היתממות? חגית משה: "אין לנו דבר נגד החרדים. בואו נדבר על המהות"

לאחר הגינויים החריפים, הורתה יו"ר 'הבית היהודי' בירושלים לגנוז את התמונה הפוגענית. לטענתה, "אין לנו דבר נגד החרדים, אך רק עם נציגות ציונות דתית חזקה נוכל להבטיח שירושלים תהיה הבירה של כל החברה ולא של סקטור מצומצם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקמפיין האנטי חרדי המבחיל של סיעת 'הבית היהודי' בירושלים ממשיך להסעיר את המערכת הפוליטית המוניציפאלית והארצית. לאחר הגינוי הנחרץ שהשמיעו פוליטיקאים מכל קצוות הקשת, לרבות אנשי המפלגה בכנסת ואף חלק מאנשי הבית היהודי בירושלים, הסניף המקומי מסר את התייחסותו לכרזה הפוגענית.

בהודעה רשמית של יו"ר הסניף, חגית משה, נכתב: "אז נכון, חלקכם "ממש מזועזעים" מהתמונה שהוצעה ללוות את הקמפיין. מודה, גם אני לא אהבתי אותה ולכן הוריתי לגנוז אותה. אבל בואו נדבר על המהות. אין לנו דבר וחצי דבר נגד החרדים. אדרבה, בתפקידי כיו"ר וועדת הכספים לא קיפחתי אף מגזר וחברי החרדים יודעים זאת טוב מכולם. השאלה המרכזית של קמפיין הבחירות היא איך תראה מועצת העיר הבאה? אני יודעת שרובכם אוהבים אותנו יושבים בצד ובשקט. זה בדרך כלל מגיע מאותם גורמים ששואלים אחר כך "למה הציונות הדתית נגררת ולא תופסת פיקוד?!"".

לדבריה, " המערכה כרגע איננה על זהות ראש העיר הבא של ירושלים. המערכה האמיתית היא על הרכב הקואליציה הבאה. לא משנה מי יהיה ראש העיר – אלקין, ליאון או ברקוביץ' – כל אחד מהם יהיה נתון ללחצים הנובעים מהרכב המועצה. שלושתם כבר עכשיו מחזרים אחרי הקול החרדי. מתוך 31 חברי המועצה שיבחרו – יש חשיבות גדולה שיהיה קול מאוחד וברור של הציונות הדתית שיבין וייתן מענה לגודלו וצרכיו של הציבור הדתי לאומי בעיר. רק עם נציגות ציונות דתית חזקה וגדולה יותר בקואליציה נוכל להבטיח שירושלים תהיה עיר הבירה של כל החברה הישראלית ולא של סקטור מצומצם".

גינויים מקיר לקיר
הפרסומאי יהושע מור יוסף, ממובילי הקמפיין, צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו את התמונה, וכתב: "הצטרפתי לצוות האסטרטגי של הבית היהודי בבירה. אסור שירושלים תהיה נחלתו של שבט אחד בלבד, חרדי או חילוני. היא של כלל ישראל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב לו בתגובה: "יהושע, זה קמפיין מביש, כמעט אנטישמי. אם אתה עומד מאחוריו אתה ממש לא מתאים להצטרף לצוות האסטרטגי של הבית היהודי, לא בירושלים ולא בשום מקום אחר. אנחנו לא נבנים על שנאות ופילוגים בין אחים. ה"קמפיין" הזה (אם אפשר בכלל לקרוא לו כך) ייגנז מידית. אין לך מה להתגאות בו. תתנצל ומהר".

סגן ראש העיר ירושלים והמועמד החרדי לראשות העיר, יוסי דייטש: "הלב נחמץ וכואב לראות הבוקר את הקמפיין המסית והמפלג של מפלגת הבית היהודי כלפי הציבור החרדי. אני מברך את שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, על הגינוי המהיר של הקמפיין המכוער. אנו יודעים כי הקמפיין אינו מאפיין ומשקף את דרכה של הציונות הדתית בעיר ונמשיך בשיתוף הפעולה הטוב והפורה שהיה לנו עם נציגיה לאורך השנים. בפתח ראש חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, אני קורא לכל המתמודדים ולכל המפלגות: אנא, שמרו על לשון נקיה וקמפיין מכבד כלפי כל אדם וכל מגזר".

סניף הבית היהודי בבית שמש: "אל לחילוקי דעות אידאולוגיים ופוליטיים לגלוש למודעות פוגעניות. אנו מאמינים בחיבור והידברות בין החלקים השונים בחברה, תוך כיבוד כל הדעות. בדרך זו נפעל לאורך כל מערכת הבחירות. אנו בטוחים כי כך ינהגו כל המתמודדים".

יו"ר סיעת מאוחדים, אריה קינג, דורש מנפתלי בנט לפטר את חגית משה לאלתר, ולא להאשים את הש״ג – במקרה זה הקמפיינר החדש מור-יוסף. "ההתנערות וגניזת הקמפיין לא משנים במאומה את תפיסת העולם של חגית משה. יצא המרצע מן השק, וכל כיסוי או טיוח לא ישנו את העובדה שזו אמונתה וזו דרכה. כך פעלה בשנים האחרונות במועצת העיר, וכך תפעל בעתיד אם חלילה תיבחר. על שר החינוך נפתלי בנט להראות לה את הדלת החוצה. המשך התמיכה של בנט ושל האיחוד הלאומי בחגית משה, שיצרה את הקמפיין האנטישמי, יעמיד בסימן שאלה את אמינות הודעותיהם נגד המודעה".

סיעת התעוררות: "קמפיין סיעת ׳הבית היהודי׳ מעורר שאט נפש ותחושה קשה, על גבול האנטישמיות. גם בדיון הציבורי יש לשמור על התנהלות אחראית ולהימנע מביזוי אוכלוסיות שלמות. אירוני שסיעת הבית-היהודי שחתומה על העברת מוסדות חינוך ממ״ד לחינוך החרדי תחת הסכם השכונות הכושל שפגע בירושלים היא שיוצאת בקמפיין נגד התחרדות".

סערה: הסתה מבחילה של 'הבית היהודי' נגד הציבור החרדי בירושלים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא מבין מה מוזיקה יש בתגובה זו, ושמא זה טעות שזה פה ולא בחדשות ואקטואליה

זה גילוי מי הם הבית היהודי באמת.!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture