Shlomi Cohen/Flash90

ברקת נגד ליצמן: הוא לא יכול להתעמר בשוק מחנה יהודה

ראש העיר היוצא של ירושלים טוען שהוא תומך באלקין "בלי קשר לכלום", מסביר כיצד הוא פועל למענו בזמן שהתנגד למינויו כשר לענייני ירושלים, ותוקף את ליצמן הדורש להפסיק את הבילוי בשוק בלילה. "יש להם זכויות, הן יישמרו, וליצמן לא יכול להתעמר בהם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"אנשי מחנה יהודה פועלים לפי החוק, יש להם זכויות, הן יישמרו, וליצמן לא יכול להתעמר בהם. אנחנו נאפשר את הפעילות בערבים, במסגרת המידתיות. יש גם אנשים שגרים שם ולכן נתייחס לכל דבר באופן ענייני. אם מישהו מגזים לפי חוק הרעש, נחזיר אותו לתלם. סך הכול מחנה יהודה הוא מקום ראוי וטוב, שצמח בתקופתי בצורה יוצאת דופן, ואנחנו מעוניינים שימשיך לפעול ולהתפתח".

את הדברים אומר ראש העיר היוצא של ירושלים, ניר ברקת, בהתייחסות לדרישת ליצמן לסגור את מקומות הבילוי בשוק מחנה יהודה בשעות הלילה המאוחרות. את הדברים אמר בראיון לעיתון הכלכלי גלובס שם ציינו כי לשוק מחנה יהודה תפקיד חשוב בבחירות המוניציפליות והמועמדים חורשים אותו היטב, בתקווה לגייס דמויות מפתח בקרב הסוחרים. לא מן הנמנע שהתגייסותו של ברקת לטובת השוק נובעת מרצון לעזור לאלקין בגזרה הזו.

ברקת, שמריץ כבר תקופה ארוכה את אלקין לראשות העיר ירושלים התייחס בראיון גם לעובדה שנתניהו נמנע תקופה ארוכה מהבעת תמיכה באלקין. "צריך לשאול את ראש הממשלה מה השתנה. כל הכבוד שנקט עמדה. הייתה עליו מערכת לחצים מצד ליברמן, דרעי ואחרים. אני חושב שהוא גם רצה לראות איך יסתדרו הדברים מול סניף הליכוד, שגם הוא לא תמך באלקין".

גם כעת סניף הליכוד בירושלים לא תומך באלקין, ולדברי ברקת, "גם בי הם לא תמכו, על אף שהייתי מזוהה עם הליכוד בבחירות הקודמות לעירייה. גם ראש הממשלה לא תמך בי רשמית, אבל כולם ידעו שהוא בעדי. היחסים בינינו טובים מאוד. אני מאוד מעריך את נתניהו וזה הדדי. יש לנו היסטוריה של עשר שנים מאוד טובות – שלו כראש הממשלה ושלי כראש עיר, עברנו המון מבחנים ביחד ואני יודע שירושלים חשובה לו. הוא כנראה הבין שאלקין הוא המועמד הכי טוב עבורה, מה גם שהוא שייך לתנועה שלנו".

ברקת הכחיש בראיון כי קיים דיל בינו לבין אלקין, ולפיו ברקת תומך באלקין בירושלים, ואילו אלקין יתמוך בברקת בפריימריז בליכוד. "אני תומך בו בלי קשר לכלום, כי אני חושב שיש לו יכולת להתמודד עם מערכות מורכבות. הוא היה יו"ר קואליציה מוצלח וידע להביא משאבים לעיר כשר לענייני ירושלים. עבורו כשר בכיר בממשלה זו הקרבה ולקיחת סיכון לבוא לעיר, ואני מאוד מעריך את זה".

כאשר הזכירו לברקת כי הוא התנגד למינוי של אלקין לשר לענייני ירושלים, ענה: "ביקשתי מראש הממשלה לייתר את המשרד – כמו שאין צורך בשר לענייני תל אביב, אין צורך בשר לירושלים. זה לא קרה, החלטתי לשתף פעולה ועשינו עבודה יפה ביחד. אני למדתי בחיים, אם יש דילמה בין מה שטוב בשבילי למה שטוב לירושלים, תעשה מה שטוב לירושלים והכול יסתדר. אלקין הוא המועמד הטוב ביותר לירושלים. הכי מתאים להמשיך את הקו שאותו התחלתי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture