צילום: פלאש 90

נתניהו הבהיר לליצמן: מעוניין לפתור את משבר חוק הגיוס

בשיחה בין לשכת ראש הממשלה ללשכתו של ליצמן הועברו מסרים מרגיעים ולהערכת הצדדים משבר הגיוס פתיר, לדבריהם, לא התכוונו לדדליין של שבועיים, אלא שהם מעוניינים לפתור את העניין מהר. רה"מ נתניהו בשיחות סגורות: פניי אינן לבחירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר הדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו איים על השותפות הקואליציוניות כי אם תוך שבועיים לא יימצא פתרון למשבר על חוק הגיוס, הוא ילך לבחירות. הבוקר מתפרסם ב'ישראל היום' כי אתמול נערכה שיחה בין לשכת ראש הממשלה ללשכתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ובמהלכה הועברו מסרים מרגיעים ולהערכת הצדדים המשבר פתיר. בלשכת ראש הממשלה הבהירו לאנשיו של ליצמן כי לא התכוונו לדדליין של שבועיים, אלא שהם מעוניינים לפתור את העניין בשבועות הקרובים ולא לסחוב אותו יותר מדי זמן.

על פי הדיווח, ראש הממשלה שב והבהיר בשיחות סגורות כי פניו לא לבחירות מוקדמות, אלא לאישור חוק גיוס ולבחירות במועדן החוקי – ובכך שם קץ לשמועות כאילו הוא שדוחף לבחירות מאחורי הקלעים בתיאום עם החרדים.

למרות האופטימיות, בכירים בקואליציה הביעו חשש כי התעקשות בלתי צפויה של סגן השר יעקב ליצמן, בהוראת גדולי ישראל, או מנגד של יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן שיתחרט ושוב יחליט לרכוב על גב החרדים, תביא לפיצוץ ולהקדמת הבחירות. בכירים ביהדות התורה אותתו אתמול כי נכונות של ליברמן לפשרה עשויה להוביל גם לנכונות מצידם למצוא נוסח מוסכם. למאמצים למנוע את הקדמת הבחירות שותפים גם בכירים בסיעות החרדיות – כולל סיעת יהדות התורה בראשות ליצמן, וכן סיעת ש"ס. הערכה היא כי מרבית הגורמים בקואליציה לא מעוניינים בבחירות אך הדבר תלוי בשר ליברמן ולהבדיל במועצת גדולי התורה.

בסביבתו של ליצמן אומרים ל'ישראל היום' כי הם עדיין לא יודעים מתי תתכנס מועצת גדולי התורה של אגודת לדיון בנושא, וכי כל החלטה שתתקבל שם תהיה מכריעה.

ביום ראשון השבוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה כי הוא מעוניין למצוא פתרון לחוק הגיוס ולאפשר לממשלה להאריך את ימיה, אך הבהיר כי הכדור "נמצא בידיים של ליצמן". לדברי נתניהו, "צריך לדעת איפה ליצמן בעניין הגיוס. אם יש רצון של החרדים להגיע לפשרה ניתן לצלוח את זה. צריך לראות אם יש רצון כזה". בישיבה, שבה השתתפו השרים נפתלי בנט, משה כחלון, אריה דרעי ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, ללא סגן השר יעקב ליצמן ושר הביטחון אביגדור ליברמן, סוכם כי בשבועיים הקרובים ייבחנו את רצון הסיעות החרדיות, ואם עד תחילת ספטמבר לא יושגו הסכמות בנושא הגיוס, ראשי הקואליציה יסכימו על מועד בחירות מוסכם.

סגן השר יעקב ליצמן הגיב לדברי נתניהו ואמר כי "אישור חוק גיוס מתוקן הוא אחד הדברים המרכזיים שהיוו בסיס לקואליציה ולממשלה הנוכחית. אין לנו כל ענין בבחירות אך לא נוכל להתפשר בדבר המהותי והעקרוני של שמירת מעמד בני הישיבות שתורתם אומנותם. ההצעות השונות יובאו לדיון בפני מועצת גדולי התורה שתכריע בענין וכפי שיורו לנו כך נעשה".

חוק הגיוס • המועצת תתכנס; ש"ס ו'דגל' ישארו לבד בקואליציה?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture