המסחרית של מרצדס בגירסתה המפוארת אירחה את משפחתנו למספר ימים, אז איך היה?

יש משהו במילה מרצדס שגורם לרבים בעולם להתרגש, לקנא או לחלום. לנהוג על מרצדס זו בעצם הכרזה שיש לי מספיק כסף כדי לשלם על סמל נחשק.

בחו"ל מקובל שאחמי"ם על יחצניהם נוסעים דווקא ברכב מסחרי וגם בארץ יש ביקוש לרכבים כאלו ממורי דרך ועד גירסא ייחודית לנהגי מוניות (שעולה הרבה פחות) ה V-class שנבחן סקרן אותנו מאד, בכל אופן מדובר בוואן מסחרי, מצד שני יש לו את סמל הכוכב מלפנים. וגם האם זה גם יכול להתאים למשפחה עם שישה ילדים? יצאנו לבדוק.

ברגע שרכב המבחן הגיח מהחניון הוא קיבל את הכינוי "רכב שרד", במיוחד בצבע השחור בו הוא הופיע. העיצוב יוקרתי, תאורת הלד עוצמתית ובעלת נוכחות, החלון מאחור ענק ומרשים וסמל הכוכב שנמתח מלפנים משלים את הפאר. אם הצניעות חשובה לכם תדעו שבצבע לבן הוא הרבה פחות בולט.

פתיחת הדלתות היא שאפו ענק למרצדס שלקחו את תא הנוסעים הקלאסי של המכוניות הפרטיות ושמו אותו בטבעיות בתוך רכב מסחרי, כל מי שביקר בתאי הנוסעים של מסחריות אירופאיות יודע היטב למה הכוונה.
הצבעים נהדרים, מושבי הנהג והנוסע מלפנים עטויים עור משובח יש שילוב של מתגים ומסך דיגיטלי המופעל ע"י גלגלת, או משטח מגע.

ברשימת האיבזור מצאנו מערכת לבחירת מצבי נסיעה, תאורת אווירה, חיישני גשם ואור, בקרת שיוט ומערכת שמע עם מסך צבעוני 7 אינץ'. ועדיין לא מדובר על נהיגה במרצדס מחטיבת הפרטיות שם הגימור מוקפד יותר ואין מציאות של קרקושים בתא הנוסעים.
הנקודה הכי חשובה לציון ב V-class היא העובדה שהכל מקורי, כך בדיוק מגיע הרכב מגרמניה ללא התקנות מקומיות.

פחות אהבנו את מושב הנהג שמגיע עם כיוון ידני שאולי בגללו לא הצלחנו למצוא תנוחת נהיגה כפי שציפינו מרכב שנהגו מבלה בכל יום שעות רבות על הכביש, גם חסרונה של מערכת אוורור בכיסא הנהג יכלה לסייע בימים החמים של המבחן.
מאחור ההרגשה של רכב השרד ממשיכה בהתאם. שישה מושבי עור בגודל מלא שיתאים לכל מבוגר ומרווח רגלים מצוין, בקרת אקלים דיגיטלית, תאורת לד אישית, פתחי מיזוג לכל שורה ושתי דלתות חשמליות ממש כמו באמריקה…

תא המטען מפעים. יש לו שתי קומות יציבות וקשיחות ופתיחה נפרדת בדלת האחורית לכל אחת מהם, פתרון כ"כ פרקטי ומהפכני לא פגשתי. כל קומה ענקית וחוץ ממקרר אפשר להוביל בו כמעט כל דבר.

בטיחות יש בשפע וגם בטיחות אקטיבית יש (לא מובן מאליו ברכב מסחרי) הכוללת בין השאר: מראות חשמליות מחוממות, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מצלמת 360 שמאד מסייעת לחנייה במקומות צפופים, מערכת סיוע לשמירת נתיב, מערכת למניעת התנגשות במהירות נמוכה, מערכת לזיהוי עייפות ומערכת המתריעה על שטח מת במראות.

רגע לפני שניכנס לתיאור המנוע והצילינדרים נספר לכם על פטנט מקסים שלא מאפשר לסובב את המפתח (הי מרצדס, אין KY-LESS ?!) עד שלא חגרתם חגורת בטיחות.

המנוע שמוביל אותנו הוא דיזל בנפח של 2,200 סמ"ק המספק 190 כ"ס ותיבת שבע הילוכים. כוחו אינו מתבטא בתאוצות מתפרצות אבל הוא מספיק בהחלט להובלת שמונה נוסעים על ציודם בנוחות ובמהירות . צריכת הדלק בשיוט רגוע עמדה על 13.5 ק"מ לליטר ובתוך העיר ירד הממוצע ל-10 ק"מ לליטר.

מחירו של ה-V-class הנבחן עומד על 445.000 ₪ לפני מע"מ

לסיכום: למה V-class ? בגלל הפאר, בזכות המרחבים הנדיבים לשמונה נוסעים עם תא המטען המקסים ובגלל השקט והאמינות המפורסמים של מרצדס שגורם לכל הרבה נהגי מוניות לשלם את ההפרש ולנסוע ללא תקלות.