יעקב חיים דנציגר, לשעבר סלינגר-וויפ, עשה את כל הדרך מכפר חקלאי קטן בצפון אנגליה לחסידות שומרי אמונים. דווקא לאחר שעבר גיור מהודר הוא נתקל בקשיים בירוקרטים שמערימה עליו המדינה והופכים את חייו לסיוט • לסיפור המלא והתגובות

יעקב חיים דנציגר, נולד כסלינגר-וויפ בכפר חקלאי קטן בצפון אנגליה, שם קיבל חינוך נוצרי אדוק. במהלך לימודיו במכללה, נתקל לראשונה באסלאם, ומשם המשיך לחפש אחר האמת דרך כתות שונות בסין ובהודו, עד אשר הגיע במקרה ליהדות, והתחיל לקרוא מאמרים על הדת שעד אז הכיר רק בתור אלו שרצחו את אותו האיש, ולהתחיל להרגיש כי גילה את האמת.

הוא הגיע תחילה לקהילה רפורמית, אך לאחר שראה כיצד הראביי נוהג בשבת ואוכל בשר וחלב יחדיו, הבין כי אין זו היהדות האמיתית, שכן במחקר הקטן שערך על היהדות באינטרנט, נודע לו כי דברים אלו אסורים על פי ההלכה. בהמשך הגיע לקהילה החרדית, ומצא את מקומו בחסידות שומרי אמונים, לאחר שעבר גיור כהלכה בבית הדין של הגאון רבי ניסים קרליץ שליט"א.

על מנת שיאפשרו לו להתחתן בארץ, קיבל אישור מבית הדין הרבני האזורי בירושלים על הגיור שעבר בבית הדין הפרטי. בשל בעיות ביורוקרטיות, עיכבו את ההליך שיכיר בגיור שעבר, ורק לאחר התערבות אנשי לשכתו של שר הפנים אריה דרעי, מתוך מטרה שלא לדחות את מועד החתונה, השיגו את האישור המיוחל ברגע האחרון ויעקב נישא לאשתו כדת משה וישראל, ובאישור המדינה ובית הדין הרבני.

אך כעת, נתקל יעקב בבעיה אחרת. המדינה מסרבת להכיר בגיור מכיוון והוא התגייר בבית דין חרדי פרטי, ומסרבת להעניק לו אזרחות ישראלית. בשיחה עם JDN הסביר יעקב כי כתוצאה מכך, הוא נאלץ לעזוב את מקום עבודתו, שכן כעת הוא שוהה בארץ עם אשרת תייר ואסור לו לעבוד, כך שאשתו נאלצת להיות המפרנסת היחידה בבית.

לפי המצב החוקי הנוכחי, לפני אישור מתווה חוק הגיור כפי שהציע משה ניסים, ולפני דרישת החרדים לאפשר רק לרבנות הראשית לישראל לגייר, על מנת למנוע הכרה בגיורים רפורמיים, המדינה אמורה להכיר בגיורים שנעשים על ידי בתי הדין הפרטיים כמו של הרב קרליץ, כפי המתואר במקרה שלפנינו, אך בצעד תמוה, המדינה מתנכלת ומסרבת לאפשר לו קבלת אזרחות ישראלית.

במשרד הפנים מסרו בתגובה לJDN כי הנושא בתחום אחריותם והפנו אותנו אל רשות האוכלוסין וההגירה, שם מסרו לJDN בתגובה: "מבלי לפגוע בצנעת הפרט נבהיר, כי בסוף חודש יוני התקבלה החלטה בעניינו והיא אינה תואמת את הפרטים העולים בפניה".