ציפינו לרכב בינוני וקיבלנו רכב שקל להתאהב בו. ה-XV מגיע עם יכולות שטח שלא קיימות אצל המתחרים, איבזור מצוין, יציבות כביש, הנדסת אנוש, אמינות יפנית וחמש שנות אחריות. ה-XV הוא רכב פנאי נדיר שאסור להתעלם ממנו לפני כל רכישת רכב חדש

שנות השמונים היו השנים הטובות של סובארו, על כבישי ישראל נסעו בעיקר ליאונה, ג'סטי ועוד כמה מותגים אירופאים. בתחילת שנות התשעים עם סיומו של החרם הערבי, הסתיימה החגיגה עם הגעתם לארץ של מיצובישי טיוטה ניסן ושות' כיום השוק מובל ע"י צמד הקוריאנים וסובארו מוכרת היום בעיקר מוצרים ייחודים כמו אאוטבק, פורסטר, לבורג וכו'. מי שאחראי על רוב המכירות הוא ה- XVשלאחרונה עבר מתיחת פנים שבזכותה התכנסנו היום.

במסגרת מתיחת הפנים הוחלפו יחידות התאורה הקדמיות, והאחוריות הפכו לרוחביות ודומיננטיות יותר, התוצאה מרעננת ונעימה לעין, מה שמבליט יותר את העובדה שהאקס-וי לא דומה לשום ג'יפון אחר.

ל- XVשני מנועים האחד בנפח 1.6 והשני בנפח 2.0 ושני רמות גימור שהגבוהה שבהם כוללת את מערכת הבטיחות האקטיבית EyeSight בפיתוח סובארו. רכב המבחן הגיע עם המנוע הגדול ורמת האיבזור הגבוהה.

לנסיעת המבחן הזו הגעתי מעט צונן והתאים לי למצב רוח של תשעת הימים… אני חייב לציין שהופתעתי לטובה. ההתחלה אכן נראית פושרת, אין פינוקים כמו חלון גג, מושבי עור או כיוון חשמלי למושב הנהג. מצד שני החיבור לאוטו על פשטות תפעולו היו כ"כ מוצלחים שפשוט התאהבתי ב- XV.

הנדסת האנוש מצוינת, יש בקרת שיוט ומחשב דרך, המושב מגיע עם גוונים שמכניסים קצת צבע, יש תפרים כתומים בכל מיני מקומות בתא הנהג, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה מצוינת למרות שהיא אינה דוברת עברית, מושבים תומכים וחובקים ופשוט כיף לשבת בתא הנוסעים הזה
המושב מאחור סביר בגודלו, יופי של צבעים אך אין פתחי מיזוג..

תא המטען כמפורסם ב- XV, קטן מאוד, רק 310 ליטר וזה משהו שחייבים לבדוק לפני רכישה.

המנוע בנפח אלפיים סמ"ק חזק מספיק, רק שכדי להבין יותר, צריך להזכיר על תיבת ההילוכים שלו. באופן אישי אני לא מחבב תיבה רציפה, הרעש שהיא מייצרת בכל פעם שלוחצים קצת יותר על הדוושה אינו מתקבל על הדעת ודווקא בגלל זה הופתעתי מהשדרוג שעשו לה בסובארו. העסק עובד הרמוני עם המנוע ויחד עם הפליפרים מאחורי ההגה התקבלה נסיעה נינוחה ואפילו נמרצת לעיתים כל עוד לא הגזמנו… לפי ההסבר שקיבלנו באולם התצוגה יתרונה של התיבה הרציפה היא אמינות גבוהה ולטענתם גם ניתן לקבל צריכת דלק נמוכה.
במאות הקילומטרים שצברנו שהיו תובעניים מאד לא הצלחנו לייצר נתונים מדהימים, הממוצע עמד על פחות מעשר קילומטר לליטר.

אחד היתרונות הייחודיים של ה- XVשלא תמצאו ברכבי הפנאי המובילים, היא יכולת שטח אמיתית שלא גובה מחיר על הכביש וזאת בשל הנעה כפולה קבועה, שנותנת בין השאר יציבות נדירה על הכביש, ה- XVפשוט דבוק לכביש ונותן תחושת ביטחון ענקית. מרווח הגחון הוא אחד מהגבוהים ועומד על 22 ס"מ וזה אם תרצו הופך את ה-XV למשהו אחר לגמרי.

בטיחות אקטיבית היא אחת מהחידושים של ה-XV ושל מערכת הבטיחות של סובארו בכלל, רכב המבחן צויד ב-EyeSight והיא כוללת בין השאר התרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון) התרעה על שטח מת בדמות פנס כתום ובולט שמותקן על המראה ובשונה מהמתחרים גם שמים לב לזה… בקרת שיוט אדפטיבית שעובדת נפלא במיוחד בפקקים ובלימה אוטונומית.

זאת בנוסף לאמצעי בטיחות מצוינים כמו מצלמת רברס פנורמית חדה, מראות גדולות ועוד.

מחירה של ה-XV הבסיסית עומד על 139.000 ₪ ומגיע עד סכום של 160.000 ₪ לרכב המבחן

סיכום: העתיד אכן נראה טוב יותר. ציפינו לרכב בינוני וקיבלנו רכב שקל להתאהב בו. ה-XV מגיע עם יכולות שטח שלא קיימות אצל המתחרים, איבזור מצוין, יציבות כביש, הנדסת אנוש, אמינות יפנית וחמש שנות אחריות. ה-XV הוא רכב פנאי נדיר שאסור להתעלם ממנו לפני כל רכישת רכב חדש.