צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בעקבות ההבנות עם חמאס: נתניהו וליברמן תחת מתקפה פוליטית

"מה הטעם לכנס את חברי הקבינט לדון בהסלמה בדרום כשנתניהו כבר סגר הפסקת אש עם החמאס אתמול בערב?", תהה שר בכיר בקבינט. ח"כ חזן עקץ את שר הביטחון: "שום ביקור מתוקשר במעדנייה בשבת בבוקר כבר לא יעזור לך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביקורת פוליטית חריפה על ראש הממשלה ושר הביטחון בעקבות מה שנראה כמו הבנות בין ישראל לחמאס על הפסקת אש: שר בכיר בקבינט תהה על כינוס ישיבה מיוחדת של הקבינט היום בצהרים, זאת למרות שההבנות בין הצדדים כבר הושגו.

"מה הטעם לכנס את חברי הקבינט לדון בהסלמה בדרום כשנתניהו כבר סגר הפסקת אש עם החמאס אתמול בערב?", דברי השר בראיון ל'מעריב'.

ואילו ח"כ אורן חזן בחר לתקוף דווקא את שר הביטחון תוך שהוא מזכיר את המיליטנטיות והפרובוקציות האנטי-דתיות שלו, לעומת תפקודו הרופס מול חמאס. "ליברמן, עם כזו התנהלות עלובה כשר ביטחון – שום ביקור מתוקשר במעדנייה בשבת בבוקר כבר לא יעזור לך… עשית מעצמך צחוק ומה שיותר עצוב – עשית מאיתנו בדיחה".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "התחושות שלנו לגבי הפסקת האש המדומה הן קשות מאוד, מי שמחליט על פתיחת האש והפסקת האש זה החמאס ולא מדינת ישראל. אני קורא מכאן לראש הממשלה ולשרי הקבינט להיות עם התושבים, לרדת לדרום ולשמוע את רחשי ליבם על סוף השבוע הקשה ביותר שהיה כאן מאז צוק איתן".

כזכור, הגורם הראשון מתוך הקואליציה שביקר את ההבנות הוא שר החינוך, נפתלי בנט. "הנוסחה לפיה לאחר חודשיים של שריפות ומאות רקטות על תושבי עוטף עזה, חמאס מכתיב לנו את הפסקת האש היא שגיאה חמורה. הבהרתי לפני חודשיים: הבלגה מולידה הסלמה. מי שמבליג על הפרת ריבונותנו ונמנע מפעולה יסודית, גוזר עלינו מלחמת התשה מתמשכת. יש להורות לצה"ל לפעול בעוצמה, בתחכום וביסודיות".

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב מסר בתגובה: "חמאס חושב שהוא זה שיכתיב את משוואת הביטחון ברצועת עזה יש צורך להבהיר לו במיידית, מי כאן מרתיע וקובע את משוואת הביטחון. תהיה זו טעות להפסיק את האש ולדבר על הסכמים, לאחר תקיפות הטרור על הגדר, בשדרות ובמרחב הנגב, לפני שנבצע עוד תקיפות ופגיעות משמעותיות וקשות, בראשי המחבלים ובתשתיות הטרור. לא צריך לחכות למציאות בה יהיו הרוגים בקרב אזרחינו או חיילינו.

"ניתן להבין את אי הרצון לצאת כעת למלחמה כוללת ברצועת עזה, מסיבות רבות. אך חובתנו ואחריותנו להגן על אזרחינו וחיילנו. חובתנו לשנות את המשואה ובמציאות שנוצרה, להכות בחמאס, מכה יותר אנושה, להרתיע גם במחיר הסלמה, עד שראשי החמאס יתחננו להפסקת אש. חובתנו לשנות את המשוואה אותה יצר החמאס, וזה לא יבוא בדיבורים, רק בפגיעות קשות בראשי חמאס ובתשתיות הטרור. זו אחריותנו לביטחון ישראל".

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, חברת ועדת החוץ והביטחון מסרה כי "המבחן האמיתי הוא אם ימשכו השריפות. הנחת העבודה של נתניהו וליברמן לפיה ללא יוזמה ממשית – מדינית או בטחונית, תהיה הרתעה קרסה לחלוטין. טילים ומרגמות נתפסים בצדק כאיום יותר משמעותי אבל כדאי שמישהו שם בקבינט יתחיל להתעסק ברצינות בחיזוק העוטף, בהזרמת הפיצויים, חיזוק תקציבי למרכזי החוסן ותמיכה ממשית לכל מי שמעורב בכיבוי האש. כדאי שנתניהו ויתחיל להתנהל מתוך הבנה שמדי יום מתרחשים כמה וכמה ניסים בעוטף – הפסיביות אל מול השריפות מחלישה את ישראל".

כאמור, בחמאס הודיעו כי "הושגה הפסקת אש". על פי הודעת ארגון הטרור העזתי, "התיווך האזורי והבינלאומי הוביל לסיום סבב ההסלמה הנוכחי בין ההתנגדות לצבא הישראלי". גם בג'יהאד האיסלאמי אישרו את הפסקת האש. גורם ביטחוני בכיר בישראל אמר על הדיווחים מעזה: "רק העובדות בשטח יכתיבו את המשך התגובה שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture