צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90

המקום הכי נמוך: מדוע אין אף מלון גלאט בים המלח?

הנופשים החרדיים אוהבים מאוד את ים המלח. לא רק בבין הזמנים של אב אלא גם בחגי תשרי וניסן. מדוע אם כן ע"פ רוב הם נאלצים להיגרר עם קופסאות שימורים מהבית במקום להנות מפנסיון מלא במלון עם השגחה מהודרת? סקירה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הבשורה של משרד התיירות ולפיה לראשונה אחרי עשרות שנים – מלונות חדשים ייבנו בים המלח, כאשר משרד התיירות ורשות מקרקעי ישראל מודיעים על זכיית חברת “אלעד מלונות” במכרז להקמת 2 בתי מלון בעין בוקק, ומספרים בראש כל חוצות כי המלונות יכללו כ-400 חדרי לינה, מביאים אותנו להרהור מחודש ובדיקת מצב עדכנית: היכן הציבור החרדי ממוצב ביחסיו עם ים המלח בכל ימות השנה.

ראשית, לעובדות: כידוע, בהחלטת ממשלה שהוביל משרד התיירות הוקצו 833 מיליון ₪ לשיקום ים המלח. משרד התיירות אף נותן מענקים ליזמים המעוניינים להקים או להרחיב בתי מלון באזור. זאת, בעקבות החלטת הממשלה להקצות משאבים לפיתוח תשתית תיירותית וסביבתית של ים המלח, ובמסגרת החוק לעידוד השקעות הון.
ביזנעס שימושי

התכנית מאפשרת ליזם לבנות ולפתח בכל מגרש מהשניים 198 חדרי מלון. יש אפשרות לאיחוד ליצירת פרויקט משותף (כולל תוספת עבור בניה ירוקה). המגרשים נהנים מקרבה מרבית למרכז התיירות החדש המתוכנן על מקום נסיגת הים – וכחלק מתכנית הפיתוח העתידית של מתחם התיירות החדש שיוקם בהמשך.

ליזמים אף עומדת האפשרות לקבלת מענקי הקמה ממשרד התיירות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון.

וכך, פרויקט פיתוח התיירות באזור ים המלח תופס תאוצה – אלעד מלונות בע”מ זכתה אפוא בחוזה חכירה ל-49 שנים עם אפשרות להארכה לעוד 49 שנים של שני מגרשים.

הזוכה תשלם עבור כל מגרש 2,379,660 ₪ עבור הקרקע ועוד הוצאות פיתוח בסך 6,710,340 ₪ שיועברו לתכנית הפיתוח, שתנוהל על ידי החברה הממשלתית להגנות ים המלח (חל”י) זרוע הביצוע של משרד התיירות.

גודל המגרש הגדול הוא 24 דונם וגודל המגרש הקטן הוא כ-20 דונם והם נמצאים בצמוד למלון ישרוטל ים המלח. כל מגרש יכלול כ-180 חדרים, שיקדמו הבאת תיירים לאזור. כחלק מהמכרז, 30 אחוזים מיחידות הלינה יוכלו לשמש ל’אכסון מלונאי מיוחד’ (בית מלון המוגדר בהוראות התוכנית החלה בשטח ברשימת שימושי ו/או יעודי הקרקע כ”מלון דירות” ו/או “דירות נופש” ו/או בית מלון הפועל על בסיס time sharing או על בסיס leaseback.). המכרז יועד ליזמים, שקיבלו המלצה ממשרד התיירות בלבד. כמו כן המכרז כלל תנאים ייחודיים, ובין היתר, מחיר הקרקע היה קבוע וידוע מראש והתחרות היתה על גובה הוצאות הפיתוח.

שני המגרשים הם חלק מתוכנית מאושרת הכוללת מרכז מסחרי, אשר ישרת גם את האזור העתידי וכן מרכז כנסים אזורי.

שיווק המגרשים התאפשר לאחר שנים רבות בהן לא הוקמו בתי מלון חדשים באזור ובהינתן ההסכם ארוך הטווח של המדינה עם מפעלי ים המלח אשר מעניק וודאות למשקיעים ויזמים.

ואיפה החרדים ילונו?
וכאן אנו מגיעים לתהייה שהצבנו בכותרת המאמר.

ביקור בים המלח בימים אלה יבהיר לכם כי הנופשים החרדיים אוהבים מאוד את ים המלח. ולא רק בבין הזמנים: בפסח חוגגים מאות, ואולי אפילו אלפים מבני הציבור החרדי את חג החירות במלונות שעל רצועת החוף; המונים אחרים ממלאים את המלונות בנופשים מאורגנים בכל ימות השנה; חולי סיסטיק פיברוזיס או חולי פסוריאזיס חרדיים עושים את דרכם למלונות שבאזור, ואוכלים לחם עם טונה מקופסאות שימורים, גם אם הם מתאכסנים במלונות האזור.

הסיבה: אין אף מלון בכשרות מהדרין בכל אזור המלונות הפורח שעל רצועת החוף הדרומי של ים המלח.

והנה עתה, בתחילת תהליך בניית מאות חדרים חדשים בים המלח לראשונה מזה שנים, ליתר דיוק – שני עשורים שלמים שבהם לא נבנו כלל בתי מלון חדשים באזור – וזה הזמן לתת את הדעת על השאלה: למה שהציבור החרדי לא יזכה סופסוף למלון גלאט שיפתח את שעריו ויתאים את עצמו כלפיו כל ימות השנה?

התשובה נמצאת בגוף השאלה.

משרד התיירות פועל רבות במטרה להגדיל את היקף התיירות באזור ים המלח, שנהנה מהתפוסה הגבוהה ביותר במלונות בישראל בממוצע שנתי.

המשרד חנך ב-2017, ששה עשר חופים חדשים ונגישים, באזור המלונות בים המלח, בין עין בוקק לחמי זוהר, והכל פתוח חינם לציבור. באמצעות חברת הבת, החברה להגנות ים המלח (חל”י), הקים משרד התיירות גם טיילת חדשה ומודרנית לאורך 4 ק”מ. עבודות התשתית והפיתוח נעשו באזור בהשקעה של כחצי מיליארד ₪ אותם ביצעה החברה הממשלתית להגנות ים המלח – זרוע הביצוע של משרד התיירות.

כעת, מגיע השלב הראשון להקמת חדרי מלון נוספים באזור. ואיפה החרדים, תודה ששאלתם: התפוסה המלאה מתיירות המרפא, מהמוני ישראלים הנופשים במקום, מותירים לחרדים רק את הימים שהחמה יוצאת בהם מנרתיקה (כמו היום, למשל), או בזמנים שהתפוסה בשפל.

או אז, היזמים ומארגני הנופש נזכרים בחרדים החולים (כאילו שמועיל להם לשהות בים המלח בשמש הקופחת), בקייטנות נשים ואימהות, בארגוני חסד דלי-תקציב – וממלאים בהם את המלונות בימים שאין בהם תפוסה טבעית.

האם החרדים לא יבואו לשבתות חתן, כינוסי גיבוש, שבתות התאחדות וכיוצ”ב למלון שייקח הכשר למהדרין – כל הכשר מהודר שרבים סומכים עליו, אין צורך לקחת את מודל ‘ציפורי’, מלון המרכז או ‘כינורות’; כל הכשר שמקובל על הכלל ולא יוריד את רמת המלון למינוס 9, יתקבל בברכה.

אלעד מלונות בע”מ, ברכות על הזכייה – ואולי כדאי שתשקלו לקחת את הציבור החרדי כקהל יעד איכותי בכל ימות השנה.
מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה

שמארגנת נופשים כשרים באחריותה בים המלח
על ידי הארגון מהגדולים בעולם להפצת יהדות תורה וחסד
ערוץ בטלויזיה ואתר ושו"ת באינטרנט ועוד ועוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture