בתמונה: טנקים בגבול הרצועה (צילום: פלאש 90) והחייל שנהרג

סיכום חדשות השבת: חייל הרוג, אזעקות והפסקת אש

סיכום אירועי האש המרכזיים בדרום הארץ: סמוך לכניסת השבת נהרג חייל גבעתי, אביב לוי הי"ד, מירי צלפים. לאחר מכן תקף צה"ל 60 מטרות של חמאס בעזה. בחצות הוכרזה הפסקת אש שהופרה עד כה פעם אחת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיכום החדשות מתפרסם באדיבות אתר 0404

– אמש הותר לפרסום דבר נפילתו של לוחם צה"ל, סמל-ראשון אביב לוי הי"ד, לוחם גדוד צבר בחטיבת גבעתי, מירי צלף מחבל חמאס שאירע ביום שישי אחר הצהריים סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. הוא ההתגורר עם משפחתו בפתח תקווה.

– מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מכניסת השבת ועד קרוב לשבת בצהרים כ-60 מטרות חמאס ברחבי רצועת עזה בהן שלוש מפקדות שהושמדו: מפקדת גדוד אל-בורייג׳, מפקדת גדוד חאן יונס שכללה יכולות פיקוד ושליטה, כלי טיס בלתי מאוישים, יכולות הגנה אווירית, תצפיות, מפעל לייצור רכיבים לבניית תשתיות תת קרקעיות ומשרדים ומפקדת גדוד זיתון שכללה מחסנים לאמצעי לחימה וציוד ללחימה, מתחמי אימונים, עמדות תצפית, חמ"ל, חדרי פיקוד ושליטה, משרדים ותשתיות נוספות. מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בתקיפה רחבה שבוצעה בתגובה לפיגוע הירי וכן לפעילות הטרור של חמאס לאורך הגדר, טרור האש והפרות הסדר האלימות בהן בוצעו פעולות טרור רבות לעבר תשתיות ההגנה וכוחות הביטחון. חמאס הוא שאחראי לכל המתבצע מעזה והוא שאחראי להשלכות פעולות הטרור והתגובה עליהן. צה"ל ערוך למגוון תרחישים אליהם התכונן בשנים האחרונות ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל". לטענת הערבים, ארבעה מחבלים חוסלו אתמול (שישי) ברצועת עזה, עוד 120 נפצעו במהלך ההתפרעויות.

גורם מדיני בכיר אמר: "חמאס ספג מכה קשה אתמול וביקש דרך המצרים הפסקת אש, תוך שהוא מתחייב להפסיק את טרור האש ואת הטרור על הגדר. המצרים ערבים לכך מולנו, בכל מקרה המעשים בשטח הם שיקבעו את ההמשך ואם חמאס יפר זאת הוא ישלם מחיר כבד עוד יותר". כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי אמש במקביל להערכות המצב שקיימו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל ובכירים נוספים במערכת הביטחון בקריה בתל אביב, נערכו גם שיחות עם גורמים מצרים ועם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב.

השר ליברמן הבהיר למלדנוב שחמאס מדרדר במכוון את המצב הביטחוני ואמר כי "נגיב בצורה קשה וכל האחריות מעתה ואילך היא על הנהגת חמאס. אם חמאס ימשיך עם שיגור הרקטות, התוצאה תהיה הרבה יותר קשה ממה שהם חושבים. האחריות על כל ההרס וחיי האדם תהיה על חמאס". מלדנוב אמר כי "כולם ברצועת עזה צריכים לקחת צעד אחורה. לא בשבוע הבא, לא מחר, עכשיו! מי שרוצה לגרור את הצדדים למלחמה נוספת, לא יצליח".

בעקבות הפסקת האש ובתום הערכת מצב שנערכה בפיקוד הדרום, הוחלט על קיום שגרה אזרחית מלאה ללא מגבלות מיוחדות ביישובי הדרום.

– אזעקות הופעלו אמש בקיבוץ נחל עוז שבשטח המועצה האזורית שער הנגב ובקיבוץ עלומים שבשטח המועצה האזורית שדות נגב בעקבות זיהוי של שלושה שיגורים מרצועת עזה. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי שניים מהשיגורים יורטו באמצעות מערכת "כיפת ברזל" ונפילה זוהתה בשטח פתוח בשער הנגב.

– לוחמי חיל השריון תקפו הבוקר באמצעות טנק עמדת חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לחצייה של מספר מחבלים את גדר המערכת. כתב חדשות 0404, איציק וייס, מוסר כי האירוע הפר לראשונה את הפסקת האש שהוכרזה בחצות והמחבלים חזרו לשטח הרצועה.

– לוחמי אש, צוותי קק"ל, רשות הטבע והגנים וכוחות נוספים פעלו בשעות הצהריים בשריפת מתבן בקיבוץ נחל עוז שבשטח המועצה האזורית שער הנגב. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי לאחר חקירת שירות כבאות והצלה התברר כי השריפה פרצה כתוצאה מבלון תבערה.

– צה"ל שלח אמש מסר מאיים למנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, בו כתב בין השאר כי "חשוב לזכור שאין חסינות לכל מי שמעורב בטרור".

– שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, התייחס לפנות בוקר להסלמה בדרום ארצנו ואמר כי "בזמן שישראל עובדת ללא לאות בגבולה הצפוני בכדי לטפל בפליטים הסורים, חמאס פועל ללא הרף להשמדת ישראל וגורם בכך סבל לתושבי הרצועה. חייל ישראלי נרצח על ידי חמאס ומחשבותנו ותפילותנו עם משפחתו".

סיקור ותיעוד נרחב של כל ההתרחשויות וההתפתחויות – בהמשך

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture