עם ארבעה סוגי מנוע, שלש רמות איבזור, מחיר הזול בישראל ותדמית ספורטיבית, מגיעה אלינו למבחן המשפחתית של סיאט הספרדית

תשע בבוקר באולם התצוגה, קצת הקדמנו הפעם ויש לנו מספר דקות כדי להתבונן במגוון הדגמים של סיאט. כולם נוצצים, בוהקים ומעוצבים בסגנון צעיר. למרות השעה המוקדמת, אולם התצוגה מלא בלקוחות שהגיעו לאסוף את הסיאט החדשה שלהם, ברכות.

סיאט, המותג עם התדמית הצעירה נמצא במתקפת השקות. לפני כשנה הושק רכב הפנאי "אטקה" לאחריו הוצגה מתיחת פנים ל"לאון" ורק לאחרונה הושקה איביזה חדשה ורכב הפנאי הקטן "ארונה".

המשפחתית של סיאט, תהיה בת לוויה ליומיים הקרובים ואנו מקבלים את המפתח (אין !? KEYLESS) ופונים לחניון…

הקשר המשפחתי לאאודי קופץ לנו לראש שאנו לוחצים על השלט, אור כחול עשיר מפנסי החזית ופנסי לד דקים בחלק האחורי, המראות מחודדות ומתקפלות וחישוקי סגסוגת קלה משלימים את האווירה היוקרתית.

נעשה סדר עם הגירסאות והמנועים. הלאון היא המשפחתית הזולה בישראל בקטגורית "האצ'בק". מחירה של גירסת הסטייל עומדת על 114.000₪ והיא מגיעה עם מנוע אחד ליטר שמספק 115 כ"ס ועם רשימת איבזור לא רעה בכלל. מעל זה נמכרת הלאון עם מנוע 1.4 ליטר, 1.8 ליטר ולאון קופרה הספורטיבית עם מנוע שתי ליטר טורבו המפיק 290 כ"ס.

אנחנו היום עם המנוע השני ברשימה, הוא משרת את מיטב התוצרת של פולקסוואגן אאודי וסקודה והוא מגיע עם תיבת שבעה הילוכים ומפיק 150 כ"ס, רמת האיבזור FRמוסיפה עוד איבזור והדגשים ספורטיביים.

החרטום מופנה צפונה, מחכה לנו מסלול ארוך היום. מפעילים את בקרת השיוט ומתבוננים בתא הנוסעים. העושר האיבזורי והנדסת האנוש המצוינת מחפים על תא נוסעים פרקטי, מעט כהה וקצת משעמם. מערכת המולטימדיה היא חדשה דנדשה חצי דור אחורה (יש בה מתגים פיזיים שהופכים את החווית השימוש לבטוחה יותר) השימוש בה נפלא והמעבר בין כל הפונקציות חד ומהיר.

האווירה הספורטיבית גורמת לנו לשנות מסלול ואנו מפנים את ההגה למקום ששמור בדרך למכוניות מתאימות… העלייה של בית אורן והירידה לנשר זה המקום לבדוק חוזק מנוע, אחיזה ובלמים. אנו מכוונים את המנוע למצב ספורט והתוצאה מרנינה. הרכב בטוח מאד ושומר באדיקות גרמנית על המסלול, מנוע הטורבו עושה את העבודה וכמעט שאין מחסור בכח, מסכמים לעצמינו שאם נצליח לשכנע את צ'מפיון לקבל פעם אחת את הקופרה עם 290 כוחות הסוס שלה אנו מבטיחים לחזור לכאן.

רגע לפני הירידה לנשר כדי לגלות עד כמה הברקסים של הלאון עמידים גם בתנאים הללו, אנו עוצרים לצילומים בנוף המשכר הזה. השמש שכבר זורחת בעוז צורבת את העין וגם את הצבע הכחול של רכב המבחן שפשוט הולם אותו, הפנסיים הקדמיים ((FULL LED הם כבר יצירה.
עשר דקות אחרי אנו חוזרים למוד רגוע, מעבירים את המערכת למצבECO והלאון גומלת לנו בכיבוי שני צילינדרים להפחת הצריכה בדלק, יחד עם מערכת כיבוי והדלקה בכל עצירה ונסיעה רגועה קיבלנו בקטעים אלו צריכת דלק של 17 ק"מ לליטר.

נעבור לחלק האחורי. הלאון מתאימה לשניים בשל תעלת הינע במרכז. להם מרחב הרגליים מעולה. וההרגשה עשירה בזכות חלונות חשמל שנפתחים נסגרים בנגיעה, תאורת לד פנימית, פתחי מיזוג אחורי ומשענת יד. הנוחות בנסיעה אגב מעט נוקשה (המחיר של אחיזת הכביש…)
תא המטען בגירסת האצב'בק עומד על 380 ליטרים בלבד, סביר להאצ'בק , לא מיועד לאנשים שרגילים לתא מטען של הלאון ST ( שיבואה הופסק לצערינו )

הלאון שהוצגה לפני מספר שנים ועברה מתיחת פנים לפני כשנה אינה מאובזרת בבטיחות אקטיבית כמו בקרת שיוט אדפטיבית וכו שמותקנות כיום אצל חלק גדול מהמתחרות. ובמקום זה יש מובילאיי.

רשימת האיבזור כבר מרמת הגימור הבסיסית מרשימה מאד. להזכירכם זוהי המשפחתית הזולה בישראל! היא מכילה בין היתר: מראה מתכהה, בלם יד חשמלי, מחשב דרך, מתגים על ההגה שמאפשרים הפעלת רוב הפונקציות של הרכב מבלי להסיט את העיניים מהכביש, מראות צד עם הפשרת אדים, בקרת אקלים דיגיטלית דו אזורית, בלוטות', חיישני אורות וגשם, פנסים עוקבי פנייה ועוד פרטים מרשימים כמו תאורת רגליים וחלון שמש פנורמי חשמלי.

רמת הגימורFR שמחירה עומד על 138.900 כוללת בנוסף, פריטים ספורטיביים כמו העברת הילוכים מגלגל ההגה, תאורת אווירה ועוד. וגם מערכת מולטימדיה בגודל 8 (רק 5 בסטייל) מושבי אלקנטרה, צמיגי 18 ועוד

סיכום: לתדמית הספורטיבית של המותג סיאט יש כיסוי, למרות שמדובר במכונית משפחתית סטנדרטית לכאורה.