בצורה כזאת”, אמר ליברמן.

בתגובה לטרור העפיפונים: ישראל תמנע מעבר סחורות בכרם שלום


אבל בעוד ההצהרה של ליברמן מצד עצמה לא מהווה חידוש יוצא דופן, הרי שהצירוף שלה להודעת ראש הממשלה על סגירת מעבר כרם שלום תוך שהוא מציין ש"זו רק ההתחלה", מלמד כי יתכן ונתניהו אימץ את גישת ליבמרמן והוא יכפה אותה על הרמטכ"ל והבכירים הנוספים.

בן כספית מעריך כי "העימות הזה יבוא לידי ביטוי, קרוב לוודאי, בישיבת הקבינט הקרובה הצפויה לדון בעניין עזה. עד עכשיו נתן ליברמן, כמו גם ראש הממשלה נתניהו, גיבוי שקט למערכת הביטחון בגישתה לטרור העפיפונים. צריך לציין ששרים כמו נפתלי בנט וגלעד ארדן טוענים למן הרגע הראשון שצה”ל צריך להתייחס למפריחי העפיפונים כאל טרוריסטים ולבצע סיכול ממוקד נגדם. כעת משתייך גם השר הממונה על מערכת הביטחון למחנה האופוזיציוני הזה".

לדבריו, "במצב הדברים, עמדתו של ראש הממשלה נתניהו היא שתכריע את הכף בוויכוח. נתניהו יצטרך לבחור בין נטייתו להרגיע את החזית הדרומית ולא לחתור למגע, כדי להשלים את המלאכה הקשה והמאתגרת בהרבה בצפון, לבין מחויבותה של מדינה ריבונית לתושביה, הכורעים תחת נטל השריפות כבר למעלה מ־100 ימים, ופתרון לא נראה באופק".

טרור העפיפונים: בלון תבערה בקוממיות, נס בנתיב העשרה ושריפת ענק בזיקים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא מבין מדוע לא מביאים ספינה של חיל הים אל מול עזה ומשחררים עפיפונים ובלונים עם חומרי בערה שיעופו לכיוון עזה. עין תחת עין

מדינה מטומטמת שמפחדת מהצל של עצמה. בחמאס מזמן הפנימו שהם יכולים למתוח את הגבולות עד הקצה ובצד שלנו ימצאו לזה תירוצים וגם חינכו אותם שעל כל ציפורן של חייל מת ישחררו 1000 אסירים עם דם על הידיים. עכשיו לך תחנך אותם (ואותנו) מחדש…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture