נתניהו וראשי הרשויות הדרוזים. צילום: קובי גדעון/ לע"מ.

סערת חוק הלאום: נתניהו וריבלין נפגשו עם בכירי המגזר הדרוזי; תוקם ועדה

ראש הממשלה סיכם עם ראשי הרשויות מהמגזר הדרוזי על הקמת צוות בראשות יואב הורוביץ. ראשי הרשויות נפגשו עם הנשיא ריבלין, "אמרתי את עמדתי כשהכנסת דנה בנושא בדיונים האחרונים, שלחתי מכתב והבעתי את דעתי על הנושא שהיה על סדר היום לגביכם".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה נתניהו והשרים יריב לוין ואיוב קרא נפגשו היום עם ראשי מועצות מהמגזר הדרוזי כחלק מהשיחות שמקיים רה״מ עם בני העדה בימים האחרונים. נתניהו הודיע על הקמת ועדה בנושא.

נתניהו מסר לאחר מכן כי "ישנם ניסיונות בלתי פוסקים לבטל את הגדרתה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. חוקקנו את חוק הלאום כדי להבטיח שישראל תשאר מדינת הלאום של עמנו – זאת תכלית הקיום של המדינה. החוק לא גורע כהוא זה מזכויות הפרט של אף אחד, הוא נועד לעשות את האיזון המשפטי הדרוש שהגיע הזמן לעשותו על מנת להבטיח את צביונה של מדינת ישראל".

"אתם מתארים תחושות אמיתיות ואנחנו נדרשים לפתרון. אני אמשיך בהתייעצויות, נקים צוות בראשות ראש הסגל יואב הורוביץ ונביא בהקדם המלצות לפעולות שיחזקו את הקשרים החשובים בינינו".

לאחר מכן, נשיא המדינה נפגש עם ראשי הרשויות הדרוזיות בישראל שביקשו להגיע אליו לאחר פגישתם עם ראש הממשלה ולהביע את דאגתם לנוכח חוק הלאום. בין המשתתפים: ראש מועצת ינוח ג'ת מעדא חסבאני, ראש מועצת כסרא סמיע נביע אסעד, ראש מועצת ג'וליס סלים טריף, ראש מועצת ירכא והיב חביש, ראש מועצת אבו סנאן ניהאד משלם, ראש מועצת מג'אר זיאד דגש, ראש מועצת כפר כנא זכריא נאבסו, ראש מועצת ראמה שאוקי לטף, ראש מועצת דלית אל כרמל רפיק חלבי, ויו"ר פורום הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ראש מועצת חורפיש מופיד מרעי.

הנשיא קיבל את פניהם בבית הנשיא ובפתח פגישתם אמר: ״השותפות שלנו מתקיימת ביסוד ובבסיס של המדינה הזאת. זהו הבסיס, לחיות בשותפות במדינה שהקמנו, התנועה הציונית, בשותפות מלאה עם כולם אשר חיים וגרים בארץ הטובה הזאת, הטובה לכולנו, ואנחנו יכולים לקיים את המשוואה הזאת בלי שום בעיה.״

״אמרתי את עמדתי כשהכנסת דנה בנושא בדיונים האחרונים, שלחתי מכתב והבעתי את דעתי על הנושא שהיה על סדר היום לגביכם. אין לי ספק שאתם שווים חוקית, ועלינו לוודא שגם תרגישו שווים,״ הוסיף הנשיא.

ריבלין וראשי הרשויות הדרוזים | צילום: מארק ניימן / לע"מ

יו"ר פורום הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ראש מועצת חורפיש, מופיד מרעי אמר לנשיא: ״מה שכואב ליהודים כואב לדרוזים ומה שכואב לדרוזים כואב ליהודים. אנחנו מחובקים ומחוברים.״

ראש מועצת דלית אל כרמל, רפיק חלבי הוסיף ואמר: ״נפגשנו עם ראש הממשלה עכשיו והבענו את דאגתנו על החוק. אנחנו רואים בו חוק מפלה, שלא נותן ביטוי לאזרחות שלנו, לא נותן ביטוי לשייכות שלנו ואמרנו לו בצורה חדה וחלקה רוצים שוויון אזרחי לכל התושבים. לא נוכל לחיות במדינה כשיש תחושות של הדרה בקרב חלק מהאוכלוסיה, שהיא כל כך נאמנה וטובה. אנחנו באים אלייך לבטא את הכאב והמצוקה שלנו וזאת לא מצוקה של ראשי רשויות. לא רק של הקצינים והדתיים, של כל האוכלוסייה הערבית והצ'רקסית בישראל. יש פרופסורים מנהלי מחלקות בבתי חולים שהם ערבים, פרופ' עיד הדליק משואה ביום העצמאות. מה תגיד להם? שהם לא אזרחים? לא שווים? חקיקת יסוד צריכה להתייחס לכולם. לא רק לחלק הדומיננטי.״

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture