הוועדה לפניות הציבור קיימה היום (שלישי) דיון לקראת עבודות המתוכננות בכביש בר אילן לסלילת פסי הרכבת הקלה. בעקבות העבודות שיימשכו שנים יוצרו שינויי תחבורה שאמורים לחול בשכונות החרדיות כבר בזמן הקרוב. על פי התכנית, כביש בר אילן ייסגר כמעט כולו לתנועה, ונתיב תחבורה ציבורית דו כיווני יוקם ברחובות המקבילים העמוסים.
יו"ר הוועדה ח"כ הרב ישראל אייכלר אמר בפתח הדיון: "בעבר התרענו על כביש הדמים בציר ז'בוטינסקי בגוש דן לאחר שהיו שם הרוגים והצלחנו לסגור את הכביש. התופעה הזו של צירי תחבורה באמצע כביש עם נתיבים משני הצדדים היא דבר הגובל בפיקוח נפש. כך גם בכביש גודלה מאיר. אנשים רצים לתפוס את האוטובוס ולא שמים לב שרכבים מגיעים משני הכיוונים. כעת מתוכננות עבודות בכביש בר אילן שייסגר לגמרי לתנועה, וברחוב שמגר ושפע חיים, רחובות צפופים מאוד, יקימו נתיב תחבורה ציבורית. אנחנו דורשים שלא יעשו נתיב תחבורה ציבורית באמצע הכביש. זו סכנת נפשות. יש לתכנן את הנת"צים משני צדי הכביש, אין שום סיבה למקם אותם באמצע הכביש ולסכן חיים".
מיכל הלברשטאם, חבר מועצת העיר הוסיף: "יש לזכור שבאים לשכונה הרבה אנשים מחוץ לעיר, ואפילו מחוץ לארץ. עשרות אלפי אנשי בשנה מגיעים לשם בחגים, מה שמעלה את חשיבות העניין ואת הסכנה."
ברוך ברנדווין יו"ר ועדת התחבורה במנהל הקהילתי רוממה הלין על כך שרוב הבקשות של הנהלת השכונה – נדחות: "אכפת לנו שלא מתייחסים לבקשות שלנו. משקרים ואומרים שמתאמים הכול עם המנהל הקהילתי, אבל זה נוגד את העובדות. נבקש התייחסות פרטנית לצרכים שלנו, ומידע מוקדם, שלא נופתע אחרי הצבת עבודות מוגמרות".
יחיאל רודמן, חבר ועדת התחבורה במנהל הסביר שהתכניות עלולות לפגוע בתושבי השכונה: "אני רוצה לשאול, האם לעיריית ירושלים יש תכנית אב ברורה לכביש הזה, במיוחד בתקופת העבודות שיסגרו את כביש בר אילן לתחבורה במהלך העבודות, ואז העומס בשכונות יתעצם עוד יותר. צריך לבדוק כמה אוטובוסים באמת נצרכים באזור הזה. האם צריך עוד קווים, ואם כן, האם יש להם מקום לעבור שם".
"קרוב לעשרת אלפים ילדים מסתובבים בשכונות הללו כל בוקר בדרך לבית הספר" אמר הרב שמעון יוסף לוי, חבר ההנהלה, "התנגנו בכל פורום אפשרי לעבודות, וכעת אנחנו מנסים לתקן מה שאפשר. אנחנו רוצים את מספר קווי האוטובוסים שהולכים להיכנס לשכונה כדי לבחון אם הנוסעים אכן צריכים את התחנות שם.".
הרב אברהם כהן, מנהל לשכת חבר המועצה הרב הלברשטאם העלה את בעיית זיהום האוויר: "אנחנו מבקשים מידע על רמת הזיהום שתושבי האזור ייחשפו אליה".
נציגי משרד התחבורה הגיבו לדיון: "נציגי הציבור בשכונות יישבו יחד עם נציגי העיירה ומשרד התחבורה, כבר עכשיו מתוכננת פגישה כזו בעוד עשרה ימים. אנחנו עובדים עם כל המנהלים הקהלתיים בירושלים. עד המפגש המתוכנן נגיב בתשובה מסודרת לבקשות של נציגי המנהל הקהילתי."
מיכאל פוסטלניק, מנהל אגף תשתיות – תכנית אב לתחבורה הסביר: "ראשית, אנחנו רק בתחילת התכנון. טרם הגענו לשלבים מעשיים. לא עושים שום דבר מאחורי הגב. ברגע שתהיה תכנית, נשב עם כל הנציגים המקומיים ונבדוק את הדרישות שלהם לפני ההחלטה. לבקשת התושבים נסדיר גם שבילי אופניים איפה שאפשר. נתיב התח"צ יהיה בסטנדרט ברמה הגבוהה ביותר. אני מקבל את הערה להיפגש יותר עם נציגי המקום, אבל שהם מצדם יקבלו החלטות מוגדרות."
ח"כ אייכלר סיכם את הדיון ואמר כי"הוועדה מבקשת לשתף את התושבים ולהעביר לנציגי השכונות את כל המידע על מספרי וקווי האוטובוסים לפני שיכנסו לשכונות. כמו"כ הוועדה רשמה את ההתחייבות לשיתוף פעולה מלא עם התושבים ולהשיב להם על פנייתם עד מועד הפגישה הבאה. למען בטיחות הולכי הרגל, ילדים, קשישים ונכים, הוועדה מבקשת לסלול נתיבי תחבורה ציבורית בשני צדי הכביש ולא באמצעו משום פיקוח נפש".
כל הכבוד להרב אייכלר שליט"א
אנחנו מצדיעים להרב אייכלר על העבודה הקשה שלו למען הציבור החרדי בתחום התחבורה ציבורית בירושלים! לכותל וכד'
שלא מעניין כלל את רב הנציגים שלנו
תודה הרב אייכלר והרבה הצלחה.
למה לא מכניסים את התגובות של הציבור ?