להסיר מכשול: התגלו דגימות של כנימה בענבים • כך תבדקו בבית

הרב משה ויא והרב יוסף דורפמן מזהירים את הציבור מפני כנימות מגן שהתגלו לאחרונה בענבים. מדובר בתופעה של הייתה ידועה בעבר ולכן הציבור אינו יודע כיצד לבדוק ולהיזהר מאכילת דברים אסורים. JDN מגיש את המלצותיהם כיצד לבדוק ענבים

מומחי הכשרות הרב משה ויא והרב יוסף דורפמן מזהירים את הציבור כי לאחרונה התגלו כמה מקרים שנמצאו ענבים עם כנימות מגן, תופעה שלא הייתה בעבר ועוד אין נתונים על שכיחות התופעה. כנימות מגן היא משפחה של חרקים בסדרת הפשפשאים, והן ניזונות מן הצמח. כעת, לראשונה, התגלו מקרים של כנימות מגן על ענבים.

בשיחה שקיים הרב דורפמן עם הרב ויא, מחלוצי תחום בדיקת המזון מחרקים ומחבר סדרת הספרים "בדיקת המזון כהלכה", שהגיע לידי JDN, אומר הרב ויא כי למרות שאין עדיין נתונים על שכיחות התופעה החדשה, אך בינתיים, כאמצעי זהירות, לאחר שטיפת הענבים יש להתבונן האם קיימת נימה הנראית כמו עיגול קטן בצבע חום, בולט קצת והוא יורד בעזרת גירוד קל של הציפורן. הרב ויא מדגיש כי אין להתבלבל עם נקודות שחורות זעירות שמופיעות לפעמים על הענבים והם אינם יורדות בשפשוף קל אלא רק על ידי הורדת חלק מהקליפה.

בהמשך השיחה מסביר הרב ויא כיצד יש לבדוק ענבים באופן כללי: בין הענבים יכולים להיות יצורים שונים ולכן יש לחתוך את אשכול הענבים לכמה אשכולות קטנים ולהשרות אותו במים עם חומר ניקוי, כגון סבון נוזלי לפחות למשך שלוש דקות, לשטוף היטיב, ועדיף לשטוף את הענבים כאשר הם מונחים בתוך מסננת כמו של אטריות, וכדומה, והמהדרים ישטפו כך שלושה פעמים.

הרב ויא מוסיף כי בזמן האכילה, יש להתבונן על הענב ואם רואים כתם שנראה כביכול חודר פנימה, יש לחצות את הענב לשתיים ולהתבונן אם יש תולעת לבנה, ואם אין ניתן לאכול את הענב. וכאמור, כעת, לאחר שהתגלו מקרים בהם נמצאו ענבים עם כנימות, יש להתבונן מבחוץ גם אם יש כנימת מגן, על פי הסימנים שהבאנו קודם לכן.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה על העזרה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו