בית הדין הרבני בחיפה | צילום: דוברות בתי הדין

בניגוד לחוק: פוליטיקאים מגבים קונסרבטיבי שחיתן ממזר

הקונסרבטיבי דן חיון הובא הבוקר לתחנת המשטרה לאחר שלא התייצב לחקירתו, בחשד שחיתן ממזר בניגוד לחוק. ראשי מפלגות השמאל יצאו בהודעות גיבוי לחיון המגנות את פעולת המשטרה תוך כדי שהם לא מדייקים בפרטים • כל הפרטים והתגובות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקונסרבטיבי דב חיון, העומד בראש קהילת 'מוריה' בחיפה, הובא הבוקר לתחנת המשטרה לאחר שלא התייצב לחקירתו, לאחר שחתם בתחנת המשטרה כי יתייצב לחקירה ביום שני הבא הוא שוחרר לדרכו. הסיבה לחקירתו היא תלונה שהוגשה נגדו על ידי בית הדין הרבני בעיר לאחר שחיתן ממזר מחוץ למסגרת הרבנות המהווה עבירה פלילית.

ממשטרת ישראל נמסר כי "מחובתה של משטרת ישראל לחקור כל עבירה שבוצעה בניגוד לחוק, ובפרט לאור החלטה מחייבת של מוסד שיפוטי מוסמך בישראל. גם במקרה זה פתחה המשטרה בחקירה לאור החלטה של בית הדין הרבני בחיפה לפיה בית הדין מורה למשטרת ישראל לחקור את הרב לאחר שעבר על חוק העונשין ופקודת הנישואין והגירושין בישראל. בהתאם להחלטה שיפוטית זו, מוקדם יותר השבוע זימנה אותו המשטרה לחקירה אך בחר שלא להתייצב במועד הנקוב. לאור זאת, נאלצה המשטרה לעכבו לחקירה הבוקר בסיומה שוחרר".

הנהלת בתי הדין הרבניים הגיבה לזימנו לחקירה חיון, לאור תלונה שהגישה נגדו הרבנות. "מדובר באדם שהשיא מעוכבי חיתון, דבר שהוא פלילי ואסור על פי חוק. בנוסף התחמק מלהסדיר את הרישומים כפי שדורש החוק", אמרו בהנהלת בתי הדין.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לאירוע ואמר כי "איפה אתם כל אותם פוליטיקאים שזועקים שבר השכם והערב נגד הפגיעה בשלטון החוק? איפה אתם המתחסדים שמסבירים לנו בשצף קצף שאסור לתקוף את המשטרה? מה קרה? המעצר היום הוא בניגוד לאג'נדה אז אפשר לתקוף את המשטרה אבי גבאי? אז שלטון החוק אינו חשוב יאיר לפיד? אין גבול לפוזיציה? צבועים".

"לגופו של עניין", הוסיף סמוטריץ', "שליפה של אדם בשעת בוקר מוקדמת היא אכן פרקטיקה משטרתית מיותרת ומזיקה. אבל, וזה אבל גדול, חוק הוא חוק ומי שעובר עליו צריך לעמוד לדין. אני מחזק את ידיהם של הרבנות ושל משטרת ישראל".

"‏השארת תחום הנישואין והגירושין בידי הרבנות הראשית על פי דין תורה היא חשובה וקריטית כדי שנישאר כאן עם אחד ונוכל להתחתן אחד עם השני גם בעוד כמה דורות ללא חשש ממזרות ומבלי שנצטרך לנהל ספרי יוחסין. הדרישה קצרת הרואי לשנות את זה היא חסרת אחריות ונעשה הכל כדי למנוע אותה" חתם סמוטריץ'.

מהתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מסרו כי "טוב עשה בית הדין הרבני של חיפה שהגיש תלונה נגד ראש קהילה קונסרבטיבית, בשל חשד לעריכת חופות מחוץ לרבנות, וטוב עשתה משטרת ישראל, שעיכבה לחקירה את האיש".

עוד הוסיפו כי "התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מגבה את רשויות החוק וקוראת למצות נגדו את החקירה ולהעמיד את העבריין לדין. לדבריה, החוק קובע בצורה ברורה איסור עריכת חופות שלא במסגרת ממלכתית. כל מי שמגבה ביצוע עבירה פלילית, ורואה בחוקי מדינת ישראל המלצה בלבד, מרים ידו נגד שלטון החוק ומוביל לאנרכיה".

מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר אמר בתגובה כי "חייבים לזכור שמדינת ישראל היא מדינה יהודית וסמכויות הנישואין בה נמצאים על פי חוק אך ורק תחת הרבנות הראשית לישראל. ככל הידוע לנו גם אנשים קונסרבטיבים מחוייבים לשמור חוק במדינת ישראל גם אם הם לא אוהבים אותו. דווקא בתקופה שגורמים ליברלים קיצוניים מנסים לפגוע בסמכויות הרבנות הראשית בענייני גיור, נישואין וכשרות, חשוב לשמור על הממלכתיות ועל שלטון החוק".

בשמאל מגבים

למרות שכאמור מדובר בעבירה חוקית, רבים במפלגות השמאל גינו את הפעולה תוך כדי שאינם מדייקים בעובדות. כפי שצוין בהודעת המשטרה, החשוד, שכאמור חיתן פסולי חיתון בניגוד לחוק זומן לחקירה אך לא התייצב, בעקבות כך הגיעה המשטרה לביתו והביאו אותו לתחנת המשטרה בכדי שיחתום כי יתייצב בשבוע הבא לחקריה.

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר כי "כאן לא איראן! המשטרה לא תהיה משטרת דת שמופעלת על ידי רבנים שחוששים מתחרות. תסבירו פנים, תכבדו נשים שמבקשות גט, תנו שירות לאנשים במקום להפעיל משטרה! קורא למפכ"ל לוודא שהמקרה הראשון יהיה גם האחרון".

יו"ר התנועה, ציפי לבני,מסרה כי "אדם שנעצר כי מחתן בטקסים אלטרנטיביים – טירוף! לא מדינת העם היהודי, מדינת הלכה. זה לא במקרה, לא עוד ארוע, אלה ימי הממשלה הזאת. זאת אוירה שלמה שמכשירה ארועים חסרי תקדים".

"לא ברור מתי הפכה משטרת ישראל למשטרת דת שעוצרת אנשים על אמונתם וחתונה על פי דרכם", הוסיפה יו"ר מרצ תמר זנדברג. "מה שכן ברור זה שהמהלך הכוחני הזה לא יעצור את עשרות אלפי הזוגות שמתחתנים מכל שנה מחוץ לרבנות ואף אחד לא יצליח לשנות אותה. אני מתכוונת לפנות באופן דחוף לשר לביטחון פנים ולקבל דין וחשבון על ההחלטה הזאת".

גם ח"כ יאיר לפיד גיבה את מי שעבר על החוק וגם מצא את האשמים, החרדים כמובן: "בחמש וחצי בבוקר הופיעו שוטרים בביתו של רב קונסרבטיבי בחיפה וזימנו אותו לחקירה דחופה. סיבת החקירה: עריכת חופה. זה בלתי נתפס, אבל זה אמיתי. רב בישראל נחקר על כך שחיתן זוג, יהודי ויהודיה, מבני קהילתו. זהו טירוף של כפיה חרדית". קבע לפיד.

"השתגענו? תחשבו על יהדות העולם. מה צריכים לחשוב מיליוני יהודים בארה"ב (שם הרפורמים והקונסרבטיבים הם רוב מוחלט) שמתעוררים הבוקר ושומעים שבעיני מדינת ישראל אמונתם הדתית היא עבירה פלילית? מה זה אומר עלינו שישראל הפכה להיות הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה ליהודים אין חופש דת?". שאל לפיד בזעם.

לסיום אמר, "הממסד הדתי משוכנע שאם הוא שולט בנתניהו, הוא שולט במדינה. לא נאפשר את שיבוש המערכות הזה. מול שיכרון הכוח הזה יש עתיד תתייצב במלוא כוחה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תגובת "יפי הנפש" הללו מעוררת בי שאט נפש!!!
מתי יבינו אנשי השמאל הצבועים האלו שהם ובניהם מוגדרים יהודים (אם בכלל…) רק בזכות השמירה על מסגרת נישואים הלכתית המונעת התבוללות!

למה כשרב חרדי נעצר כשחיתן זוג קטינים חרדים (בניגוד לחוק) – והחתונה נעצרה ופוזרה, הם צהלו ושמחו לאידו,
הרי הם נהגו לפי אמונתם?

מה עם החוק השווה לכולם כנראה שאצל השמאל החוק היא רק המלצה

יהיר!!!!!!!!!!!!!!
מדינת ישראל כבר מזמןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן אינה דמוקרטית,
וכבר מזמןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן אין בה חופש דת שלמעשה אתה אשם בה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
רק מה?!
כשמדובר ביהודים חרדים כבר מותר למשטרה לעשות בהם כרצונה ואין פוצה פה ומצפצף
כשמודבר ביהודים חרדים כבר מותר לך לרדוף אותם עד חורמה ולגייס אותם נגד אמונתם,
כשמדובר ביהודים חרדים כבר מותר לך להסית נגדם ולהשמיץ אותם באופן זוועתי,
דיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי
נמאסתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת
ז-ב-ל
ל-ך ה-ב-י-ת-ה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

לשמאל מותר לתקוף את המשטרה. לביבי אסור.

לעשות אילני יוחסין ולהיפרד ממאות אלפי פסולי חיתון. הגיע זמן לבירור הסופי ולשמור על טהרת התורה והייחוס!

אבל לא הבנתי את המשטרה
הרי אינם נשואין ע"פ החוק א"כ אמאי הוא עבר על החוק
והרי לא תפסי קידושין בממזר

אין שום חוק במדינת ישראל שאוסר לערוך חתונות מחוץ לרבנות. המדינה פשוט לא מכירה בהם.
מה שיש, ועל כך הוגשה התלונה במקור, זה תיקון לסעיף 7 בפקודת רישום נישואין וגירושין, הקובע שמי שאינו דואג לרישום נישואין או גירושין שלו, או שהוא סידר לאחר – דינו שנתיים מאסר. במקרה של הרב דב חיון – אותם בתדי דין רבניים שהגישו את התלונה הם אילו שאינם מאפשרים לו לרשום אותם.
ולגבי הטענה שהוא השיא פסולי חיתון – בושה וחרפה שב – 2018 יש חוק שאוסר להשיא בני זוג בגלל מעשה שעשו הוריו של אחד מבני הזוג לפני שהוא נולד. ראוי למחות נגד חוק ברברי כזה, וראוי להפר אותו.
ולגבי ההשלכות העתידיות – זה ביד הפוסקים. בכל מקרה כולם יוכלו להנשא במסלולים העוקפים הקיימים, ואין לכם שליטה על מה שיעשו הילדים והנכדים שלכם.

כן יירבו " ממזרים" בישראל!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture