בינה מלאכותית ומציאות רבודה: הצצה לדור הבא של הטנקים • צפו

משקפי VR, הגנה משופרת, קסדה מיוחדת ומסכי מגע - כל אלו הם רק חלק מהיכולות שנכנסו לטנק המרכבה החדש סימן 4 - "ברק", שעתיד לשנות את פני המערכה הבאה. בנוסף, חיל השריון משנה צורה, גם במבנה הפלוגות • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

חיל השריון חשף היום מספר פיתוחים, כשבראש מתייצב רכב קרבי משוריין חדש, שלוקח את החיל צעד קדימה במאמץ המבצעי: טנק מרכבה סימן 4 – "ברק". בטנק, שיושק בעוד כשלוש שנים מהיום, מגלה קצין שריון ראשי, תא"ל גיא חסון, תותקן מערכת מציאות רבודה שתאפשר לבצע תרגולות ממשיות באימונים, בשטחים בנויים וסבוכים ואימון על פי גזרה.

בנוסף, יותקנו ב"ברק" רכיבים שמשנים את פני הלחימה ביבשה, ביניהם בינה מלאכותית שתבוא לידי ביטוי במחשב משימה חכם, שיאגד לתוכו את כלל ניהול המשימות של הלוחמים. "בזכות המחשב, העומס על אנשי הצוות יפחת, רמת הדיוק ואיתורי המטרות ישתפרו, וכן גם סיכויי הפגיעה בהן", אומר תא"ל חסון.

על מנת לאפשר לחימה בטוחה הרבה יותר, יותקנו לצד מחשב המשימה כוונות משופרות לתותחן ולמפקד הטנק, יחד עם קסדה מיוחדת המבוססת על חיישנים: "הקסדה נקראת Iron Vision, והיא תאפשר לראות מתוך הרק"ם (רכב קרבי משוריין) את הסביבה החיצונית המלאה", מספר קשנ"ר. "החיישנים יאפשרו ללוחמים לתפעל את הטנק באופן פשוט ומתקדם, וכן יתרמו להגנתו – גם מבחינה טכנולוגית וגם מבחינה פיזית".

המטרה: תפעול פשוט ואינטואיטיבי

כבר בימים אלו ניתן לראות כיצד פלאי הטכנולוגיה שנטמעים בטנקים באים לידי ביטוי: הטנק החדש יורכב ממסכי מגע שיהפכו את סביבת העבודה למודרנית ומוכרת הרבה יותר ללוחמים, נוחה ופשוטה להפעלה. "יכולות ההגנה המתקדמות והשימוש באמצעים אלקטרוניים יכווינו את הלוחמים לביצוע המשימות לפי רמת הדחיפות", מסביר תא"ל חסון. "לצד כל אלה ייכנסו גם שיפורים לוגיסטיים נוספים שיאפשרו לטנק לבצע את משימתו בתקופה ממושכת הגדולה ב-30% מבעבר".

ואם זה לא מספיק – לרשות הטנק יעמדו משקפי מציאות מדומה (VR), שיאפשרו ללוחמים לבצע אימונים וירטואליים.

מבנה הלחימה בשטח משנה אף הוא את צורתו: עד היום פלוגה כללה תשעה טנקים שחולקו לשני צמדים, מחלקה (המורכבת משלושה), טנק מפקד הפלוגה והטנק של סגנו. בימים אלו מתווסף טנק אחד נוסף למערכה, והם יחולקו לארבעה צמדים, בנוסף לשני טנקי המפקדים. "השינוי מגיע מתוך הבנה ששדה הקרב העתידי מצריך יותר אנשים עם 'ראש גדול' והבנה נרחבת של הסביבה המבצעית", מציין קשנ"ר.

באמצעות תצורת לחימה חדשה, יהיה אפשר לשלב בין היכולות הזרועיות והרב-זרועיות המתקדמות וכך להכפיל את עוצמת הכוח בשדה הקרב. "הרשת תאפשר שיפור דרמטי באפקטיביות הטקטית והמערכתית של כוחות היבשה", מסביר תא"ל חסון. "בזכותה נוכל לתקוף מהר, באופן ישיר או עקיף באמצעות שכבת אמצעי איסוף ותקיפה קרקעיים, נישאים ומוטסים. ככה נוכל לוודא טוב יותר פגיעות במטרות בזמן המבצעי".

בחודשים האחרונים הוכיחו גדודי השריון את יכולותיהם האמיתיות בהגנה על הגבולות. כך למשל, גדוד 82 של חטיבת השריון 7 ביצע תעסוקה מבצעית מוצלחת באוגדת עזה, במהלכה נורו יותר מ-75 פגזים, שהשמידו מעל 26 תשתיות טרור. מדובר בנתונים גבוהים יותר בצורה ניכרת ביחס לשנתיים הקודמות.

"חיל השריון מסכם תקופה משמעותית של הצלחות מבצעיות בכלל הגזרות, המוכיחה את הרלוונטיות של החיל בהגנה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה", מכריז תא"ל חסון. "הטנק החדש לוקח את חיל השריון צעד קדימה במאמץ המבצעי, ומהווה אמצעי לחימה חדשני שישנה את פני הלחימה ביבשה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"כוחי ועוצם ידי"

מה נסגר עם האתר שלנו??????
אני מרגיש מזרחניק.

אוי וויי צו מיר! רח"ל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture