Yonatan Sindel/Flash90

סגן שר הבריאות: דרושים עוד מיליארד ש"ח לבתי החולים הציבוריים

במהלך דיון בעתידם של בתי החולים הציבורים שאינם ממשלתיים עלה כי כל בתי החולים נמצאים בגירעונות אך בעוד בתיה"ח הממשלתיים מתוקצבים בקרוב ל-2 מיליארד ₪, זוכים בתי החולים הציבורים שאינם ממשלתיים רק לכעשירית מהסכום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עדת הכספים קיימה היום (ד') דיון בנושא סיוע ותמיכה לבתי החולים הציבוריים, בהשתתפות סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן. במהלך הדיון הסכימו מרבית הגורמים כי המצב של בתי החולים הציבורים שאינם ממשלתיים קשה וכי הם אינם יכולים להתגבר על הגירעונות, שעה שבעוד הם מחזיקים כמחצית ממיטות האשפוז בישראל, תקצובם מצד הממשלה עומד על 200 מיליון ₪ בלבד לעומת מיליארדי שקלים להם זוכים בתי החולים הממשלתיים. מנהלי בתי החולים הצביעו על התארכות תורים, אי פתיחת מחלוקות ופעילות של חצאי ימים נוכח המצב, כאשר קיימת גם סכנת סגירה של בתי חולים. סגן שר הבריאות הצהיר כי ביקש מיליארד ₪ משר האוצר לצורך הנושא, וכי הוא צפוי להיפגש עמו היום ולהעלות את הסוגיה.

בפתח הדיון התייחס יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני לסיום שביתת האחיות: "אני רוצה לברך על ההסכם שנחתם ועל הסיוע לאחיות ולצוותים הרפואיים. המציאות הזו בה סגלים רפואי מותקפים בלתי מתקבלת על הדעת וכולנו תמכנו וסברנו שצריך שתהייה להם הגנה".

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן: "אני מברך על חתימת ההסכם עם האחיות, ההסכם היה כמעט מוכן שלשום, לא הבנתי למה הייתה שביתה. הסכמנו לקבל את ההסכמות של מור יוסף מזמן. אנחנו שמחים לקיים את הדברים. כל יום של שביתה מזיק, כל יום עבודה הוא מבורך".

ח"כ מיקי זוהר: "יש שינוי מהדהים בכל בתי החולים, אבל אני שם לב ומבחין בשינוי ממשי בפריפריה בכל מה שקשור לעניין הבריאות, בעיני זו הבשורה הגדולה ביותר. לצד כך אני לא יודע איך החלוקה הכספית מתבצעת אבל אני יודע על הרבה מאוד בעיות של בתי חולים באזורי הפריפריה ולא רק, כמו אסותא שפתח את שעריו באשדוד הביא בשורה גדולה ולפי מה שאני מבין הוא במצב עגום מבחינה כלכלית, 150 מיליון ₪ גירעון בשנה הראשונה שהוא פועל בה. יש כסף לאוצר ועליו להכניס את היד לכיס".

פרופסור יונתן הלוי, מנכ"ל בי"ח שערי צדק אמר בדיון: "אני חושב שלא התכנסנו כדי לדון בגרעון הכללי, התכנסנו כדי להשוות את 2 חלקי המערכת, 50 אחוז ממשלתיים מול 50 אחוז שלא. אלה מקבלים 2 מיליארד לסגירת גירעונות ועוד קרוב למיליארד לעניינים שהחצי השני מתמודד עימם בעצמם – כמו רשלנות רפואית והפנסיות ואילו החצי השני מקבל 200 מיליון ₪ סך הכל. אנחנו מדברים סך הכל על גירעונות של על 3-4 אחוז מהתקציב, אם ה-200 מיליון יהפכו למיליארד הבעיה תפטר כי הם פועלים בצורה נכונה".

לדברי ח"כ משה גפני: "אנחנו מדברים על בתי החולים הציבורים שצריכים לפחות מיליארד ₪ ויש להם 200 מיליון, אחרת הם עלולים להיסגר, אתם לא משיבים על זה".

סגן שר הבריאות השיב על הדברים: "כשנכנסתי לתפקידי לא היה שום תקציב לבתי חולים ציבורים, קיבלתי 200 מיליון ₪ לצורך כך לאחר שיחות עם האוצר, לניאדו קיבלו ויש עוד כמה בתי חולים שבדרך לקבל תוספות, עדיין התקציב לבתי חולים ממשלתיים עומד על מיליארד ו-860 מיליון ₪, הפער גדול. ביקשתי עוד תוספת, עוד כמיליארד ₪, העברתי את הבקשה לאוצר ולא קיבלתי תשובה, והיום במקרה יש לי פגישה עם שר האוצר ואני מקווה שתהייה התקדמות. ברור לי שבלי תוספת המחיר יהיה יותר גבוה למדינה בסופו של דבר. בפריפריה יש זינוק לטובה, היום התורים יותר קצרים, אחת הבעיות היא שבגלל בעיות תקציב לא עובדים בשעות אחה"צ במקומות מסוימים. אפגש היום עם השר ואני מקווה שיהיו תוצאות".

יו"ר הוועדה, סיכם את הדיון: "אני סבור שהפתרון לבעיה הזו זה תוספת תקציב, זה לא יכול להימשך, נראה אם העניין מתקדם במסגרת השיחות של סגן השר עם האוצר ואם לא נדרש אליו. אנחנו תומכים בבקשת סגן שר הבריאות שהתקציב לבתי החולים הציבוריים יעלה במיליארד ₪, בדיון התברר שהמציאות האלטרנטיבית היא סגירת בתי חולים ולזה לא ניתן יד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture