אורבן, צילום: ויקיפדיה

ביקור ר"מ הונגריה בישראל • שר החוץ ההונגרי "הונגריה מחויבת לישראל"

ראש ממשלת הונגריה נחת אמש בישראל. משרד החוץ פרסם הודעת ברכה חריגה, שבה נאמר כי "מדינת ישראל מקדמת בברכה את ר"מ הונגריה". שר החוץ ההונגרי על הביקורת בשמאל הישראלי: "ביקורת כזאת היא לא ידידותית, לא הוגנת וחסרת בסיס"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן נחת אמש בישראל והתקבל על ידי השר אופיר אקוניס. זהו ביקור רשמי ראשון של אורבן מאז נכנס לתפקידו ב-2010. משרד החוץ פרסם הודעת ברכה חריגה, שבה נאמר כי "מדינת ישראל מקדמת בברכה את ר"מ הונגריה".

היום ייפגש המנהיג ההונגרי עם נשיא המדינה, ראש הממשלה והרב הראשי דוד לאו. בהמשך יניח זר באוהל יזכור ביד ושם ובערב יסעדו אורבן ורעייתו במעון הרשמי של ראש הממשלה עם בני הזוג נתניהו. מחר יבקר בכותל המערבי. בהונגריה מייחסים חשיבות רבה לביקור אורבן, וארבעה משרי הממשלה מתלווים אליו.

שר החוץ של הונגריה פטר שיירטו, המתלווה לביקור של ראש ממשלת הונגריה אמר הבוקר בראיון ל'ידיעות אחרונות' כי "הונגריה היא בין בנות הברית הכי מחויבות של ישראל באירופה. נאבקנו בעד גישה מאוזנת והוגנת כלפי ישראל בקהילה הבינלאומית. תמיד היינו המדינה, שישראל יכלה לסמוך עליה בהצבעות באו"ם או באיחוד האירופי".

על הביקורת בשמאל הישראלי על הביקור אמר שר החוץ ההונגרי כי "ביקורת כזאת היא לא ידידותית, לא הוגנת וחסרת בסיס. בהונגריה אנו גאים שיש לנו את הקהילה היהודית הכי גדולה במרכז אירופה, יש לנו יחסים מעולים איתה. זו קהילה שאנו גאים בה. החלטנו על אפס סובלנות כלפי כל צורה של אנטישמיות".

השר נשאל על כך שראש הממשלה הונגריה שיבח את מיקלוש הורטי, שהיה בעל הברית של היטלר במלחמת העולם השנייה והשיב "הונגריה הבהירה שמבחינה היסטורית ממשלת הונגריה בתקופת המלחמה נכשלה בהגנה על הקהילה היהודית בהונגריה. לעולם לא נשכח את הפרק הזה בהסטוריה. דיברנו על זה בבירור ובכנות".
 
לגבי ההאשמות על ניהול קמפיין אנטישמי נגד איש השמאל הקיצוני המיליארדר היהודי אמריקאי ממוצא הונגרי ג'ורג' סורוס שתומך בארגונים תומכי הגירה אמר השר כי "יש ויכוח רציני ופתוח על סורוס. אבל הוויכוח בין הונגריה לבין המיליארדר הוא לא בגלל מוצאו של המיליארדר אלא בגלל העמדות שלו לגבי עתיד אירופה. אנחנו רואים בתופעת מדינות לאום דבר חשוב מאוד, ומתייחסים להגנה על גבולות כמחויבות חשובה מאוד של המדינות. אנו לא אוהבים את הרעיון שלו לאפשר למאות־אלפי מהגרים להיכנס לשטח אירופה. בהתבסס על זה יש לנו ויכוח רציני, אבל הוא לא על מוצא או דת. אני מתנגד לטענה שיש כל תוכן אנטישמי בקמפיין הזה".
 
שיירטו, שמתלווה לאורבן בביקורו, ייפגש כאן בנפרד עם השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי ומנכ"ל משרד החוץ יובל רותם. בישראל מקווים שבתום הביקור הזה יכריזו גם ההונגרים על העברת השגרירות שלהם לירושלים. בעניין הזה אומר שיירטו: "אין לנו תוכניות כאלה, אבל בינתיים במודע לא השתתפנו בנסיונות של האיחוד האירופי לגנות או לבקר את המדינות שעשו את הצעד הזה". 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture