איראן וסוריה במוקד • היום: פגישת הנשיאים פוטין וטראמפ

עיני העולם נשואות להלסינקי: נשיא ארצות הברית ונשיא רוסיה יוועדו הבוקר בבירת פינלנד וינסו להגיע להסכמות בשורה של סוגיות הנמצאות במחלוקת בין המדינות. במוקד: הסכנה האיראנית והטענות להתערבות רוסיה בבחירות בארה"ב

הבוקר תצא לדרך 'פסגת הלסינקי' בה צפויים להיפגש בארבע עיניים נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. במוקד הפגישה: ההתבססות האיראנית בסוריה, הסכם הגרעין וההתערבות המיוחסת לרוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

רגע לפני שהמריא לפינלנד שוחח טראמפ עם עיתונאים אמריקנים ושידר מסרים סקפטיים באשר לסיכויי ההצלחה של הפגישה. "אני לא הולך עם ציפיות גבוהות. רע ודאי לא יצא מהפגישה, אולי בסוף יתברר שיצא משהו טוב", כך טראמפ.

כאמור, במוקד הפגישה נושא המזרח התיכון בכלל וההתבססות האיראנית בסוריה בפרט. ע"פ דיווחים שונים צפוי טראמפ להציע לפוטין להוציא את כל הכוחות האמריקנים מסוריה בתמורה להוצאת כל הכוחות האיראנים.

דיווח: "במוקד פגישת טראמפ ופוטין: יציאתה של איראן מכל שטחי סוריה"


יצוין כי בשבוע שעבר דווח על דיל בסגנון שונה, אותו הציע נתניהו לפוטין במהלך פגישתם: מהלך של ביטול הסנקציות האמריקניות שהושתו על רוסיה בתגובה לכיבוש חצי האי קרים, בתמורה להוצאת כלל הכוחות האיראנים מסוריה.

ע"פ הדיווחים, ההצעה היא פרי יוזמה ישראלית-סעודית בהסכמה אמריקאית. בשלב זה לא ברור האם פוטין ייענה לה, אך לדברי גורמים מדיניים הסיכויים לכך גבוהים בפרט לאור העובדה כי ההצעה צפויה לעלות גם בפגישתם של טראמפ ופוטין היום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו