הר יונה. צילום: נתי שוחט / פלאש 90

נצרת עילית: דגל התורה תתמוך רשמית במפלגה חילונית?

רשימה המאחדת כמעט את כל הציבור החרדי והדתי בנצרת עילית מתכננת לרוץ למועצת העיר, אך מי שככל הנראה לא יצטרפו למהלך המאחד, הם אנשי מפלגת דגל התורה הצפויים לתמוך במפלגתו של ראש העיר רונן פלוט למועצת העיר • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נצרת עילית, העיר שכמעט והפכה לפתרון מצוקת הדיור הקשה בציבור החרדי, הולכת אף היא לבחירות ובעיר מנסים לגבש את כלל הקהילות החרדיות והדתיות למפלגה אחת שתרוץ במאוחד למועצת העיר. המפלגה אמורה לאחד הן את הקהילות בעיר הישנה, מהציונות הדתית ומהקהילות החרדיות, והן את החרדים שתחילו בשנה האחרונה לאכלס את שכונת הר יונה ג'. עד לפני כעשור, לא היו נציגים דתיים במועצת העיר, למרות שהיו מסורתיים רבים בעיר, ובתי הכנסת היו מאוד פעילים ושוקקים בהמוני מתפללים.

לאורך השנים, היו הדתיים בעיר מצטרפים אל מועמדי הימין שרצו למועצת ולראשות העיר, ומלבד מקרה חד פעמי, לא היו נציגים דתיים במועצת העיר עד למערכת הבחירות האחרונה, אז הוחלט, בעקבות הצטרפות הגרעינים התורניים לעיר על מנת להילחם בדמוגרפיה בעיר, ובעקבות הגדלת כוחה של חסידות חב"ד בעיר, הוחלט על הרצת הרשימה הדתית המשותפת למועצת העיר. הרשימה זכתה במנדט אחד במועצה. נציג הציונות הדתית, נדב טובול נכנס ופרש בהמשך בהתאם להסכם רוטציה, ואיש חסידות חב"ד, איציק פינטו החליף אותו ומשמש כיום כנציג הדתי היחיד במועצה.

בניגוד לערים אחרות, בנצרת עילית שוררת אחדות מפתיעה בין הקהילות השונות, וניתן לראות כינוסים משותפים לרבני קהילות ספרדיות, ליטאיות, חב"ד והציונות הדתית. לדוגמה, קיים פורום של רבנים בעיר, הכולל נציגות רבנית של כלל הקהילות הדתיות והחרדיות בעיר, ובהם ראשי ישיבות, רבני קהילות ורבנים של בתי כנסת, אשר מקבל את ההחלטות הנוגעות לחיים התורניים בעיר. לא מדובר בפורום פוליטי, אך עם זאת, מרבית הרבנים המקומיים החברים באותו פורום, התכנסו והחליטו לדבוק באחדות ולהקים רשימה משותפת, שתתמודד בבחירות הקרובות למועצת העיר. לאור העלייה הגוברת של משפחות חרדיות לנצרת עילית, משוכנעים ברשימה המשותפת הדתית כי יגבירו את כוחם במועצה הבאה.

מרבית הרבנים החליטו כי איש חסידות חב"ד, מנחם גנדל, המשמש כמנכ"ל מוסדות חסדי מנחם, המפעילים את בית התבשיל, ישיבות חב"ד, בית כנסת מרכז העיר ופעילויות חסד והפצת יהדות בעיר, הוא אשר יעמוד בראשות הרשימה המשותפת. בשאלת ההצבעה לראשות העיר נמסר כי "הרבנים מעודדים ותומכים בראש העיר, רונן פלוט, על עשייתו הרבה לטובת העיר ובטוחים בהצלחתנו המשותפת בחיזוק ההתיישבות והיהדות בעיר".

עם זאת, בצמרת דגל התורה, מנהל המחלקה המוניציפלית מנחם שפירא וח"כ משה גפני, מנהלים מו"מ עם ראש העיר רונן פלוט על תמיכה רשמית של דגל התורה, לא רק במועמדותו לראשות העיר, כי אם גם ברשימתו למועצת העיר. עובדה זו גרמה לפילוג בין הרבנים הליטאים בעיר כאשר יש המבקשים לתמוך ברשימה הדתית המאוחדת, אך חוששים לעשות זאת פומבית ולהתנגד להחלטות המתקבלות ברמה הארצית של מפלגת דגל התורה. מנחם שפירא בחר שלא להגיב לדיווח.

מועמד דתי שכן יתמודד עצמאית, הוא נוריאל כהן, שאומר כי החלטה לרוץ התקבלה אצלו לאחר מחשבה מעמיקה. "הייתי בעד איחוד הרשימות הדתיות עשיתי כל מאמץ, דברים לא התנהלו לרוחי, לכן החלטתי להתמודד". הוא מספר כי החליט לרוץ ברשימה עצמאית, שכן הוא "לא רוצה להיות תלוי באף אחד". גם הוא מפרגן לראש העיר רונן פלוט ומודיע על תמיכה במועמדותו. "הוא עושה עבודה מדהימה, דברים השתנו בעיר מקצה לקצה, אני חושב שהוא צריך לידו אדם כמוני לכן אעשה ככל יכולתי על מנת להיבחר למועצה כי ברור שהוא יהיה ראש העיר הבא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture