צה"ל תקף פעילי טרור חמושים בגבול סוריה: 7 מחבלים חוסלו

דובר צה"ל מאשר כי חיל האוויר תקף הלילה פעילי טרור בדרום רמת הגולן הסורית. החשודים היו חמושים ולאחר סריקות באזור אותרו חגורות נפץ ורובה קלצ'ניקוב. דיווחים ערביים על 7 מחבלים שחוסלו במהלך התקיפה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר צה"ל אישר היום (חמישי) כי כלי טיס של חיל האוויר תקף במהלך הלילה מספר פעילי טרור בדרום רמת הגולן הסורית. על פי הודעת הדובר החשודים היו חמושים ולאחר סריקות שנעשו באזור אותרו במקום חגורות נפץ ורובה מסוג קלצ'ניקוב. מצה"ל נמסר: "נמצאים בערנות ומוכנות גבוהות וערוכים לשמירה על ביטחון תושבי ישראל".

תצפיות צה"ליות שהוצבו במקום זיהו את החשודים מתקרבים לאזור הגדר – אזור מפורז שאסור להם להיות בו ולכן בוצע הירי לעברם. דיווחים ערביים מקומיים מדווחים על 7 מחבלים שחוסלו במהלך התקיפה.

בתוך כך היום, כשבוע לאחר שצה"ל הפיל מטוס קרב סורי מסוג "סוחוי" שחדר כשני קילומטרים לשטח ישראל, בצה"ל חשפו תמונות של סוללת ה"פטריוט" שיירטה את המטוס. שר הביטחון ליברמן סייר הבוקר באתר הסוללה בצפון וביקר את כוחות ההגנה האווירית המוצבים במקום

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

"באתי לכאן לסיור לבחון את מערכת הגנ"א, לראות את ההיערכות שלנו לכל התפתחות אפשרית פה בגבול הצפון. כמו שראיתם, הנ"מ, ההגנ"א שלנו באמת ערוכים, מוכנים וברגע של אמת גם מוכיחים את היכולת" פתח ליברמן את דבריו.

השר התייחס למצב מבחינת ישראל לנעשה בגזרה והבהיר כי משטר אסד אחראי לנעשה "מבחינתנו המצב חוזר למצב הקודם לפני מלחמת האזרחים, קרי יש כתובת ברורה, יש אחריות ויש שלטון מרכזי. אנחנו לא התערבנו ולא מתערבים בעניינים הפנימיים של סוריה. אבל זה בתנאי שמתקיימות כל אותן שלוש נקודות שהן חשובות עבורנו: 1. שמירה קפדנית על קוצו של יוד של הסכם ההפרדה מ-74'. 2. אדמת סוריה לא יכולה לשמש בסיס קדמי איראני כנגד מדינת ישראל. 3. סוריה לא יכולה להיות תחנת מעבר ראשית להברחת נשק לחיזבאללה בלבנון. ברגע שכל שלושת התנאים מתקיימים אין לנו שום עניין להתערב או לפעול בתוך שטח סוריה. ברגע שזה לא מתקיים, אנחנו נפעל בהתאם לאינטרס הביטחוני של מדינת ישראל."

ליברמן נשאל על כך שאזרחים בצפון ששומעים שאסד חוזר הם לא רואים בזה משהו מרגיע. "בעצם אנחנו אמורים להיות עכשיו יותר רגועים ממה שקורה שם? אני לא חושב שהמצב יחזור לקדמותו, למה שהיה שם לפני פרוץ מלחמת האזרחים" שאל אחד כתבים. "אני מאמין שכן. אני חושב שזה גם אינטרס של אסד, כי הוא מבין מה יקרה אם זה לא חוזר למצב הקודם ואני מניח שהוא יעשה את השיקולים שלו. בכל אופן, כמו שהבהרתי, אנחנו לא נוותר על האינטרסים הביטחוניים שלנו ואנחנו במידה ולא יהיה צורך אין לנו שום כוונה להתערב שם בעניינים הפנימיים" השיב ליברמן.

'המצב חוזר לקדמותו' זה אומר שגם חיזבאללה חוזר ללבנון וחוזר ארגון אחר, אפילו צבא? נשאל שר הביטחון. "אני לא הייתי ממהר פה עם המסקנות, ובכל מקרה אנחנו מאז לבנון השנייה עשינו הפקת לקחים פרוסים היטב, גם בתקווה שאף אחד לא ינסה אותנו. אנחנו לא מחפשים חיכוכים אבל נדע לתת מענה לכל פרובוקציה ולכל אתגר. זה לא משנה אם זה יהיה מלבנון, מסוריה, מרצועת עזה או מכל מקום אחר".

צילום: דובר צה"ל

הבוקר הסתיים תרגיל צבאי נרחב לתרגול הכשירות והמוכנות לחירום של פיקוד הצפון והמטה הכללי. מטרת התרגיל הייתה שיפור כשירות פיקוד הצפון למלחמה ותרגול המטה הכללי והפיקוד בתרחישי חירום ומלחמה שונים בפיקוד הצפון וכן תרחישים רב זירתיים.

במהלך התרגיל תורגלו הפעלת יכולות הגנה, התקפה ותמרון, מהלומות אש ומודיעין במספר גזרות במקביל ולאורך זמן רב בהתאם לתמונת המצב המשתנה. דובר צה"ל מדגיש כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2018 ונועד לשמירה על כשירות וכוננות הכוחות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture