ביום רביעי ההכרעה: דגל התורה תריץ את פינדרוס לראשות העיר ירושלים

בעוד יוסי דייטש עולה עם ראשי אגודת ישראל לבתי האדמו"רים לקראת הכרזה על התמודדותו, חושף JDN כי בכינוס ראשי דגל התורה ביום רביעי הקרוב יחליטו להריץ את יצחק פינדרוס לראשות העיר ירושלים • יתמודד עד הסוף, או ספין לצורך משא ומתן?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשעות האחרונות, עולה יוסי דייטש, מלווה בסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ובסגן שר החינוך מאיר פרוש אל בתיהם של האדמו"רים החברים במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל המתגוררים בירושלים, על מנת לקבל את ברכת הדרך לפני שיודיע על התמודדותו לראשות עיר הקודש והמקדש.

בימים הקרובים יעלה לבתיהם של שאר חברי מועצת גדולי התורה ומחר, יום שלישי, תתכנס מזכירות אגודת ישראל בירושלים לישיבת הערכות לקראת הבחירות לראשות העיר ירושלים, שיערכו בעוד כשלושה חודשים, כאשר בסוף הדיון צפויים חברי המרכז לבחור בסגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש למועמד המפלגה לראשות העיר ירושלים.

אומנם גורם באגודת ישראל הבהיר היום כי "במפלגה מבינים שבכדי שמועמדה יזכה יש צורך בתמיכת שאר הסיעות החרדיות, וכי החלטת מרכז המפלגה נועדה להסמיך את דייטש לנהל משא ומתן בשמם", אך משמעות ההחלטה ברורה: בעוד דגל התורה מפולגת מבפנים וש"ס תומכת בצורה לא רשמית במועמדותו של משה ליאון, אגודת ישראל תקבע עובדות בשטח, כאשר שאר המפלגות החרדיות לא יכולות לתמוך במועמד חילוני כאשר יש מתמודד חרדי.

אך יש מי שמעוניין לטרוף את הקלפים. ביום רביעי, צפויים להתכנס חברי הנהלת דגל התורה כדי לדון בבחירות המוניציפליות המתקרבות, ובתוך הסיעה יש מי שדוחף לקבלת החלטה על הרצת יצחק פינדרוס לראשות העיר ירושלים, מתוך נימוק כי יש רוב ליטאי בעיר, ולכן המועמדות שייכת להם.

נכון לעכשיו, הגורמים הפוליטיים בתוך דגל התורה תומכים ביוזמה וצפויים להודיע עליה רשמית ביום רביעי, באם לא יהיה שינוי בתכנית. מי שמתנגד לכך, הוא הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, מהדמויות הרבניות הדומיננטיות בדגל התורה בירושלים, שסבור כי על הסיעה לתמוך במועמדותו של יוסי דייטש.

גורמים באגודת ישראל אמרו לJDN כי הטענה של דגל התורה אינה ברורה, מבלי להכנס לעצם הדיון האם יש רוב ליטאי בעיר, שכן, כאשר בהוראת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל הוחלט להריץ את אורי לופוליאנסקי לראשות העיר, נחתם הסכם רוטציה בין דגל התורה לאגודת ישראל על התפקיד. בבחירות לאחר מכן, הריצה שלומי אמונים את מאיר פרוש לראשות העיר, אך הוא הפסיד לניר ברקת. במערכת הבחירות האחרונה, החליטה דגל התורה שלא להריץ מועמד, אלא לתמוך במשה ליאון, שהתמודד לתפקיד בתמיכתם של אביגדור ליברמן ואריה דרעי. כעת, שוב תורה של אגודת ישראל והיא עתידה להחליט להריץ את יוסי דייטש.

גורמים פוליטיים חרדים בירושלים אמרו היום כי קשה לדעת האם מועמדותו של יצחק פינדרוס רצינית, ובכוונת דגל התורה לפלג את הקול החרדי בירושלים ובכך להכתיר מועמד חילוני לתפקיד, או שמא מדובר בניסיון לשפר עמדות לקראת משא ומתן על הרכב הרשימה המקומית, מתוך מטרה להביא לרוב ליטאי ברשימת יהדות התורה למועצת העיר.

יצחק פינדרוס סירב להתייחס לדברים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוקה מבוקה ומבולקה!!!

החשבון לא נכון, שכן למרות ובבחירות האחרונות דגל תמכו במשה ליאון, חלקים נכבדים מאגודת ישראל העדיפו לתמוך במועמד אחר ובכך גרמו לעלייתו של ברקת.

הלואי והיינו זוכים, בכמות מספקת של יושרה ואמון, לתת לרבנים לקבוע רשימת מומלצים, ולעשות בחירות פנימיות בתוך הציבור, בהגינות וביושרה, ורוב החרדים יקבע את המועמד, על פי כישוריו, והצלחותיו, לפי השירות הטוב, וכדומה, ולא לפי הכובע, והעדה

אם יעשו את זה הם רק יתנו לקרויזר שנוא נפשם את מבוקשו

מהרסיך ומחריביך ממך יצאו
לאחר הפילוג עם הפלג הירושלמי דלג התורה בירושלים הם אולי 35% מיהדות התורה
בבקשה לכבד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture