דגל פנתה לאגודה: לצאת לדרך עצמאית מתוך כבוד וללא מדנים

מלבד ההחלטה לרוץ עצמאית בבחירות לרשויות המקומיות, הסבירו בדגל התורה כי הם חוששים מהרצת מועמד חרדי בשל העובדה כי הדבר עלול לעורר הסתה נגד החרדים, והם שוקלים הרצת מועמד עצמאי בבית שמש, בעקבות אי התקדמות במו"מ עם אבוטבול

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ישיבת ההנהלה הארצית של "דגל התורה" התכנסה ביום רביעי השבוע בראשות רבני התנועה, ובין ההחלטות נקבע: המחלקה המוניציפלית תבחן אפשרות להליכה עצמאית של דגל התורה בבחירות לרשויות המקומיות, כדי למנוע מחלוקת ולהגיע למיצוי מקסימלי של הכוח החרדי בערים הגדולות.

חלק מהישיבה הוקדש לענייני הבחירות המוניציפליות, העתידות להתקיים בכ"א בחשוון תשע"ט. בעיתון יתד נאמן דווח הבוקר כי הרבנים שליט"א וחברי ההנהלה דנו באופן פרטני ומעמיק במספר ערים מרכזיות הממתינות להכרעתה של דגל התורה ושקלו את התרחישים האפשריים בהן.

מנהל המחלקה המוניציפלית וסגן רה"ע ב"ב מנחם שפירא הדגיש בפני הנוכחים כי הסניפים ערוכים וכן כי מתקיימים ללא הרף רצף של פגישות עבודה, סיורים מקדימים והיערכויות מקיפות בערים בהן מתמודדת דגל התורה, כולל מספר ערים חדשות. שפירא הוסיף כי המיפוי המפורט עליו עמלה דגל התורה יכול לתת כלים להצלחה גדולה בס"ד לכל הכרעה על צורת התמודדות כזו או אחרת. בנוסף הגיש שפירא לכל אחד מהנאספים חומר פנימי ובו סיכום מפורט, פרי עבודה קפדנית ורחבת היקף, הסוקר את השפעתה, כוחה ופריסתה של תנועת דגל התורה בכלל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ, כתמצות ראשוני ובסיסי למאגרי המיפוי ההולכים ונשלמים בימים אלו.

בעיתון יתד נאמן דווח כי בישיבה הוחלט בנוגע להכרעות הצפויות בירושלים בנוגע לתמיכה במועמד לראשות העיר, כי יש להתייחס לסוגיה זו באחריות כבדת משקל ובבחינה מדוקדקת של ההיתכנות המעשית והאם יש סיכוי ממשי לבחירתו של מועמד חרדי לצד החשש מפתחון פה להסתה אנטי-חרדית שתוביל ללכידות במגזר הכללי סביב ראש עיר חילוני. מצב זה יכול להביא לאיבוד הישגים משמעותיים ותפקידים רבי השפעה ומשמעות לציבור החרדי כולו.

במהלך הישיבה הובעה העמדה כי אין זו שאלה או עמדה אישית כלפי סיטואציה כזו או אחרת, אלא גישת אחריות מרבית שמטרתה לשמור באופן בטוח ככל האפשר על קדושת העיר, צביון העיר וצרכי המגזר החרדי ועל כן הדבר מצריך כובד ראש טרם תידון השאלה הפוליטית. נתונים אלה ותפיסה זו יועלו על שלחנם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ויובאו להכרעתם.

בנוסף, ניתנה סקירה על פרטי המו"מ בבית שמש, המתקיים מול רה"ע המכהן ומבקש להיבחר שוב. אל הליך זה, שטרם הסתיים, נשלחו הנציגים בתחילת הקיץ לאחר הכרעתם של מרנן ורבנן שליט"א, אשר הנחו לנסות ולוודא את האפשרות להבטיח ע"י הנהגת העיר הקיימת את מלוא צרכיהם של בני הישיבות ועולם התורה בבית שמש, במקביל לחלופה האפשרית של הצבת מועמד מטעם דגל התורה.

בישיבה עלה כי מו"מ זה עבר קשיים, עיכובים וחסמים מיותרים, אלא שבימים האחרונים יש התקדמות מסוימת במשא ומתן הנוגע להבטחת הנדרש לצורכי בני הישיבות ועולם התורה. לאחר שיסתיים התהליך ישובו נציגי דגה"ת עם תוצאות המשא ומתן לגדולי ישראל, יקבלו את הכרעתם וינהגו כפי הוראתם.

כמו כן, לאחר דיון נרחב, ועל דעת רבני התנועה שליט"א ובהכרעתם, החליטה הנהלת דגה"ת פה אחד להנחות את המחלקה המוניציפלית לבחון אפשרות להליכה עצמאית של דגל התורה בבחירות לרשויות המקומיות, כדי להגיע למיצוי מקסימלי של הכוח החרדי בערים שונות, לתת ייצוג ראוי לציבור ולצרכיו, ולמנוע מחלוקות, כמובן לאחר שהדבר יובא להכרעת גדולי התורה.

ההנהלה פנתה בדבריה לסיעתה השותפה – אגו"י, שבמידה ויוחלט על הליכה עצמאית, למצוא את הדרך שהדבר ייעשה בדרך של כבוד וללא מדנים וכפי שכבר היה בעבר בערים מסויימות. הישיבה ננעלה בכובד ראש ובתחושת שליחות כבירה של כלל העוסקים במלאכה, לקראת מערכה נרחבת שמטרתה קידוש שם שמים והנפת דגל התורה ובניה בכל מקום ומקום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גפני הוא צדיק אמיתי

עדיף באמת שדגל ילכו אחת ולתמיד לבד וכולם יראו 60-40 לטובת דגל!!!

6 מנדטים =10 מפלגות או אפילו 15
אפילו הרשימה הערבית רק 3 מפלגות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture