חוק הגיוס: ראשי הישיבות הספרדיות בגיבוי מוחלט לנציגים החרדים

בעקבות טענות שהושמעו מצד גורמים שונים כאילו נציגי הציבור החרדי אינם דואגים לבני הישיבות הספרדים לקבל דיחוי מהצבא, מפרסמים הבוקר עשרות ראשי ישיבות מהציבור הספרדי גילוי דעת חד משמעי בנושא. כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר תקופה ארוכה של טענות שהושמעו מצד גורמים שונים כאילו נציגי הציבור החרדי אינם דואגים לבני הישיבות הספרדים לקבל דיחוי מהצבא, הבוקר מתפרסם בעיתון "יתד נאמן" סידרת מכתבים מגדולי ראשי הישיבות הספרדיות בהם ראשי הישיבות פורכים את הטענות ומצהירים: אנו כפופים למרנן ורבנן גדולי ישראל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

על המכתבים חותמים כאמור נכבדי ראשי הישיבות הספרדיות.

הגאון רבי בצלאל פנחסי ראש ישיבת "ברכת אפרים" ומחשובי ראשי הישיבות הספרדיות כותב: "בנושא הגיוס שהוא גזירה כללית על עולם התורה, הדבר פשוט שהדרך לפעול בזה שייך אך ורק להחלטתם והדרכתם של מנהיגי עולם התורה הלא המה רשכבה"ג מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א ושאר גדולי התורה אשר עמם."

בהמשך דבריו הוא כותב "וככל אשר יורנו כך יש לפעול על ידי שליחיהם הנאמנים שליחי הציבור, וחלילה להיגרר אחר אותה כת שלצערינו פרקו מעליהם עול מנהיגות הדור ומקיימים בעצמם את אשר יגור ממנו משה רבנו בפרשת השבוע "ולא תיהיה עדת ישראל כצאן אשר אין להם רועה", ואיש הישר בעיניו יעשה".

"זה לא חוק גיוס אלא חוק דיחוי. מגייסים דווקא בחורי ישיבה ספרדיים? שקר!"


הגאון הרב פנחסי תוקף את מפיצי הטענות וכותב "ובמזימתם וערמימותם מנסים ליתן לזה צד עדתי כאילו הגזירה יתירה על עולם התורה הספרדי ועיקר כוונתם לנצל את התמימות שיש בבני עדתנו, ועי"ז להרחיקם ממנהיגות גדולי הדור שליט"א או לנו שכך עלתה בימינו".

מכתב נוסף מהגאון רבי אפרים כהן ראש ישיבת משכנות התורה: "הישיבה היא חלק בלתי נפרד מעולם התורה בהנהגת מרנן ורבנן ובדורינו זכינו להנהגת מרן הגר"ח שליט"א ומרן הגרי"ג שליט"א הנושאים את משא עולם התורה על שכמם וזאת התורה לא תהא מוחלפת ".

הגאון רבי אליהו אבא שאול, ראש ישיבת אור לציון והגאון רבי אליהו סופר, ראש ישיבת רכסים, ששניהם אינם מצביעים בבחירות, כותבים מכתב נחרץ ביותר וכה דבריהם: "מקבלים עלינו את דעת רבותינו עיני העדה גדולי ישראל הנושאים את משא הדור מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קניבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי ירחמיאל אדלשטיין שליט"א אשר עומדים על משמרת עולם התורה בענייני הסדר הדיחוי של בני הישיבות ועליהם אנו סומכים ואין להרהר אחר הכרעותיהם כלל ועיקר".

"וברוך השם שזכינו לראות סייעתא דשמיא של כל בחור המקפיד על ההוראות לא היה לו שום בעיה או הסתבכות וגדולי ישראל שליט"א מלווים אותנו בכל צעד ושעל לדאוג לכל יחיד ויחיד שיוכל להמשיך לעסוק בתורה. ובאנו על החתום"אליהו סופר אליה' אבא שאול אליהם הצטרף הגאון רבי עמנואל טולידנו.

במכתב נוסף עליו חתמו עשרות ראשי ישיבות ספרדיות, מהישיבות המובילות של עולם התורה הספרדי , מחזקים הגאונים ראשי הישיבות את נציגי הציבור החרדים על פעילותם למען בני התורה, ומצהירים ומזהירים כי בני ישיבות שמסדירים את הדיחוי כמו שצריך ולא עוברים על הכללים של בני הישיבות לא מסתבכים כלל.

ראשי הישיבות כותבים: "אנחנו החתומים מטה שזכינו לסייעתא דשמיא לבנות ולהוביל את רוב מניין ובניין של עולם התורה יוצאי עדות המזרח. מחזקים בזה את "שלוחי דרבנן" חברי הכנסת של הסיעות החרדיות אשר עומדים בחזית בנושא הסדר הדיחוי של בני הישיבות בצורה מעוררת כבוד ובמסירות, ואינם נרתעים ממחרפיהם".

ראשי הישיבות מזהירים את בני הישיבות להגיש את הדיחוי כמו שצריך וכותבים: "הננו להזהיר את כל אחד ואחד מבני הישיבות והכוללים לנהוג באחריות, להיענות לזימוני רשויות הצבא להגשת דיחוי ולהגיש את כל הניירת בזמן כנדרש בכדי להסדיר את מעמדו כבן ישיבה….."
ראשי הישיבות מצהירים כי מי שמקפיד על הכללים כפי שהיה צריך מקדמת דנא לא קורה לו שום דבר, ומביעים את נאמנותם לגדולי ישראל: "ברוך השם שזכינו לראות סייעתא דשמיא שכל בחור ואברך שמקפיד על ההוראות אין לו שום בעיה או הסתבכות. וכל המקבל עליו עול תורה מעבירים ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ. וזכינו שגדולי ישראל שליט"א מלווים אותנו בכל צעד ושעל לדאוג לכל יחיד ויחיד שיוכל להמשיך לעסוק בתורה".

על המכתב חתומים כאמור עשרות ראשי הישיבות הספרדיות החשובות, בהם:
הגאון רבי אברהם סלים ראש ישיבת "מאור התורה"
הגאון רבי בצלאל טולידנו ראש ישיבת "זוהר התורה"
הגאון רבי שלמה אנגלנדר ראש ישיבת "בית שמעיה"
הגאון רבי אליהו רפול ראש ישיבת "כנסת שלום"
הגאון רבי צבי פדידה ראש ישיבת "אור גאון"
הגאון רבי שלום ביטאן ראש ישיבת "דעת חיים"
הגאון רבי שלמה רביבו ראש ישיבת "תורת דוד",
הגאון רבי רפאל ברוך טולידנו ראש ישיבת אור ברוך
הגאון רבי משה הלוי ראש ישיבת "תפארת הלוי"
הגאון רבי יוחנן טולידנו ראש ישיבת "אוהל התורה" (שארית יוסף),
הגאון רבי שמואל טולידנו ראש ישיבת "רינת יעקב",
הגאון רבי ברוך צבי לב ראש ישיבת "יסודות התורה",
הגאון רבי חנוך כהנים ראש ישיבת "יסודות",
הגאון רבי יעקב ויזמן ראש ישיבת "דברי חיים",
הגאון רבי יעקב שרבני ראש ישיבת "אוצרות התורה",
הגאון רבי עובדיה יוסף ראש ישיבת אוהל יוסף
הגאון רבי יוסף לסרי ראש ישיבת "אש התלמוד",
הגאון רבי יחיאל מיכל טבאל ראש ישיבת "שיח יוסף",
הגאון רבי רדאי יאיר עיני ראש ישיבת "אמיתה של תורה",
הגאון רבי מאיר ועקנין ישיבת "אורחות מאיר",
הגאון רבי ראובן אלקיים ראש ישיבת רינת התלמוד,
הגאון רבי יחיאל תורגמן ראש ישיבת נר ישראל,
הגאון רבי אליהו דוד אוחנה ראש ישיבת שיח יצחק
הגאון רבי רחמים יוסף ראש ישיבת חזון עובדיה
ורבנים וראשי ישיבות נוספים

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
20 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ציטוט מהכתבה: "לאחר תקופה ארוכה של טענות שהושמעו מצד גורמים שונים כאילו נציגי הציבור החרדי אינם דואגים לבני הישיבות הספרדים לקבל דיחוי מהצבא"
הגר"מ צדקה ועוד רבנים מפורסמים וגדולים הם "גורמים שונים"?

בושה וחרפה ככה לבזות את מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שכל הרבנים הספרדים שחתמו במכתב שפורסם שלא הולכים לאורו של מנהיג הציבור הספרדי עטרת ראשינו שר התורה רבנו חכם שלום הכהן שליט"א

איפה ראשי ישיבת "פורת יוסף" – אם הישיבות הספרדיות????

מה שהכי מצחיק שפתאום הם מכירים בסמכות מנהיגי הדור האשכנזי איפוה הרב חכם שלום כהן?

אין על עם ישראל.
כשאנחנו מאוחדים, מי יכול עלינו??
לא ככה?!?!

מה זה כל הנוסחאות האלו זה מריח לא טוב כנראה כל אחד רצה דווקא לחתום על משהוא אחר
ולחצים שהופעלו לכאן ולכאן

מי כיוון שראשי הישיבות חתמו כזה מכתב המציאות השתנה אצלנו בשכונה אני מכיר אישית 7 בחורים ספרדיים שפשוט הכריחו אותם בכוח להתגייס על אף שהיה להם מעמד בן ישיבה תקין לחלוטין אבל מה נעשה שדרעי איים על ראשי הישיבה שאם הם לא חותמים הוא יעצור להם תקציבים ומה לא אז הם חתמו ןשלחתי הכבוד המציאות השתנה לגמרי אתה רוצה לראות באמת מה מה קורה גשם נא בבקשה לממ"ח ותוודא בעצמך לצערנו מה קורה שמה

למה אם לא מעלים את התגובה שלי אתם מפחדים ממישהו

ללא אברהם ולא מצפת: למה 7 בחורים, למה לא 8? כיצד "הכריחו אותם" "למרות שהיה להם מעמד בן ישיבה תקין לחלוטין"? ומה זה קשור לחוק הגיוס אם "היה להם מעמד בן ישיבה תקין"?
אבל אני יאמר לך משהו: אתם, וכולנו יודעים בדיוק למי הכוונה, מחפשים לעבור לפחות את הרף שיתעניינו במה שמפריע לכם, שיידעו על מה אתם נזעקים, לפחות לעבור את הרף הבסיסי הזה, שיתווכחו איתכם, אבל כבר כמה שנים שאפילו את הרף הבסיסי הזה אתם לא עוברים… מי יודע מה אתם אומרים? מי מדבר על זה? (חוץ מבדיחות פה ושם, כי מה לעשות זה מצחיק…) אז כאן, לשם שינוי, הגבתי לך… שלא תמות מחוסר יחס!

שמעת שהרב שלום כהן נשיא המועצת הוא ראש ישיבת פורת יוסף?

לא יודע אם לצחוק או לבכות.
כולנו יודעים היכן האמת וכמה לחצים הופעלו לחתימה זו…

שכחו לכתוב שעכשיו [20.30] יום.

למה מפחדים להעלות תגובות????????? מה נהיה לכם אתם אתר חרדי מה שלא נראה לכם אתם מצנזרים?????????

מכירים במרן ראש הישיבה חכם שלום כהן כמנהיג עולם התורה
וגם הרב רחמים יוסף ראש ישיבת חזון עובדיה חתם המכיר באביו פוסק הדור מרן הרב יצחק יוסף

רואה כל מוצאי שבת בלווין את ההכרה של כל הרבנים במנהיגי הדור שליט"א ממשיכי המסורת ומנהיגי עולם התורה חכמינו חכמי ספרד והמזרח
וגם בעיתון 'הדרך' רואים את הציות של ראשי הישיבות למרן חכם שלום כהן
וגם בהנהגת ישראל בממשלה ובכנסת השרים והסגנים דרעי אזולאי וכהן החזקים והמרכזיים בהנהגת החרדים בפרט ועם ישראל בכלל

עושים כסף על גבם של הספרדים

ספרדי טוב זה ספרדי צייתן…
תראו את החתומים ב"יתד נאמן"
עד היום איפה הייתם?

רוב ככל הרבנים הספרדים שחתומים על המכתב לא ציינו מי הם גדולי ישראל שהם הולכים לאורם מכיון שחלקם כפופים לרבני שס וחלקם לדגל התורה אבל מה שברור שאין להם שום שייכות לאנשי הפלג המחבלים שמתוסכלים שאף אחד לא מתיחס אליהם ובגלל זה הם מנסים לזרוע הרס ופילוג גם אצל רבני הספרדים וגם הרב משה צדקה כבר נפגש עם מרן הגרש כהן והודיע שאין לו חלק עמהם והנהגת הדור מסורה לחכם שלום

כבוד הקלדן המתוסכל המכונה בשם "יהודי", ראיתי את קשקושיך, ביחס לשומרי המסורת שאתה ואני חבים להם הכרת הטוב לאין קץ על עמידתם האיתנה להציל את הישיבות ומעמדם של בני התורה, של נעליך מעל רגליך כשאתה מכוון את חיציך המורעלים על ראשי עם קודש, על איש האלוקים מרן הגר"ש אויערבאך זצוקללה"ה, שאין לך ולי שום השגה בגדלותו וחסום פיך מלדבר כי מוטב לך פן תיכווה באש היוקדת הזו.
אני שוחחתי עם נכדו של מרן הגר"מ צדקה שליט"א, והוא אמר לי את תוכן השיחה עם הגאון רבי שלום כהן שליט"א, ולהיפך ממש מדבריך, ונאמנים עליי דבריו כי מדובר בבן תורה אמיתי שאינו קשקשן ובז לגדולי ישראל כמוך, הוא הסביר לרב כהן את עמדתו הברורה והפשוטה, שיש בעיה אמתית בחוק החדש, הרב כהן נענה לו שחשב שכל העצרת הייתה רק נגד ש"ס, והוא הסביר לו שזו לא הכוונה כי אין לו חלק בפוליטיקה, אלא הכוונה פשוטה לכל מי שעיניו בראשו – שיש בעיות אמתיות חוצות מגזרים, אין לערער עליהן.
כל הקשקושים של הנהגת הדור, מקורם מהמקומות הידועים, שאצל בני עדות המזרח אין להם שייכות, תפנים בבקשה.

ל"נהוראי ויצמן", אנשים ממש מאמינים לך כמו שהאמינו לך בתגובה שכתבת תחת השם אברהם מצפת..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture