Moshe Shai/Flash90

טרור העפיפונים: צה"ל תקף שתי עמדות חמאס בצפון הרצועה

בלון תבערה ששוגר הבוקר מרצועת עזה גרמה לשריפה גדולה בשמורת כרמיה בין הקיבוצים כרמיה ויד מרדכי, ועד לשעה זו עדיין נלחמים הכבאים בלהבות הענק. בתגובה, צה"ל תקף שתי עמדות של ארגון הטרור חמאס, הסמוכות למקום ממנו שיגרו את הבלונים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כוחות גדולים של כיבוי אש, רשות הטבע והגנים, קק"ל ותושבי עוטף עזה ממשיכים להיאבק גם בשעות אחר הצהריים בלהבות שכילו שטחים בשמורת כרמיה בין הקיבוצים כרמיה ויד מרדכי. בלון תבערה שהופרח בשעות הבוקר מרצועת עזה גרם לפרוץ השריפה הגדולה.

הכוחות בשטח מסתייעים בשלושה מטוסי כיבוי שפועלים מהאוויר. בעקבות השריפה מכסה עשן כבד את אזור הקיבוצים באזור ובכללם זיקים, נתיב העשרה וארז. תושבים באזור דיווחו על תחושת מחנק, ובעקבות כך הומלץ להסתגר בבתים ולהגיף חלונות.

בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף שתי עמדות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. העמדות סמוכות לנקודה ממנה מחבלים שיגרו בלוני תבערה שהציתו שריפות בשטח הארץ. "התקיפה בוצעה בתגובה לטרור האש שמוביל ארגון הטרור חמאס כנגד אזרחי ישראל וריבונותה", מסר דובר צה"ל.

במקביל, במועצה האזורית אשכול מדווחים כי מאז שעות הבוקר פרצו בתחומה שבע שריפות, שעל שש מהן הושגה שליטה. לפי הערכה, שש מהשריפות התקלחו כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה. צוותי כיבוי ורבש"צים השתתפו במאמצים להשתלט על האש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הבוקר ביקור ראשון באזור עוטף עזה מאז תחילת טרור העפיפונים. "אנחנו נחושים לנצח, זה כרוך בחילופי מהלומות, הם עוד לא נגמרו", אמר נתניהו בתום פגישה עם ראשי רשויות בדרום שנערכה בשדרות.

"אמרתי להם שאנחנו במאבק ממושך", סיפר נתניהו על אודות הפגישה עם ראשי הרשויות שהתמודדו בסוף השבוע עם מטחים בלתי פוסקים של פצצות מרגמה ורקטות. "כשם שאנחנו משלימים עכשיו את בלימת המנהרות וכשם שאנחנו פעלנו והצלחנו לעצור את ההסתערות ההמונית אל הגדרות – כך הנחינו את צה"ל למגר ולעצור את טרור העפיפונים ובלוני האש".

נתניהו אמר עוד כי "אנחנו פשוט בעיצומו של תהליך, חשוב שחמאס יבין שהוא עומד מול קיר פלדה והקיר הזה מורכב קודם כל מממשלה נחושה, ממנהיגות מקומית איתנה, מהתיישבות ציונית שאנחנו נמשיך לחזק אותה וכמובן מצה"ל. אנחנו גאים בהם ואני גאה גם בתושבי העוטף הנפלאים שעומדים מול ימים לא קלים, אבל משוכנע שבעוצמה המשותפת שלנו להדוף ולהרתיע, נוכל בסופו של דבר גם להכריע את הטרור הזה של עזה".

על השאלה מה הוא אומר להורים בעוטף, שילדיהם ישנים כבר יותר מ-100 ימים במקלטים, השיב ראש הממשלה כי "אנחנו לא מתעלמים משום דבר. הייתי עכשיו בגן ילדים, ראיתי פה ילדים קטנים, אנחנו מחויבים לחמודים האלה וזה מהלך ממושך. אני לא רוצה להגיד לאף אחד שהדבר הזה נגמר. שלשום פעלנו בעוצמה אדירה אל מול חמאס במכה החזקה ביותר שהם ספגו מאז צוק איתן. צריך להבין שכל מי ששואל אותי את השאלות האלה – צריך להיות ערוך להמשך המאבק".

ראש הממשלה הוסיף כי "יש כאן חילופי מהלומות, זה לא נגמר במכה אחת, ואינני יכול לנחם את מי שספג את האבידות הקשות ביותר. זה דבר שקשה לספוג, אבל אנחנו יודעים שאנחנו בתוך מאבק נמשך של הציונות. 100 שנים אנחנו נלחמים בטרור, נלחמים בו בעוצמה, והמקום הזה כרגע הוא קו החיכוך בין הטרור האיסלאמי למדינת היהודים, ואנחנו נחושים לנצח".

בנוגע להמשך הפרחת בלוני התבערה והשריפות בשדות העוטף אמר נתניהו כי "הנחינו את צה"ל לעצור את זה. איננו מקבלים את זה, אמרתי את זה אתמול בצורה הכי ברורה, וכדאי שיקשיבו לי, במיוחד בצד השני. אין דבר כזה מבחינתנו הפסקת אש שמחריגה את עפיפוני האש ובלוני האש. אין דבר כזה. אגיד את זה בפעם השביעית ואני מקווה שזה יחדור, אבל אם זה לא מובן על ידי המילים שלי – זה יובן על ידי המעשים של צה"ל".

הקבינט הנחה להגיב לכל עפיפון תבערה; כיפת ברזל נפרסה בגוש דן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גיבור במילים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הצחקת את החמאס!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אבל אנחנו בוכים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

כיבוי שרפות.
ואין טפול בשורש הבעיה.
מדינה מסכנה ורפוסה

מי זה ביבי? סתם אדם זר שיש לו אומץ לעשות דברים בחיים.הוא לא מאמין בשם יתב' אלא בעצמו בלבד. עם כל החכמה שלו הוא עוד לא הבין מאין הוא בא ולאן הוא הולך. איננו יודע מהי טיפה סרוחה. כמו כן אינו יודע כי סופו עם רימה ותולעה.
יש לו אומץ והוא לא מפחד מכלום כל עוד הינו בקו הבריאות. כל עוד יש כיסא מלכות הרשעה לא חשוב אם זה למען עם ישראל או עמי הגויים וגם לאתאיסטים מבחינתו צריך לתת מרחב.
יהדות זה לא התוכן אצלו.
הוא יודע תנ"ך כמו שגוי יודע את הברית הישנה חו"ש. אין לו שמץ של משנה וגמרא.
לא איכפת לו שמתו ששה מליון יהודים. אין לו ערכים של השורשים שלו. מבחינתו אם הפולנים יחריבו את מחנות ההשמדה כדי שלא יהיה זכר הוא יסכים איתם.
איזהו ביבי שלא כובש את יצרו? אפס אפסים.
ביבי ופמלייתו הידועים לשימצה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture