צילום: קובי הר צבי

אגו"י לדגל: ממליצים על יוסי דייטש כמועמד מוסכם לראשות העיר

מזכירות אגודת ישראל הכריעה הערב כי יוסי דייטש הוא מועמד הסיעה לראשות העיר ירושלים. "אנו בטוחים כי הוא יהיה ראש העיר הטוב ביותר לירושלים". לאחר ההחלטה הכריז דייטש כי הוא מתמודד לתפקיד ראש העיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מזכירות אגודת ישראל הכריעה הערב כי יוסי דייטש הוא מועמד הסיעה לראשות העיר ירושלים. בעקבות ההחלטה של המזכירות הכריז הערב דייטש עם סיום המזכירות כי הוא מתמודד לתפקיד ראש העיר.

בהחלטה שפורסמה הערב נכתב כי המזכירות "החליטה להמליץ בפני שותפתה ביהדות התורה, דגל התורה וכן בפני יתר המפלגות, כי המועמד המשותף והמסוכם בבחירות הקרובות לראשות עיריית ירושלים יהיה סגן ראש עיריית ירושלים, הרב יוסי דייטש, בימים הקרובים נתכנס כדי לסם את הנ"ל עם השותפים שלנו".

עוד הוסיפו כי "יוסי דייטש הוכיח את עצמו כנציג ציבור וכסגן ראש עיר מעולה, הפועל במרץ למען (כל) תושבי הבירה ואנו בטוחים כי אם אכן יהיה מועמדה המוסכם – הוא יהיה ראש העיר הטוב ביותר לירושלים".

סגן השר פרוש מסר לאחר ישיבת המזכירות: "נהפוך אבן על אבן בשביל לאחד את היהדות החרדית בירושלים להריץ מעומד חרדי לראשות העיר אני בטוח שכולם יתאחדו בסוף". 

עוד הוסיף כי "מה שמונח על השולחן זה להכריז על יוסי דייטש כמועמד, אבל מכאן אנחנו יוצאים לחפש את הדרך לחיבור עם דגל התורה, כפי שהלכנו איתם ביחד עד היום. בסיום כהונתו של אולמרט היה וויכוח בין אגודה לדגל מי יהיה המועמד של יהדות התורה לראשות העיר י-ם, הוויכוח נמשך עד שהרב ליצמן הודיע לדגל שאנחנו מוותרים הפעם ולופליאנסקי נבחר לראשות העיר. רק באחדות ובליכוד השורות נצליח".

יוסי דייטש אמר בכינוס: "אתם יודעים איזו אחדות עשו הביקורים המשותפים של סגני השרים ליצמן ופרוש יחדיו אצל חברי מועצת גדולי התורה? הציבור צמא לאחדות. אני קורא לדגל התורה לבוא איתנו באחדות, אתם שותפים שלנו".

אמש פורסם לראשונה בJDN כי מחר (יום רביעי) יחליט הנהלת דגל התורה כי יצחק פינדרוס יתמודד גם כן לתפקיד ראש העיר ירושלים ולפי חלק מההערכות מדובר בהגשת מועמדות לצורכי משא ומתן.

גורמים באגודת ישראל אמרו אתמול לJDN כי הטענה של דגל התורה אינה ברורה, מבלי להכנס לעצם הדיון האם יש רוב ליטאי בעיר, שכן, כאשר בהוראת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל הוחלט להריץ את אורי לופוליאנסקי לראשות העיר, נחתם הסכם רוטציה בין דגל התורה לאגודת ישראל על התפקיד. בבחירות לאחר מכן, הריצה שלומי אמונים את מאיר פרוש לראשות העיר, אך הוא הפסיד לניר ברקת. במערכת הבחירות האחרונה, החליטה דגל התורה שלא להריץ מועמד, אלא לתמוך במשה ליאון, שהתמודד לתפקיד בתמיכתם של אביגדור ליברמן ואריה דרעי. כעת, שוב תורה של אגודת ישראל והיא עתידה להחליט להריץ את יוסי דייטש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד

ההסכם כבר פג תוקפו כפי שהתפרסם
ויתירה מכך לא התמודדנו,
וכי חוסר התמודדות כי אין ברירה כי יהיה ברור שר"ע חילוני זה נקרא התמודדדות????
חותפה שכזאת חלקים מאגודת ישראל הם גרמו שלא יריצו מועמד חרדי, כי פיחדו שלא יעבור והם הצביעו ברקת או למועמדים גרועים אחרים, ולא הצביעו למועמד החרדי
וכן מה עם הקיפוח שהם מקפחים את דגל התורה שמקבלים בנציגים 3 מתוך 8 וכל בר דעת יודע את הפשע שבדבר,
וכבר הכריז מרן הגר"ד כהן את הנתונים הברורים שאנחנו הרוב ולא הם.
וכן בבני ברק מקפחים את דגל התורה שיש לה רק 5 נציגים ליטאים, ואם אגודה מרביצי איתנו אז אנו אמורים לקבל את הרוב
ציבור הליטאי הנאמן לגדולי הדור לא פחות מ 9 נציגים בבני ברק, והדבר ברור,
טענת צפלגת הערב בבני ברק כי לקחו לדגל שני מנדטים שקר ביסודה,
לפחות חצי מהקולות שלה זה קנאים, ספרדים, גורים, ליכודניקים וזקנים ששיגעו אותם שרובם היו מצביעים למפלגות אחרות והדברים ידועים.

העזות של אגודה נוראית א.מי שהפסיד את ירושלים לכל הציבור זה הטיפשות של פורש לרוץ נגד ברקת במקום לתת ללופלינסקי שהביס את ברקת והיה שוב מביס אותו. ב. אגודה הלכה עם ליאון בגלל מעשיהם הנוראים הנל שגרמו לניצחון ברקת ולנזק לחרדים ג. אגודה לא הלכו עם ליאון אלא ליצמח ובלעז הלכו עם ברקת או בהצבעה ישיר או פתק לבן או אפשטין ד. הרבה מהם הצביעו עץ כידוע לדפוק את דגל כי הרי נציגיהם בין כך בפנים . די כבר לצביעות ולכפיה בעובדות בשטח . והכי חמור שכולם יודעים שליצמן סגר עם אנשי ברקת ואלקין על תמיכה באלקין. נמאס כבר לציבור מקבוצה קטנה קרי גור שמשטלטת על הציבור החרדי. מסקנה דגל חייבת לרוץ בנפרד למועצה ואחכ להחליט על תמיכה במי שיש לו הכי הרבה סיכוי לנצח

הטענה שדגל הריצה את ליאון היא מגוחכת, משני סיבות א. זה קרה בעקבות ההימור של פרוש להתמודד אפי' שגור לא תמכו בו ובמילים אחרות אגודת ישראל לא תמכו בו, והם גרמו בידים להפסד של ראשות העיר. ב. אם ליאון היה מועמד של דגל אז אגודת ישראל הפרו את ההסכם שהרי גור ובעלז תמכו בברקת. ואין להם שום זכות לדרוש קיום הסכם שהם עצמם מפירים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture