צילום אילוסטרציה: פלאש 90

התיק קרס, השופט זיכה את החרדי מעלילת השווא של המשטרה

סיפור מקומם במיוחד של התנכלות משטרתית לצעיר חרדי על לא עוול בכפו, הסתיים בזיכוי מהדהד בבית המשפט. עורך הדין איתמר בן גביר: "דווקא בחודש אלול שבו נהוג לעשות חשבון נפש ראוי שאנשי הפרקליטות יבדקו את עצמם"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני כשנתיים, במהלך הפגנות על רקע מעצר של צעיר חרדי, הפגינו מאות מפגינים נגד מעצרו ברחבי הארץ. באחת ההפגנות שהתקיימה סמוך לצומת בר אילן שבירושלים עצרו השוטרים צעיר חרדי באלימות רבה בטענה כי הוא הצית פח, דרדר אותו לעבר הכביש, יידה אבנים לעבר רכבים ותקף שוטרים.

נגד הצעיר הוגש כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בירושלים והפרקליטות הודיעה שתבקש עונש מאסר חמור. הצעיר הואשם בין היתר בעבירות של התפרעות, יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה, ניסיון תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, ניסיון הצתה, סיכון דרכים, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

מתחילת הדרך טען הצעיר כי מדובר בזיהוי שווא וכי הוא לא ביצע כל עבירה. עו"ד איתמר בן גביר טען בשם הצעיר כי מאפיין הזיהוי היחיד של הצעיר הוא היותו של הצעיר לבוש חולצה לבנה וטען כי השוטרים עמדו במרחק רב מההפגנה, דבר שלא אפשר להם לזהות מי דרדר את הפח וזרק אבנים.

ההגנה הציגה לבית המשפט סרטונים שצילם אחת השכנים במקום, מהם עלה בבירור כי בהפגנה נכחו מספר לא מבוטל של חרדים עם חולצות לבנות בניגוד לעדויות השוטרים כי הצעיר הוא היחיד שלבש חולצה לבנה ללא מקטורן.

היום כאמור זיכה השופט אברהם רובין את הצעיר משורת העבירות החמורות שבהן הואשם הצעיר. השופט רובין קבע כי בשל המרחק של השוטרים מהאדם בו הם צפו מבצע את העבירות, בשל ריבוי האנשים שעמדו במקום שחלקם לבשו גם כן חולצה לבנה ובשל המהומה בעת התחלת המרדף לא ניתן לקבוע כי השוטרים זיהו את הנאשם כמי שביצע את העבירות.

גם באשר לטענת המשטרה כי הצעיר תקף את מפקד יחידת סמ"ג בירושלים זיכה השופט את הצעיר וקבע כי בשל העובדה שהקצין הלם בנאשם ורק לאחר מכן דחף אותו הנאשם אין מדובר בתקיפה אלא "בתגובה אינסטינקטיבית גרידא למהלומה שספג הנאשם", ובאשר לטענה כי הנאשם ניסה לברוח בכניסה לניידת המשטרה השופט קבע כי הוא לא שוכנע שאירוע כזה התקיים וזיכה את הצעיר גם מעבירה זו.

עו"ד איתמר בן גביר שנשכר על ידי הוועדה להצלת עולם התורה מוסר היום כי: "תיק הדגל של הפרקליטות נגד מפגיני הציבור החרדי קרס ואני מביע סיפוק על כך שתיק שהתחיל בתרועה גדולה מסתיים בקול ענות חלושה". עו"ד בתיק הוסיף כי: "דווקא בחודש אלול שבו נהוג לעשות חשבון נפש ראוי שאנשי הפרקליטות יבדקו את עצמם אם לא הלכו כמה צעדים רחוק מידי והגישו כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי, ואף הכריזו בתחילת הדרך שידרשו מאסר למשך מספר שנים, כאשר כל מה שהיה נגד מרשי היא העובדה שלבש חולצה לבנה, ובשל טעות בזיהוי של השוטרים הוא מצא עצמו כנאשם. יש להצטער שההגנה היא זאת שהייתה צריכה לנהל את החקירה במקום המשטרה ומהסרטונים שהצגנו הוכחנו כי במקום היו לא מעט מפגינים חרדים לבושי חולצות לבנות כך שבית המשפט קבע שלא ניתן להרשיע את הנאשם בעבירות כה חמורות כגון סיכון חיי אדם, תקיפת שוטרים, זריקת אבנים לעבר רכבים, הצתה וכן הלאה ובסופו של דבר נותרה עבירה פעוטה של הפרעה לשוטר – ההר הוליד עכבר".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיכלו ויכלמו ויתפוצצו המשטרה הברברית של היס"מ. ירד סמך מם.

מוזר ששופט זיכה חרדי. אברהם רובין במו ידיו חרץ את דינו לא לזכות לקידום לעליון לעולם.

לדעתי לא צריך להסתפק בזיכוי הצעיר, אלא להעמיד לדין את תוקפיו. בואו נפסיק לעסוק בהתגוננות אלא בהתקפה נגדית, כפתגם המפורסם 'ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture