Yonatan Sindel/Flash90

הניצחון של דייטש תלוי בזהות המועמד שיעלה מולו לסיבוב שני

במקרה של התמודדות בסיבוב השני בין אלקין ודייטש, נראה כי לאחרון אין כל סיכוי, שכן ישנם גורמים רבים בציבור החרדי שיעדיפו להורות לציבור מצביעיהם לבחור באלקין, ובלבד שלא לראות את סיעת שלומי אמונים זוכה בתפקיד היוקרתי / שלומי סגל מסביר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אחרי סדרת סקרים שהוזמנו על ידי מטות המועמדים, לראשונה פורסם השבוע סקר חיצוני שהוזמן על ידי חברת "החדשות" ובוצע על ידי מכון 'מדגם' שבראשות מינה צמח ומנו גבע. תוצאות הסקר גרמו לחיוכים רחבים באחד הבתים ברחוב צפניה בירושלים, כמו גם בבית פטרונו הפוליטי ברחוב תורה מציון בבירה. בסקר זה הגיע יוסי דייטש למקום הראשון ברשימת בעלי הסיכויים לנצח את המירוץ לראשות העיר ירושלים.

עד כה, בסקרים שפורסמו על ידי מטהו של אלקין, הגיע כמובן אלקין למקום הראשון. מי כבש את ראשות העיר בסקרים שפורסמו על ידי מטה ליאון נותיר לכם לדמיין לבד, אך בכל מקרה, סקרים אלו בוצעו לפני הצטרפותו הרשמית של יוסי דייטש למירוץ. בסקר הראשון שפורסם מאז הודעתו הרשמית, והוזמן על ידי מטה ברקוביץ', הגיע נציג תנועת התעוררות עופר ברקוביץ' אל המקום הראשון, ויוסי דייטש הגיע למקום השני.

באגודת ישראל מיהרו לחגוג ותדרכו את העיתונאים כי מדובר בהישג עצום, שכן, דייטש עדיין לא זכה לתמיכת דגל התורה וש"ס, ובכל זאת מסתמן כעת כי הוא המועמד שיעלה לסיבוב שני מול עופר ברקוביץ', ובמקרה כזה, ייאלצו כל החרדים להתאחד מאחורי מועמדותו של דייטש שיכול לנצח יחד עם תמיכת 'מאוחדים' בראשות אריה קינג.

על פי תוצאות סקר 'החדשות', יוסי דייטש נמצא כאמור במקם הראשון עם 23 אחוזי תמיכה, צמוד אליו עופר ברקוביץ' עם 22 אחוזים. במקום השלישי נמצא השר זאב אלקין עם 21% ואחריו המועמד משה ליאון עם 11% בלבד. המועמדת רחל עזריה עם 6%, יוסי חביליו עם 4% וחיים אפשטיין עם 3% ואבי סלמן עם אחוז בודד בלבד.

עם זאת, אל יתהלל חוגר כמפתח, שכן על פי הסקר, במקרה וזאב אלקין יעלה לסיבוב שני, הוא מנצח כל מועמד התחרה מולו. במצב בו זאב אלקין ויוסי דייטש יתמודדו זה כנגד זה, הרי שזאב אלקין יזכה ב 42% לעומת 31% ליוסי דייטש. ובמצב שאלקין ועופר ברקוביץ יתמודדו ראש בראש, אלקין מנצח עם 41% מול 31% לברקוביץ.

במקרה של התמודדות בסיבוב השני בין אלקין ודייטש, נראה כי לאחרון אין כל סיכוי, שכן ישנם גורמים רבים בציבור החרדי שיעדיפו להורות לציבור מצביעיהם לבחור באלקין, ובלבד שלא לראות את סיעת שלומי אמונים זוכה בתפקיד היוקרתי. נתון נוסף העומד לרעתו של דייטש נמצא באחוזי התמיכה הנמוכים להם הוא זוכה מחוץ למגזר החרדי: רק 2% מהציבור החילוני ו-3% מהציבור הדתי בירושלים הודיעו כי יצביעו עבורו.

כדי לנצח, חייב דייטש להגדיל את אחוזי התמיכה שלו מחוץ למגזר החרדי, בייחוד לאור העובדה שלא כל המפלגות החרדיות תומכות במועמדותו. בינתיים, שכר דייטש משרדים ייעודיים לקמפיין במגזר הכללי ובמגזר הדתי, והוא ממשיך לצבור תמיכה מפתיעה, בין היתר של יו"ר סיעת מרצ המקומית לשעבר, פפה אללו, שהצהיר: "אני מכיר את יוסי הרבה שנים מאז שהוא הגיע לעירייה, ואני מעריך כי יש לו את היכולות האמיתיות לנהל את העיר הזאת בצורה טובה ולדאוג לצרכי מזרח ירושלים ויתר תושבי העיר יותר ממועמדי הימין. אין לירושלים מה לפחד מראש עיר חרדי. אני מוצא את עצמי מתגעגע לאורי לופוליאנסקי שהיה ראש עירייה טוב".

בינתיים, בעקבות הסקר פנה השר זאב אלקין לברקוביץ': "עופר חבל שלא הקשבת, קראתי לך להצטרף אליי בדיוק כמו שקראתי לשאר. אין צורך להגיע לסיבוב השני כדי שאנצח בגדול. אני היחיד שמנצח את דייטש בוודאות והיחיד שמאחד בין כל הציבורים בירושלים. יחד במאמץ משותף נוכל לעשות זאת כבר בסיבוב הראשון". בתגובה השיב ברקוביץ': ‏"‎זאב, אתה גם היחיד שהודיע שכשיפסיד, לא ישאר כחבר מועצה. חבל שזו המחויבות שלך לירושלים, שעבורי היא מעל הכל. עפ"י כל הסקרים אני המועמד הציוני המוביל, גם בסקרים שמפלגתך אוחזת בהם. זאב, הצטרף אליי עכשיו".

למרות התבטאויות כמי ש"יכול לנצח את דייטש", ממשיך אלקין לנסות ולהשיג תמיכה חרדית רשמית במועמדותו. "אני יכול לזכות בתמיכת הציבור החרדי. לא מתפקידי להתערב בתהליכים פנימיים בתוך הנהגת הציבור החרדי. בסופו של דבר, הרבה שאלו אותי על תמיכת ראש ממשלה, אמרתי לכם שהיא יגיע, ובסוף זה קרה. כך גם פה – חכו, וזה יגיע", אמר השבוע.

כחלק ממאמציו, אף נפגש אלקין עם חברי מועצת העיר מטעם אגודת ישראל ודגל התורה, בפניהם הציג את משנתו בסוגיות המורכבות המאפיינות את יחסי החילונים-חרדים בעיר. מי שסירבו לפגוש את אלקין, הם חברי סיעת ש"ס בעירייה, וזאת בשל תמיכת יו"ר התנועה, השר אריה דרעי במועמדותו של משה ליאון, שנכון לעכשיו נראה כמי שנשרך מאחור בסקרים. עם יוסי דייטש, דווקא הסכימו בש"ס המקומית להיפגש, תוך פרסום הבהרה כי בסופו של דבר, ההכרעות מתקבלות על ידי דרעי, שכזכור הצהיר כי במקרה ודגל התורה יתמכו במועמד החרדי, הוא יצטרף אליהם.

צלילה לעומק נתוני הסקר, מלמדים כי גם ללא תמיכה רשמית של כל המפלגות החרדיות, יוסי דייטש הוא בעל הסיכוי הגבוה ביותר להעפיל אל הסיבוב השני, כאשר הנעלם הגדול הוא מי יעלה להתחרות מולו בזירה. האם עופר ברקוביץ, כאשר במקרה כזה החרדים יהיו חייבים להתאחד מאחורי דייטש, או שמא יהיה זה זאב אלקין, ובמקרה כזה הפילוג החרדי ימנע ניצחון חרדי במירוץ הסוער.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא הבנתי מי מקבל החלטות בש"ס, דרעי או הרבנים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture