יהדות במאור פנים: בית שמש אבלה על פטירתו של הרב שלמה קקון

מזכיר המועצה הדתית בבית שמש מזה כ-21 שנים. ראש העיר משה אבוטבול בהספדו בלוויה: "אצל רבי שלמה קקון ז"ל לא היו 'שעות עבודה', אלא את כל היום והלילה הקדיש עבור תושבי בית שמש, מתוך מסירות נפש, אהבת תורה, ולב רחב למען הזולת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית שמש ליוותה במוצאי שבת בכאב וביגון עמוק את אחד מחשובי העיר וטובי בניה, מי שעשה רבות במשך עשרות בשנים למען ביסוס חומות הדת והכשרות בעיר, איש תורה וחסד שזכה לקרבתם של גדולי ישראל, ובמאור פניו קירב רבים לכור המחצבת, הרב שלמה קקון זצ"ל, מזכיר המועצה הדתית בבית שמש שנפטר בשיא פריחתו לאחר מחלה קשה והוא אך בן 54 שנים בלבד.

המנוח נולד בי"ח כסלו תשכ"ה לאביו רבי מסעוד קקון ז"ל ולאמו מרת מרים שתבלחט"א, משפחת קקון היא אחת המשפחות הוותיקות בעיר בית שמש, ועוד בימים ההם שבית שמש הייתה עיירה קטנה, היה האב רבי מסעוד דמות ומופת לאדם ירא שמים שקירב לבבות לתורה, איש שכל מהותו אמרה חסד ועזרה לזולת.

הבן רבי שלמה הוכר כבר לפני כ-30 שנה ככוח עולה בבית שמש, הוא היה בעל כשרונות רבים, אבל את כל אלו השקיע בהרמת קרן התורה בעיר, בחיזוק בתי כנסת וקהילות, בביסוס הכשרות והמקוואות, והיה כתובת לכל עניין יהודי בעיר.

לפני 21 שנים נבחר לשמש כמזכיר המועצה הדתית בעיר, תפקיד אותו מילא גם מעבר לשעות העבודה, והוא היה כל כולו קודש לכל נושא של יהדות וצורכי ציבור. הוא זכה לקרבה מיוחדת אצל המרא דאתרא הגאון רבי שמעון ביטון שליט"א שסמך את ידיו עליו בכל דבר וענין, ואף רבי שלמה היה נועץ בו בכל דבר, מבקש לשמוע דעת תורה, ולא עושה דבר וחצי דבר בלי לשמוע את דעת הרב.

המועצה הדתית מטבעה היא מקום של כלל הציבור, ובין הבאים בשעריה יש גם כאלו שלא מוגדרים כדתיים, אבל רבי שלמה עם מאור פניו המיוחד ידע למצוא מסילות לליבם של כל אחד ואחד, הוא ידע מה לומר לכל אחד, ואיך להסביר כל דבר שיתקבל גם אצל אלו שעדיין רחוקים.

למרבה הכאב בתקופה האחרונה חלה, הוא ניסה לשמור על שיגרת יומו, אך המחלה הכריע אותו ובבוקרו של יום השבת השיב את נשמתו הטהורה לבוראה, למגינת לבם של אמו תבלחט"א הצדקנית מרת מרים תחי', אשתו תחי', הילדים היקרים וכל המשפחה שהוא היה עבורם האיש המלכד והמאחד ומי שניתן להיוועץ ממנו ולהיעזר דרכו מסביב לשעון.

במוצאי שבת בשעת חצות נערכה לווייתו בבית העלמין המקומי בבית שמש, ולמרות השעה המאוחרת קהל גדול ביותר ליווה אותו למנוחות, בהם רבני השכונות והקהילות שספדו לו וסיפרו בשבחו של האיש שהיה מסור בלב ונפש למען הרמת קרן היהדות בעיר.

הגאון רבי שלמה בן עזרא שליט"א רב המועצה האזורית גזר ומ"מ רב העיר, שספד לו עמד על היותו דמות של מסירות נפש, אדם שפועל בתבונה רבה למען המקוואות והכשרות, השבת ובית העלמין, איש תבונות ובעל לב מבין שהבין דבר מתוך דבר.

הגאון רבי שלמה סויסה שליט"א רב שכונת גבעת שרת בעיר, הזכיר את פעליו הברוכים לקרב לבבות לתורה ויהדות, באומרו שגם בתקופות קשות מאור פניו של רבי שלמה היו לאות עבור כלל תושבי העיר, הוא היה איש של אחדות שהצליח לאחד בין כל הציבורים בעיר.

ראש העיר הרב משה אבוטבול סיפר בתוך דברי ההספד שלו כי אצל רבי שלמה לא היו שעות עבודה, אלא את כל היום והלילה הקדיש עבור תושבי בית שמש. "פעם הייתי צריך אותו עבור בית העלמין בשעה 2:00 בלילה ומיד הוא אמר 'הנני', פעם זה היה אחרי חצות עבור מקווה ברמב"ש, הוא אף פעם לא אמר 'זה לא השעות שלי', אלא כל היום היו 'השעות שלו', ובמסירות נפש דאג לכל עניני היהדות, וכל בית שמש חבה לו רבות".

בתוך דבריו הזכיר ראש העיר, את מעשי החסד הרבים שעשה רבי שלמה ז"ל בחייו, את הלב הרחב שהיה לו. נאמר בפרשה 'לא תאמץ את לבבך', ואומר על כך הרש"ר הירש כי יהודי מטבעו יש לו לב רחב לתת ולעזור לשני, ולכך התורה אומרת 'לא תאמץ' כי מטבעו יהודי רוצה לעזור ולסייע לאחיו. "רבי שלמה היה יהודי כזה בעל לב רחב וטוב מטבעו, אדם שחי בשביל הזולת, כמה משפחות הוא עזר להם, בעת שמחה ובעת אבל, הוא היה כתובת למעשי חסד רבים שנעשו בלא פרסום, אך ורק לשם שמים".

יו"ר המועצה הדתית הרב יהודה מדזידה הדגיש בדבריו כי המועצה הדתית בבית שמש בלי רבי שלמה היא מועצה דתית אחרת, הוא חי את נושאי המועצה הדתית, בכל דבר הוא השקיע ודאג, הייתה לו מסירות עצומה ואחריות אישית, ופטירתו במיטב שנותיו היא אבידה גדולה לכל בית שמש.

עם תום מסכת ההספדים, בה הספידו עוד רבנים ובני משפחה, נטמן רבי שלמה ז"ל באדמת בית העלמין בבית שמש, מקום בו מסר ליבו ונפשו למען שיפוץ בין העלמין ותיקון בעיית נביעת המים שהייתה בו בעבר.

בני המשפחה היקרה יושבים 'שבעה' במרכז הרוחני 'היכל התורה' ע"ש רבי מסעוד קקון ז"ל, רחוב המשלט 10/2 בבית שמש הוותיקה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture